Hulp gevraagd bij een 850 2.5 T die niet meer roffelt.....inmiddels opgelost !

Gestart door Chris S.D., 27-07-2007 20:02:20

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Dus of die van Hunters of voor een 2,3 gaan lijkt me.

Maar vooral eerst het probleem helder krijgen voordat je overhaast dingen gaat doen!
Zoals al is gezegd, wat is er precies kapot en hoe is dat geconstateerd.

Suc6 met deze tegenvaller!

Wout309t

2011 V70 2.0T R-Design MT

Chris S.D.

Zal maandag informeren naar de diagnose en hierover melding maken op het forum, daarna maar eens kijken wat de meest voor de hand liggende oplossing is.

Trouwens, mocht het een blok van de sloop worden, wat weegt zo'n blok, beur je dat met z'n tweeën achterin een 440  ???.

V70geRwin

Denk aan je rug  :eusa_whistle:

Karretje en een takel lijkt me  ;D

hpkevertje

Hello Chris,
Da's balen. Ik vind dat je goed bezig bent: rustig informeren en geen paniek.
De volgende overwegingen zijn van belang.
1. Alleen jij kunt bepalen of het de moeite waard is.
2. Als je een andere occasion koopt loop je opnieuw risico's.
3. In je bestaande auto is een flink aantal zaken aangepakt. Hier kan je voorlopig
    dus al geen storing meer aan krijgen.
4. Met een occasion moet je gewoon een beetje geluk hebben.
5. Haastige spoed is ......
Sterkte en succes!
Gr. Hans.

Sbv

Chris S.D.

Citaat van: Sbv op 28-07-2007 18:23:15
Hoi Chris,

Probeer anders ook eens hier:
http://www.brusmotors.com/
http://www.vege.nl/

Succes

Had ik al benaderd (e-mail), toch bedankt voor de tip Sbv !

italia

Tja, wat hulp aangaat; wil best courieren. breng wel vaker onderdelen van Sjoerd, naar't "zuiden". Dus als je besluit dat blok te nemen, breng ik hem met alle liefde (en mn eigen estate uiteraard) naar je toe.

Chris S.D.

Citaat van: italia op 28-07-2007 20:28:31
Tja, wat hulp aangaat; wil best courieren. breng wel vaker onderdelen van Sjoerd, naar't "zuiden". Dus als je besluit dat blok te nemen, breng ik hem met alle liefde (en mn eigen estate uiteraard) naar je toe.
Mocht ik besluiten het eerder besproken blok te kopen, dan zal ik waarschijnlijk zelf naar Sjoerd toe rijden (met expert) en aanhangwagen. Is me te link om een dergelijk onderdeel zonder het gezien te hebben over te laten komen. Neemt niet weg dat ik je geste kan waarderen Jaap !

Vertigo

heb je ook al geinformeerd bij motorrevisiebedrijven?

Een koprevisie kost tussen de 1000 en 1500 euro.
Ik weet niet hoeveel duurder een revisie van het onderblok is, maar informeren kan altijd. Je hebt immers maar 1 zuiger kapot. Is het blok verder nog beschadigd?

Informeer bijvoorbeeld eens bij Twentse Motoren Revisie
Eindje uit de buurt van Apeldoorn, maar zal kwa prijs denk ik wel overeen komen met een bedrijf in de buurt van Apeldoorn.

Succes Chris!

Chris S.D.

@ Vertigo: daar ik in Apeldoorn woon, zoek ik het in geval van revisie, liever dichter bij huis: www.m-r-a.nl   Maar zal ook eens een balletje opgooien bij het door jou genoemde bedrijf, bedankt !

@®-

Maar is het niet een verbrande klep ofzo?

Ik zou toch proberen ergens een second opinion te krijgen, ik vindt een nieuw blok erin hangen wel heel erg definitief.

Vertigo

Citaat van: Chris S.D. op 28-07-2007 21:51:00
@ Vertigo: daar ik in Apeldoorn woon,  zoek ik het in geval van revisie, dichterbij huis: www.m-r-a.nl   Maar zal ook eens een balletje opgooien bij het door jou genoemde bedrijf, bedankt !

Ken er geen in de buurt van Apeldoorn. TMR ken ik toevallig. Daarom noemde ik dat bedrijf even.
De kop van de motor van de xantia van een vriend van me is daar 3 jaar geleden voor 900 euro gereviseerd. Ik heb toen uit nieuwsgierigheid even geinformeerd wat een koprevisie voor een 850 zou kosten. Afhankelijk van de schade in de kop, dus tussen de 1000 en 1500 euro.

Gr.

Chris S.D.

Citaat van: @®- op 28-07-2007 21:54:18

Ik zou toch proberen ergens een second opinion te krijgen, ik vind een nieuw blok erin hangen wel heel erg definitief.
Armin, dat is één van de mogelijkheden, maar zeker nog niet definitief. Als technische leek heb ik vrede gehad met de uitleg van de Volvo dealer, ik wist ook niet wat ik er verder over moest vragen behalve naar de "goedkoopste" oplossing. Ik zal hier maandag (meer) werk van maken en terugkoppelen op het forum.

rody

Citaat van: Chris S.D. op 28-07-2007 22:13:49
Citaat van: @®- op 28-07-2007 21:54:18

Ik zou toch proberen ergens een second opinion te krijgen, ik vind een nieuw blok erin hangen wel heel erg definitief.
Armin, dat is één van de mogelijkheden, maar zeker nog niet definitief. Als technische leek heb ik vrede gehad met de uitleg van de Volvo dealer, ik wist ook niet wat ik er verder over moest vragen behalve naar de "goedkoopste" oplossing. Ik zal hier maandag (meer) werk van maken en terugkoppelen op het forum.

gezien het verhaal is die verbrande klep zeker nog niet uitgesloten!