Damn, aanrijding

Gestart door HJ850, 01-08-2007 22:53:39

Vorige topic - Volgende topic

HJ850

Damn, net aanrijding gehad.

Schipholtunnel uit, ik op 3e baan, net (nog wel met richtingaanwijzer) terug van 4e baan, maar zat volgens mij al helemaal goed op 3e baan, lekker; met 120+ op de cruise. Jong stel met oude maar mooie fiesta wisselt van rijstrook. RV op LV
Flinke slinger, beide, dacht nog even dat ik hem niet hield.

Op de vluchtstrook gekomen, zij ook gelukkig. Zij lekke band, velg helemaal stuk, spiegel er af en LV spatscherm in elkaar.

Tja, en mijn '92 GLT full options leer met rvs uitlaat etc.
RV spatscherm licht maar duidelijk ingedeukt, vooral bij voorrand wiel,
RV portier lang streep over de lak
Velg (Cetus) zwaar gehavend, net van de winter geheel bijgewerkt / hersteld, flinke jaap er in, jaap in band (zal dus ook wel niet meer veilig zijn)
En bij wegrijden merkte ik direct: voorwielophaning krom   :'(
Moest helemaal 'scheef' sturen. Wat zal daar dan wel niet allemaal krom zijn?

Hij gaat net morgen naar garage voor onderhoud (ff voor 370 euro aan onderdelen er op, veerpootlagers, een poelie) en over 2 weken gaan we met vakantie (met auto is de bedoeling).

Ben a) bang dat schuld lastig te bewijzen is en dus eigen schade dragen (hoewel ik natuurlijk zeker ben hoe ik het heb ervaren en dat ander van baan ging wisselen terwijl ik daar echt mee klaar was).
En b) dat verzekering de auto econimisch totall loss verklaard. En dat hebben we hier op forum al eerder gezien; geen pretje.

Want tja, ga maar na: velg, band, 1 scherm uitdeukten, 2 schermen spuiten, en voorwielophanging waar onderdelen krom zijn...  :-\

Nou, wou ik even delen, en mochten er nog tips zijn voor afhandeling, laat weten.

Hajo

Vertigo

Da's klote Hajo!

Maar je bent ongedeerd dat is het belangrijkste.
Laat de schade eerst maar eens bekijken. Scheef stuur hoeft nog niet te betekenen dat de wielophanging krom is. De Velg heeft een klap gehad, dus die heeft ook al een behoorlijke invloed op het stuur.
En ookal wordt hij economisch total-loss verklaard, vraag naar de mogelijkheid om de auto te behouden. Met goed zoeken zou die dan zomaar nog gerepareerd kunnen worden voor (vrijwel) hetzelfde bedrag als wat uitgekeerd wordt (uitgaande van het feit dat de tegenpartij schuldig bevonden word).
Zorg dat je in ieder geval (mooie) foto's hebt van voor de schade en rekeningen van recent (groot) onderhoud op het moment dat er een taxateur komt om de dagwaarde / schade te bepalen.

Succes met de afwikkeling.

Gr.

Jens

* klopt nog ff af dat ik een Britse SUV die 50mph reed waar 50 km/u toegestaan is op tijd zag...

rody

reken op draagarm en veerpoot + uitlijnen.

thuur

Jemig, dat is balen Hajo :(

Cosmetisch zou ik even niet naar kijken. Heb je een volwaardig reservewiel?

Velg thuis leggen, thuiskomer regelen, en technisch laten controleren. Valt het mee, dan kun je nog op vakantie. Valt het tegen, dan kun je het maar beter zo vroeg mogelijk weten.

Verzekeringstechnisch wordt het moeilijk. Dan moet je al met getuigen gaan werken en de kans is groot dat het eindigt met 'gedeelde schuld'. Heb je wat afgesproken met de Fiestarijders?

Sterkte!

Gr :-\

FGG

Balen Hajo, zeker net zo voor de vakantie. De verzekering zal wel een welles-nietes-spelletje worden.

Gelukkig geen lichamelijk letsel...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Henkie P

Balen Hajo, kheb wel een Cetus velg (3 stuks) over.

FGG

Citaat van: Henkie P op 02-08-2007 12:13:11
Balen Hajo, kheb wel een Cetus velg (3 stuks) over.

Ik heb er 4 (met banden).

animalT5R

heb nog wel een origineel volvo reservewiel,mag je zo van me hebben
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

FGG

Citaat van: animalT5R op 02-08-2007 16:29:06

4-gaats?

animalT5R

Citaat van: FGG op 02-08-2007 16:35:59
Citaat van: animalT5R op 02-08-2007 16:29:06

4-gaats?

:eusa_think: Nee gok het niet,gezien de T-5R 5 gaats heb,niet aangedacht :eusa_doh:
Scherp Florian  ;)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

scania164

He hajo

Das echt klote!!!!!!!!!!!!!!
Gewoon ff rustig blijven en zien wat er gebeuren gaat kimt vast weer goed!!!!!

Sterkte en groeten Chris

Spin!

Hey Balen...de mooiste 850 van de poetsdag! Jammer dat je dat met Eenzet niet weg kan poetsen! Succes met het vervolg...komt vast goed!

Zou toch proberen gelijk te halen over wie er fout zat. Gewoon vol blijven houden...als je er echt 100% zeker van bent dat je al klaar was met je manouvre dan moet je daar standvast in zijn. Beetje onzin om toe te geven en zelf meer te moeten betalen...groot eigenbelang, dus beetje egoïsme mag best en is dan ook meer dan terecht!

www.vm-parts.nl

KIM

Ik heb nog aluminium draagarmen voor je liggen en ook 4 cetussen met winterbanden (4-gaats)
Draagarmen mag je zo hebben.

The Saint

Citaat van: HJ850 op 01-08-2007 22:53:39
Damn, net aanrijding gehad.

Schipholtunnel uit, ik op 3e baan

Wat moest je ook op de landingsbaan van het vliegveld?  ;)

Sorry hoor Hajo. Zwaar kl*te voor je.

Succes met het herstel!
No shirt no shoes, no pinball

denkweb

Niet genoeg getuigen hier dan?