nieuwe V70 R awd gereden!

Gestart door hpetak, 30-05-2003 20:57:32

Vorige topic - Volgende topic

hpetak

Volvofreaks ;D,
Wel eens de kans gehad om in de nieuwe V70 R awd te rijden? Nee,dan moet je dit echt eens meemaken.
Vergeleken met mijn V70 R awd classic is het verschil opmerkelijk!
Wat een nerveuze auto is die nieuw bak zeg!! Met name bij de eerste en tweede versnelling.
Ben je eenmaal op tempo dan is het een echte vette bak ;D.De pret begint,vind ik, bij zo'n 4300 rpm --->6500 rpm versnelling 3,4,5 (en de 6 ach kan je erbij doen).Van 5 naar 6 is best een vervelende insteek,kwam weleens in de 3!!(De R zit rechts naast de 6 wellicht is die plek de oorzaak van de misschakeling angst om van 5 naar de R)Maar goed de 6 bak is lekker kortgeschakeld heerlijk!!
Cruisen gaat top, comfort stand onderstel in de 6 en 200km/uur en 4400 rpm  8) ;D.De snelweg af even advance indrukken en je jankt met een GIGA snelheid de bocht door,super wat een wegligging heeft die bak zeg!!Bij flink gas erop en loslaten een heuse knal uit de uitlaat ;D :P
Al met al toch best een beest, de turbo komt te vroeg in lijkt me~2100 rpm dacht ik. Het doseren van gas is ook best lastig,hij zit echt strak aan de voet.Wellicht verklaard dat het stoten van 1-->2 en 2-->3 heel irritant.Ik heb er vandaag toch ruim 100 km mee gereden.Het schakelen 1-2-3 ging beter maar toch nog stoten(bijten).Mijn oudse zoon van 7 jaar zei,ach pa  een kwestie van wennen(hij vond 'm mooier) :-[
Conclusie: Mijn R loopt mooier gelijkmatiger,hij voelt wel zwaarder aan(?).De duw in de rug is bij mijn auto meer aanwezig vind ik.De wegligging is bij mijn auto absoluut minder(ik heb 16 inch 205-55).Dat die nieuwe R echt meer dan 7000 rpm aankan en een waar knal kan produceren is echt heeel lekker en vet :P ;D (Als de hele auto zou rijden als vanaf de 3. Is het een topper!! Nu kies ik mijn eigen R.Als Rica dat beginstuk zou kunnen aanpassen ben ik verkocht!!
groeten Hans

Johann

Hans,

Bedankt voor deze rijimpressie.
Ik heb zelf nog niet in de R mogen sturen.
Ik heb echter wel in een MY2004 model V70 2.5T gereden met voorwiel aandrijving en ik herken meteen een paar dingen zoals jij ze omschrijft.
De 2.5T heeft ook direkt veel koppel voorhanden en dit kan al snel als nerveus omschreven worden.
Ik ben inmiddels wel een beetje aan dit karkater gewend daar mijn S60 niet gek veel anders reageerde maar bij de 2.5T is echt helemaal geen turbogat te vinden.
Wat mij opviel en irriteerde was het "schot na" wat de turbo gaf bij gas loslaten, alsof de dumpklep veel te laat reageerde of aan de kleine kant was.  
De "plof in de uitlaat" is ook al door anderen aangekaart en is waarschijnlijk geen uitlaat geluid maar het ontkoppelen of inschakelen van de Haldex koppeling.

Er staat op dit moment bij mijn dealer exact dezelfde uitvoering V70R als degene die ik besteld heb en daar heb ik vandaag even in gezeten.
Mooie auto en hele goede afwerking tot in de kleine details.
Na 2,5 jaar S60 met sport interieur zie je toch hele kleine aanpassing die normaal gesproken niet echt opvallen.
Het starten van de motor klink echter echt mieterig  ;D
Er  bestaat een kleine kans dat ik de Bi-Xenon units met het zilveren binnenwerk kan omruilen met die van een Titanium edition welke zwart zijn.
Het zilver is naar mijn mening veel te opzichtig op een zwarte auto.
Nog anderhalve week wachten...

hpetak

Citaat van: Johann op 30-05-2003 21:30:31
Hans,

Bedankt voor deze rijimpressie.
Ik heb zelf nog niet in de R mogen sturen.
Ik heb echter wel in een MY2004 model V70 2.5T gereden met voorwiel aandrijving en ik herken meteen een paar dingen zoals jij ze omschrijft.
De 2.5T heeft ook direkt veel koppel voorhanden en dit kan al snel als nerveus omschreven worden.
Ik ben inmiddels wel een beetje aan dit karkater gewend daar mijn S60 niet gek veel anders reageerde maar bij de 2.5T is echt helemaal geen turbogat te vinden.
Wat mij opviel en irriteerde was het "schot na" wat de turbo gaf bij gas loslaten, alsof de dumpklep veel te laat reageerde of aan de kleine kant was.  
De "plof in de uitlaat" is ook al door anderen aangekaart en is waarschijnlijk geen uitlaat geluid maar het ontkoppelen of inschakelen van de Haldex koppeling.

