problemen met koeling 850 2.0 20v

Gestart door Kurt, 09-08-2007 21:15:20

Vorige topic - Volgende topic

reneetje

Maak je gashuis/stappenmoter maar eens brandschoon, dat zal de oorzaak wel zijn .

Mooi dat je de oplossing hebt gevonden, jammer dat je dus voor niks de kop eraf hebt gehad..................... :-[ :-X
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Kurt

Citaat van: reneetje op 10-08-2007 13:44:28
Maak je gashuis/stappenmoter maar eens brandschoon, dat zal de oorzaak wel zijn .

Mooi dat je de oplossing hebt gevonden, jammer dat je dus voor niks de kop eraf hebt gehad..................... :-[ :-X

Ga ik dadelijk even controleren. Wat de koppakking betreft zag ik dat die op 2 plaatsen was doorgeslagen dus was het toch nodig om de motor open te gooien.

ewing

pwassink

Citaat van: J.R. Ewing op 10-08-2007 16:04:57
Te hoog toerental: misschien vacuumlekkage?
Zie ook http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=17942.0.

Ongetwijfeld .. losliggende slang zowat ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Kurt

toerental probleem opgelost. Heb de foutcodes uitgelezen en deze gaf aan dat er problemen waren met het signaal van de gasklepschakelaar. Dus effe schakelaar checkken en bleek dat ik de stekker er was vergeten op te steken :eusa_shifty:
Motor gestart maar liep nog steeds op verhoogd stationair toerental.
Ik heb toen de foutcode gereset en probleem was opgelost hij loopt nu weer als een 850 moet lopen :eusa_boohoo:

Ik mag me nu de trotse eigenaar noemen van een prima Volvo 850 2.0 20v

Ik heb deze gekocht voor 1500 euro en heb er de volgende kosten aan gehad:

-koelvloeistofreservoir, elektriche antenne, handschoenkastklep, hendel voor ruit te openen en cilinderkop was samen voor 310 € op de sloop

-Thermostaat origineel bij volvo dealer was 25 €

-distributieriem, waterpomp, revisieset cilinderkop, multiriem was voor 253 € bij autoparts

-12 nieuwe aantrekbouten voor de cilinderkop origineel bij volvo was 45 €

-en koelvloeistof was 29 €

De auto heeft mij dus nog geen 2200 € gekost en dat is de reden waarom ik de auto niet terug gebracht heb naar de verkoper want voor dit geld kon ik echt geen betere volvo 850 2.0 20V op lpg vinden

Alvast iedereen bedankt voor het technisch advies wat ik erg snel heb gekregen op dit forum!!!!!!!!!! Het VOLVO 850 FORUM STAAT BIJ MIJ NU BOVENAAN BIJ DE FAVORIETEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!

V70geRwin

:eusa_clap: Goede deal en aan elke auto kleeft wel een beetje werk.
Zeker als je het allemaal 100% wil hebben.

maar nu willen we natuurlijk ook foto's zien van je roffel  ;D