Wat ik nu toch heb meegemaakt...

Gestart door Spin!, 06-08-2007 12:47:02

Vorige topic - Volgende topic

Spin!

Ik heb lekker vakantie, dus ben er even op uit geweest voor een aantal 'boodschapjes'. Rij ik terug naar huis, ziet mijn oog: Een 855 2.5T met de motorkap omhoog op een verlaten stukkie. Dus ik ff de Banaan ernaast gezet; situatieschets:

Man +/- 70 jaar
Volvo 855 2.5T PP-BB-62
2 weken in bezit
brandende lampjes: ABS/tracks.

Ik gevraagd wat er loos was, en de man wees me op de lampjes. Verteld dat dit welleens vaker voor komt, en met een beetje mazzel ligt het aan het contactslot, beetje gewrikt, stukje gereden en idd lampjes uit. Bij de volgende remactie...lampjes aan. Ik begin te vragen, hoe lang heeft u deze auto? Zit er garantie op? Hij had em dus 2 weken, en wist niet of er garantie op zat. Ik verteld dat meneer in principe zo door kon rijden, maar zou toch aandringen op de garantiekwestie. Dat zou meneer doen als hij zijn nieuwe kenteken binnen had. Ik zeg pardon? Bij de garage in Enschede, waren ze bij de verkoop deel-II kwijt en zouden een nieuw kenteken aanvragen. Dit duurde dus al 2 weken. Meneer mag eigenlijk niet eens rond rijden zo.

De man was niet te spreken over de Volvo, hij was duur in gebruik, zoop teveel. Ook was hij te groot. ( kwam uit een MB ) Wilde liever een Peugot kopen, maar werd op deze gewezen en had al betaald en auto werd afgeleverd zonder dat meneer de auto gezien had! Hij zegt: Als ik geweten had dat het een stationwagon was dan had ik em niet eens gekocht! Al met al..als het kenteken binnen is verkoopt de man deze 855 gelijk.

Dan komen de verdachte luchtjes...

De auto met km stand van 192K kostte de man 11.000 euro ( dat zijn R prijzen )
Achterop de klep staat idd 2.5T ( strip boven kenteken niet meegespoten )
Het motorgedeelte laat zien: 2.5T
De RDW Site geeft aan bij het kenteken: 855 R automatic ( was idd automaatje )
Laatste tenaamstelling: 14-09-2001

extra info van de man:

-Auto was van dealer-eigenaar zelf geweest,
-laatste 2 jaar stil gestaan.
-Weet niet over welke ze het hebben gehad, maar hij zat in Enschede, is er mee gestopt en naar Duitsland gegaan.

...maar, beetje vreemd of niet? Een 2.5T voor een R prijs. RDW geeft een R aan...ik vraag me echt af hoe de vork in de steel steekt...Ik denk dat ik die man eens op ga zoeken, hij woont in de buurt...

edit: man is sowieso in prijs afgezet! 

www.vm-parts.nl

The Saint

No shirt no shoes, no pinball

Spin!

Citaat van: The Saint op 06-08-2007 12:57:46
Hoe bizar...

Het wordt nog gekker!!

Een 850 clublid is eigenaar van deze auto...R vd Waag uit Z-Holland

Er rijden 2 auto's rond met hetzelfde kenteken  :eusa_think:

www.vm-parts.nl

Vertigo

Kan haast wel raden welk bedrijf die auto verkocht heeft... :-X

Schandalig dat iemand op zo'n manier bedonderd wordt en daardoor ook nog eens een slecht beeld over Volvo krijgt.

The Saint

Citaat van: Spin! op 06-08-2007 13:01:17
Citaat van: The Saint op 06-08-2007 12:57:46
Hoe bizar...

Het wordt nog gekker!!

Een 850 clublid is eigenaar van deze auto...R vd Waag uit Z-Holland

Er rijden 2 auto's rond met hetzelfde kenteken  :eusa_think:

Oh my god.. dit zit niet goed!!

We zullen R wel nooit 8erkomen hoe het allemaal echt zit. Die man is het sl8offer iig. Maar "als ik wist dat het een station was had ik 'm niet gekocht" Tsja, hoe dom ben je dan..  :-\
No shirt no shoes, no pinball

FGG

Citaat van: Vertigo op 06-08-2007 13:06:14

Lippekerkstraat?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

Ik vind 't overigens niet echt snugger om ongezien een auto van 11 mille te kopen... :eusa_wall:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Vertigo

Citaat van: FGG op 06-08-2007 13:10:50
Citaat van: Vertigo op 06-08-2007 13:06:14

Lippekerkstraat?

Die is al een tijdje dicht....

Ik gok Henrik Ter Kuilestraat...

Zou me overigens niks verbazen als die lui van de lipperturkkerkstraat nu een toko over de grens zijn begonnen

haRtV70R

Dit is wel erg bizar! Wie koopt er nu een auto van 11k zonder dat je weet wat voor auto? dat je nieteens weet dat het een estate is??

Zou die knakker zelf niet in het complot zitten en zo gauw geen betere smoes had ofzo? :eusa_think:

Dat de RDW aangeeft dat het een R is, is natuurlijk omdat het kenteken van een R afkomt..

Heeel raar verhaal :eusa_shifty:
[move][/move]

Jeff

Kortom namaak kenteken of gewoon gejat van een echte R  ::)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

denkweb

Zojuist getracht het clublid te benaderen; deze heeft de 855R al sinds 2001 op naam en ik kan me niet voorstellen dat deze weg is gedaan. Zal het straks nog eens proberen.

Weet jij waar die 2.5T nu staat Rutger? Had net je voicemail te pakken...

Spin!

Citaat van: denkweb op 06-08-2007 20:05:26
Zojuist getracht het clublid te benaderen; deze heeft de 855R al sinds 2001 op naam en ik kan me niet voorstellen dat deze weg is gedaan. Zal het straks nog eens proberen.

Ik zal morgen eens een rondje maken, kijken of ik de auto kan vinden en dan maak ik wel stiekem wat foto's...'t dorp hiernaast is niet groot!

www.vm-parts.nl

haRtV70R

Citaat van: Spin! op 06-08-2007 22:37:38

Ik zal morgen eens een rondje maken, kijken of ik de auto kan vinden en dan maak ik wel stiekem wat foto's...'t dorp hiernaast is niet groot!

Vergeet niet je donkere zonnebril en slappe hoed op te zetten ;D
[move][/move]

Spin!

Citaat van: haRtV70R op 06-08-2007 22:51:57
Citaat van: Spin! op 06-08-2007 22:37:38

Vergeet niet je donkere zonnebril en slappe hoed op te zetten ;D

Trouble 'O' 7  ;D

www.vm-parts.nl

elmarconi

If you have a problem, if no one else can help, and if you can find them, maybe you can hire... The 850-Team
--
Autogas Inside . . .