Korte afstanden

Gestart door italia, 01-08-2007 13:41:19

Vorige topic - Volgende topic

italia

Geen idee of, (denk het niet) ie ge-croky-d is. eerst ff warm stoken, daarna heb ik nog niet iemand kunnen uitdagen. tis puur gevoelsmatig.

italia

Kogel MOET door de kerk.

Situatie:
Rijdt 50K+ per jaar, De S60 is voor mij.
Vriendinnetje (vrouw over 15 dagen maar dat klinkt zo volwassen) Doet inmiddels ook makkelijk 500 in de week. Hadden een 360 waar ze zot op was, laat haar echter staan en een APK is duur op deze manier. via een 340, die ze afwijst is nu een 740 sedan aangehaald. '90 LPG met een kilometerstand van 260.000!!!!!! hoest mogelijk, maar waar.

De 740 rijdt perfect,........ bij mij... bij haar stotter ie (bij mij ook, maar ik vergeef HEM dat.) Het ergste is helaas dat ie soms niet wil starten, als zij rijdt. Ik krijg hem altijd aan de praat. Storing is lastig te verhelpen. Kortom, deze is ook geen lang behoud beschoren, vooral niet omdat hij zwalkt. Dit fenomeen hoef ik hier niet uit te leggen neem ik aan.

Kortom; Dr komt WEER wat anders.

3x raden wat ik in mn stieve kop heb..........

thuur

Vulk

Simpele 850 kopen?

Taranis

italia

Citaat van: Taranis op 30-07-2009 20:48:14
Hoofdpijn?

Klopt wel aardig ja.

Kreng liet mij vandaag eens staan.

Zit te dromen over een turbo op gas...........

Taranis

Ik ga nu ongetwijfeld alle turbo-gas rijders tegen me in het harnas jagen, maar als je iets wilt wat 100% betrouwbaar is, weet ik niet of dat de juiste keuze is... gas ga ik niet eens over beginnen met alle lekke injector-perikelen, en oudere turbo's vergen simpelweg wat onderhoud. Is niet erg, maar je moet het wel even vantevoren beseffen. Vacuümslangen, turbo...

Over het algemeen kunnen vrouwen het niet erg waarderen als de auto 't een keer niet doet ::)

Misha

Ik ga het nu maar eens ongenuanceerd neerzetten:

Tot een jaar, twee jaar geleden hoorde ik relatief weinig problemen over turbo en Lpi en tuning.
Maar het lijkt net of er nieuwere hard- en software van Vialle is die gewoon eigenlijk kloat'n is.
De Vista onder de LPE-besturingssystemen zeg maar.

De problemen die je toen tegenkwam waren 9 van de 10 keer terug te brengen op gebrekkig onderhoud, mindere bougies of gewoon een LPG installatie in een verder ralle maar wel gechipte benzinemotor bouwen.

De oude constructie met de 6e witte injector lijkt wel normaal te werken.

Maar je komt er niet verder mee, want iedereen praat in geheimtaal of wil er verder niet over uitwijden.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Snellebaksteen

Gewoon een ouderwetse 10v met een bewezen degelijke verdampergasinstallatie kopen. In 1.5 jaar ofwel 60.000km heeft onze 15 jaar oude gasinstalatie nog nooit enig probleem of onderhoud gehad.

Dus:

Doe maar een bod!!

;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

-D©©©L-

Of gewoon een getunede R met Lpi installatie; vele duizenden probleemloze km's
Doe maar een bod.  ;D Ik heb ze in twee kleuren.

Ludo

Citaat van: Misha op 30-07-2009 22:55:12
het lijkt net of er nieuwere hard- en software van Vialle is die gewoon eigenlijk kloat'n is.

Met beide heb ik geen problemen.
Misschien ook eens de "Ludo" hard en software proberen...  ;D

Misha

Citaat van: Ludo op 31-07-2009 02:12:34
Citaat van: Misha op 30-07-2009 22:55:12
het lijkt net of er nieuwere hard- en software van Vialle is die gewoon eigenlijk kloat'n is.

Met beide heb ik geen problemen.
Misschien ook eens de "Ludo" hard en software proberen...  ;D
Jij hebt toch ook last van af en toe hikken en zo ?

italia

Tunen hoef voor mij niet zo zeer. Ben meer van het potentie hebben. Betrouwbaarheid is daarbij prio 1. Rijdt nu zelf de 740 al een paar weken, en dan begint het te kriebelen. Afke is nu niet meer uit de S60 te slaan!

FF vloeken: een T-4, zijn die op LPI te doen?

@ Marco; wil je dr een kwijt? doe 's een PB... ;)

Rogers XC 70 2000

ik heb met mijn 2.5t (of is het nu 2.4t) op LPG geen enkel probleem met het LPG gedeelte... 5 injectoren, Vialle, systeem van 2000.
ook de turbo doet het nog altijd perfect.

nu is het maar een 193 pk-versie, wellicht dat dat ook iets meespeelt.

De nare ervaringen waarover je hier wel eens leest kan ik dus totaal niet onderschrijven.

Misha

Citaat van: Rogers XC 70 2000 op 31-07-2009 10:10:03
ik heb met mijn 2.5t (of is het nu 2.4t) op LPG geen enkel probleem met het LPG gedeelte... 5 injectoren, Vialle, systeem van 2000.
ook de turbo doet het nog altijd perfect.

nu is het maar een 193 pk-versie, wellicht dat dat ook iets meespeelt.

De nare ervaringen waarover je hier wel eens leest kan ik dus totaal niet onderschrijven.

Ik denk dat daar inderdaad ook een deel in zit.

Maar ik vind het vervelend, omdat ik bij het overleg voor het inbouwen heb aangegeven dat ik iig met een "chip" zou gaan rijden, deze zat er ook in voor de auto gebracht is. Ik heb hier aangegeven dat ik graag de 6e injector optie wilde hebben, maar toen ik hem kwam halen zat die er niet in omdat het prima reed zo.

Ik vermoed dat als ik een 6e injector laat inbouwen de problemen helemaal over zijn. Heb hiervoor een 10V gehad op LPi en die heeft jaren en tienduizenden kilometers probleemloos gereden.