Hoeveel kilometer gemiddeld met een set voorbanden?

Gestart door ewing, 03-08-2007 13:27:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BenC70ES

Citaat van: ed op 26-10-2007 21:54:30
Dunlop Duits? No way Jose! Dunlop is zo Engels als het maar kan.

Op zowel mijn Dunlop Wintersports als mijn Goodyears F1 staat: 'made in Germany'

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

nico1

ik denk met mijn stage V ,die er nu op zit 1 maand dan zijn de banden op ;D
carbon blauw das mijn volvo nou

jan piet

Wat mij opvalt: ik heb er afgelopen zomer Premacy's onder gehad, en was zwáár ontevreden over die jank banden. Leenderheide, de Hocht en Batadorp zijn niet te ronden als je wat enthousiast bent zonder gigantisch kabaal. Even de Vaalserberg op wil je niet meemaken. >:(
Heb daar dus de s****t van.
Nu beweert de dealer dat de banden die een hogere snelheidscodering hebben binnen de Primacy's een héél ander profiel hebben, stiller zijn en niet beginnen te gillen vóór de bocht. :eusa_think:
Iemand die dat kan bevestigen?  ??? ???Zie namelijk in dit topic dat ik blijkbaar de enige ben die níet tevreden is over de Premacy's. Slijtvastheid is trouwens wél goed van die dingen, 65.000 voor en dus op, achter nog ruim 4 mm.
Gr, JP

Emiel

Je hebt de 'normale' Primacy's en de Primacy HP.

thiest5

De Voorbanden bij mij en achterbanden zijn Conti 205-55-16 91w Premium Contact 2

De voorbanden zijn in raptempo van 8 mm naar 4 mm gegaan in nu bijna 20000 km. en de achterbanden van 8 mm naar 6.5 mm in 20000 km. Ik vind de conti band echt waardeloos. Weinig grip en veel lawaai naar mate ze afslijten. De volgende set banden voor deze wielen worden Michelin Pa3 205 55 16 winterbanden. En hopelijk snel mijn setje 18 inch met vers krul rubber  :evil:  Nankang 215-40-18 ns2 daar kun je niet zo lang mee doen maar wil van de zomer even weer een setje oproken. Daar kun je op een lekkere zomerdag wat ik ook met mijn golfje tdi 150 pk deed even lekker de krullen aanrijden. Dan is het net een motorband die bij mij ook altijd zo gekruld door het leven gaat. Na de Nankang waarschijnlijk een setje Goodyear eagle's f1 die doen het ook heel erg goed.


confruo

Gemiddeld net zoveel als mijn achterbanden, ik heb nl een V70XC, die vindt het niet fijn met meer dan 2mm verschil tussen voor en achter :P

thiest5

Nee inderdaad kijk maar uit bij die xc type's daarvan lopen de tussenbakken kapot doordat de voor en achterbanden verschillend afslijten. Die tussenbak is een soort Viscosper en die krijgt dan al het vermogen voor zijn kiezen.  Ik heb er al wat vervangen van die bakken. Beste remedie Tussenas die van de bak naar achteras loopt eronderuit dan heb je geen gelazer meer. Ze rijden wel heel erg fijn met die constante 4wd met visco sper maar het nadeel is dat je om de 20000 nieuwe banden moet rondom :-\ is ook beetje teveel van het goede denk ik. ???


klaas

Ik heb er net 2 nieuwe energy's op laten leggen. 250 euro met balanceren van alle 4 en omleggen van de 2 primacy's (uit 2005) van achter naar voor.
maat: 195 60r15

V70geRwin

Met Bridgestone RE-50A met 2 setjes 50K gedaan. Niet slecht voor mijn rijstijl. De achterbanden van het 1e setje zijn nog steeds prima overigens op wat cupping na. Die heb ik nu naar voren laten leggen (cupping is dan zo over  ;D ) en achter eens wat anders geprobeerd de Falken ZE-912 (scheelt toch 50 euro per band) om laten leggen die er straks ook voor om komen als de Bridgestone's echt op zijn.

Is het niks dan liggen er zo weer Bridgestone's om waar ik erg tevreden over ben.

Gunnar

Minerva 215/45 op een tdi, voorbanden hebben het 50.000km uitgehouden en waren vooral aan de zijkanten afgesleten omdat ik te lui was om de banden regelmatig bij te pompen.
Achter liggen ze er al 50.000km op en die zijn nog helemaal goed. Ik rijd sportief maar houd me in de bochten wel in en trek nooit op met gierende banden, daar ben ik te oud voor geworden :-)
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

FGG

Vier weken geleden na 2,5 jaar mijn Michelin Pilot Premacy's vervangen. We doen een zo'n 40k per jaar dus ze hebben 't een kleine ton volgehouden. De eerste tekenen voor vervanging zagen we in mei/juni dit jaar, maar toen waren ze nog goed genoeg. Maar dan gaat 't ineens heel rap. Maar ok, een kleine ton dus.

Vervangen door Michelin Energy Savers.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Bolleboos

Michelin Pilot Exalto type 2: 65.000 km (op een TDi). Deze band wordt wel snel prijzig. Als ze eindelijk geluid gaan maken worden ze echt "dun".

Misha

Citaat van: Bolleboos op 28-11-2008 19:35:36
Michelin Pilot Exalto type 2: 65.000 km (op een TDi). Deze band wordt wel snel prijzig. Als ze eindelijk geluid gaan maken worden ze echt "dun".

Dan doe je het een stuk beter dan ik.
Bij mijn S70 (2.5-10V) in 205/50/16 waren ze met 30.000 en net een jaar op.

Wel lekkere band op zich.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Emiel

Nu ~25000km met een set Kumho KU31 in 215/40ZR17. Vandeweek ff nieuwe bestellen, ze zitten nu op 2.5mm. En we hadden zat grip tijdens dat-oh-zo-slechte-weer vorig weekend... :P

Eugene

Citaat van: Emiel op 28-11-2008 19:43:39
Nu ~25000km met een set Kumho KU31 in 215/40ZR17. Vandeweek ff nieuwe bestellen, ze zitten nu op 2.5mm. En we hadden zat grip tijdens dat-oh-zo-slechte-weer vorig weekend... :P

Wel jammer dat de 215 40 een bijna 20 euro duurder is dan de 215 45  :(

If it's not blown, it sucks...