2.5 glt verzuipt, garage komt er niet uit. DESPERADO!!!

Gestart door Antonio, 31-07-2007 02:46:41

Vorige topic - Volgende topic

Antonio

Hallo mederoffellaars,

Heb sinds een 4 maanden een 850 GLT. Bevalt best. Ca 6000 probleemloze km's gehad. Wordt echter geconfronteerd met rare storing.

1.5 week geleden heeft de motor na starten 2 seconden gelopen, waarna deze niet meer te starten is.

ANWB heeft de boel gecheckt en heeft vastgesteld dat de motor direct na de start al teveel benzine krijgt. De bobine krijgt stroom / bougies vonken. Bougies zijn echter kletsnat van de brandstof. De 2 sensoren op de injectie zouden naar hun gezoem te oordelen functioneren.

Roffeltje staat inmiddels 1.5 weken bij de garage. Ze weten er geen raad mee. Wie heeft dit bij de hand gehad of heeft de gouden tip??

Bedankt alvast!!!

Antonio

pimsam

Hoe heb je het vonken van de bougies gecontroleerd? Bij de bougies zelf of heb je de bobinekabel gecontroleerd. Ik heb het een keer gehad dat mijn bobine voldoende power had om te vonken tot aan de verdeler maar uiteindelijk geen vonk meer had op de bougies.
Dus daadwerkelijk de bougies controleren op een krachtige vonk.

KUKO (Rob)

Toevallig een keer de wagen gestart en alleen een stukje verreden?
Bij koude start geeft hij altijd meer brandstof en als je m gelijk uitzet krijg je een probleem met starten , gewoon doorstarten is het enige wat je kan doen.

thuur

Volle accu, plankgas en starten maar (sleutel vasthouden). Ergens tussen de 40s en 2m zal ie pruttelend tot leven komen.

Het is normaal dat onze roffels rijk starten, en als je (wat Kuko zegt) de auto vrijwel meteen hebt uitgezet, dan verzuipt ie...

Gr ;)

hpkevertje

Citaat van: thuur op 31-07-2007 14:27:44
Volle accu, plankgas en starten maar (sleutel vasthouden). Ergens tussen de 40s en 2m zal ie pruttelend tot leven komen.

Het is normaal dat onze roffels rijk starten, en als je (wat Kuko zegt) de auto vrijwel meteen hebt uitgezet, dan verzuipt ie...

Gr ;)

Klopt. Niet dat ik veel storings-ervaring heb met de 850 maar dit komt mij bekend voor. Ik heb wel de indruk dat de een er eerder last van heeft dan de ander. Kan de hoeveelheid brandstof bij een koude start per 850 verschillen?
Gr. Hans.

joebar

mijne moet ik zelfs op benzine op temperatuur rijden, anders verzuipt ie , schakel ik te vroeg over naar gas dan moet ik dus ook 30 sec tot 1 min doorstarten met get gas op de plank....
Betekend wel dat de accu goed moet zijn

Misha

Maar het ding staat al 2 weken bij de garage: dan had ie vast toch wel weer een keer gestart ?

Zoals ik het lees, is het ding helemaal niet meer te starten, al 2 weken lang..

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Citaat van: Misha op 31-07-2007 16:24:10
Maar het ding staat al 2 weken bij de garage: dan had ie vast toch wel weer een keer gestart ?

Je kunt een week wachten, maar de benzine verdampt helaas amper... Andere mogelijkheid is bougies er uit en droogblazen.

Gr 8)

rody

Citaat van: thuur op 31-07-2007 17:26:48
Citaat van: Misha op 31-07-2007 16:24:10

Je kunt een week wachten, maar de benzine verdampt helaas amper... Andere mogelijkheid is bougies er uit en droogblazen.

Gr 8)

trek de zekering v.d benz.pomp eruit en laat dan de starter draaien, eventueel ff de bougies verwijderen.

oude truc, werkte altijd bij engelse classics.

hpkevertje

Hello Thuur,
Weer wat geleerd; nooit te oud enz.......... :)
Gr, Hans.

PS,
Geldt ook voor jou Rody, en bedankt!

thuur

Citaat van: hpkevertje op 31-07-2007 14:59:30
Ik heb wel de indruk dat de een er eerder last van heeft dan de ander. Kan de hoeveelheid brandstof bij een koude start per 850 verschillen?
Gr. Hans.

Klopt. De ene 850 heeft het wel, de andere niet... ??? Ik heb het zelf gehad met een 93-er 2.0 20V.

Gr ;)

KUKO (Rob)

De mijne heeft t ook dussssssssss  ervaringsdeskundige.

hpkevertje

Citaat van: thuur op 31-07-2007 17:42:39
Citaat van: hpkevertje op 31-07-2007 14:59:30
Ik heb wel de indruk dat de een er eerder last van heeft dan de ander. Kan de hoeveelheid brandstof bij een koude start per 850 verschillen?
Gr. Hans.
Klopt. De ene 850 heeft het wel, de andere niet... ??? Ik heb het zelf gehad met een 93-er 2.0 20V.
Gr ;)

Hello Thuur,

Bedankt voor je antwoord,
Als ik jouw "introductie-fotootje" bekijk begrijp ik wel dat je een oordeel hebt over de meeste problemen die op het forum worden aangedragen: je hebt ze zelf gecreeerd!!  ;D ;D
Gr. Hans.

Tamarzilla

Bij veel auto's helpt het om gewoon door te starten.

De meeste garage's nemen niet de moeite om te blijven starten ( zoals eerder gemeld, soms wel twee minuten).

Blijft de moeite waard om te proberen, het kost niets, behalve tijd en een extra startaccu voor als die van de auto de geest geeft.

Succes,
Met het proberen, of met de pogingen om de garage zover te krijgen dat ze het willen proberen.
T5, rica getuned

Ludo

Citaat van: Tamarzilla op 02-08-2007 22:23:17
Bij veel auto's helpt het om gewoon door te starten.

De meeste garage's nemen niet de moeite om te blijven starten ( zoals eerder gemeld, soms wel twee minuten).

10 á 12 seconden doorstarten is nog normaal.
maar 2 minuten is dat zéker niet!.
dan kan je toch beter op zoek naar het échte euvel.