een nieuwe aankoop maar een twijfel ik zoek antwoord maar kan...?

Gestart door guus37, 10-08-2007 06:42:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

guus37

hallo alemaal 850 liefhebers leuk zo,n forum jullie gaan mijn zeker vaker hier zien.
ik ben al een tijdje op zoek naar een 850GLT 2,5liter 20klepper ik heb er nu een op het oog maar ik heb een dingetje

de kopeling trap je vrij zwaar in met een kraakend geluid wat zou dat kunen zijn
als ik het goed heb is de kopeling op olie druk?????????????? en niet met een kabel
is de kopeing op! nee want hij reageerd goed heb ik het idee ook in een hoogen versnelling met een lage snelheid en dan t gas open slipt de kopeling niet
dus ik zoek eigenlijk antwoord. wie helpt mijn zo spoedig mogelijk ....met mijn vraag

ik heb nog iets ondekt waar ik mijn vraag bij heb als de motor draaid/loopt
nutraal en de vul dop er af haal heb ik geen onder-druk zou die olie er uit moet blazen maar!!!!toch! als de peilstok er uit trek met draaiende motor komt er stoom uit/rook zeg maar geen olie. de auto rookt verder niet uit de uitlaad
de auto heeft 2.5ton gedraaid moet toch een makie zijn voor een 850 denk ik net als de 2.300 van volvo 740...?
maar ik hoop dat ik antwoord kan en mag krijgen want ik wil zaterdag beslisen om de knoop door te haken de man houd m namelijk niet langer vast. hij zegt dat die helemaal nooit geen probleemen heeft gehad met de auto de auto heeft ook pas een kleine beurt gehad. verder ziet die er top! uit uiterlijk en rijd verder perfeckt. niet stooten of hakken . e.v.t. mijn @-mail. guus64@hotmail.com

kan ik deze auto met een gerust hard kopen of kan ik m beter laten staan???????????? dat is mijn vraag nu. wat denken jullie. :eusa_doh:

Taranis

Citaat van: guus37 op 10-08-2007 06:42:16
kan ik deze auto met een gerust hard kopen of kan ik m beter laten staan???????????? dat is mijn vraag nu. wat denken jullie. :eusa_doh:

Wat is de prijs als ik vragen mag?

Voor wat betreft de koppeling, stuur even een PB... weet nog wel een adresje.

Edit: adres weggehaald.

ed

Ik denk koppelingscilinder die aan zijn eind loopt. Verder even de carterontluchting schoon maken. Wellicht dat dan de druk op het carter weg is.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thuur

Citaat van: ed op 10-08-2007 11:28:09
Ik denk koppelingscilinder die aan zijn eind loopt. Verder even de carterontluchting schoon maken. Wellicht dat dan de druk op het carter weg is.

Ja, dat denk ik ook. Let goed op of de krukaskeerring droog is!

Kan zijn dat de gehele koppeling vervangen moet worden (wellicht ook drukgroep versleten). Als de krukaskeerring lekt kun je die meteen meenemen ;D


Verder het aankoopstopic goed doorlezen.


En welkom hier 8)


Gr ;)

rody

krakende koppeling ?! meestal versleten drukgroep.

plakkende koppeling?! meestal hulpcilinder.

zo mijn ervaringen met hydraulische koppelingen.