Er staat op dit moment bij mijn dealer exact dezelfde uitvoering V70R als degene die ik besteld heb en daar heb ik vandaag even in gezeten.
Mooie auto en hele goede afwerking tot in de kleine details.
Na 2,5 jaar S60 met sport interieur zie je toch hele kleine aanpassing die normaal gesproken niet echt opvallen.
Het starten van de motor klink echter echt mieterig  ;D
Er  bestaat een kleine kans dat ik de Bi-Xenon units met het zilveren binnenwerk kan omruilen met die van een Titanium edition welke zwart zijn.
Het zilver is naar mijn mening veel te opzichtig op een zwarte auto.
Nog anderhalve week wachten...
Johan,
Het stuur ligt ook errug lekker in de hand zeg! :o ;D
En wat die details betreft die baseballnaden op het dashbord echt super :o.Ik heb 3 uur lang met alle 4 de ramen open gereden, maar je hoort geen bal!? alleen dat knalletje bij loslaten is best sportief,maar niet uit de uitlaat?Dat turbogat is hier ook niet echt terug te vinden.
Nu snap ik ook waarom die bak vanaf zo'n 4000 --> echt voor je gevoel hard begon te rijden ( geleidelijke opbouw ernaar toe ofzo).
Ik heb ook veel binnenweggetjes genomen die bak kleeft echt aan de weg, werkelijk heel errug lekker.
Toen ik de auto weer ging inleveren zei die autoverkoper of ik nog iemand wist voor een V70 r awd van 1997 voor een scherpe prijs. HUH ????
Oei oei johan nog 1 1\2 week  slaap je nog wel? Je hebt veel kijks met deze bak.
bedankt voor je kommentaar,
Hans

Boom

heb je 3 uur met die auto gereden?? :o Dat is wel heel erg fijn! Hoe krijg je dat voor elkaar?

En ik vroeg me laatst ook af of johann nog wel een beetje slaapt ;D
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

BenC70ES

K kom net uit een S60R... was de voorstelling bij de dealer.

Zeer mooie wagen alleen de prijs...  :o

Titanium grey met nordkap interieur (blauw metalic) , alleen hij staat echt wel enorm hoog op zijn poten, dat is echt wel jammer.

Zou dat prachtige stuur met blauw stiksel niet in mijn C70 passen ?  ;) en die klokjes... wow, weet er iemand of die je voor de S/V/C70 van die metalen ringen hebt rond de klokken? en of dit eventueel zelf te maken is?

Stond trouwens ook nieuwe C70 cabrio in titanium grey met nieuwe vulcano red interieur  8)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Raf

Citaat van: BenC70ES op 12-06-2003 21:09:48en die klokjes... wow, weet er iemand of die je voor de S/V/C70 van die metalen ringen hebt rond de klokken? en of dit eventueel zelf te maken is?
daar is hier al eens over gepraat. zal je even moeten opzoeken ;)

Raf
De gustibus non disputandum est!

BenC70ES

Ging dat niet over de blauwe verlichting van de nieuwe R in te bouwen (die overigens niet bestaat want ze is wit-groen zoals in de andere Volvo's)?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Boom

dat ging idd alleen maar over het inbouwen van blauwe verlichting.
Wie remt, verliest...

Robinson

Volvo gaat dus op de VW-toer?

Boom

nee, want de verlichting is niet blauw (correct me if I'm wrong), maar de wijzerplaten zijn blauw
Wie remt, verliest...

Rudi

Dr.Go-Fast...

Johann

Nee, volgens mij is 't een schadebak.

Productie was 26-27 Mei.
Levering was toen 4 Juni, later 11 Juni (9-13 Juni)
Vandaag nog steeds niets gezien.

Boom

balen voor je, maar des te leuker als ie er is ;)
Wie remt, verliest...

Rudi

Dat is niet zo mooi,en de dealer weet ook niks natuurlijk :( :( :( iemand hier had die nieuwe R al zien rijden,ik ben ,m nog niet tegengekomen.....
Dr.Go-Fast...

Reitse

Schiet niet op zo Johann...

Heel erg goed inspecteren bij aflevering dus!