Heico

Gestart door lipton, 22-08-2007 15:04:39

Vorige topic - Volgende topic

lipton

hey, ik zoek al een tijdje , heb vandaag gebeld naar Heinz tuning maar die willen niet beginnen aan mijn R want hij is te "oud" en ze hebben bang dat ze te veel  miserie gaan hebben :-\ (domme kl°ten)

nu zoek ik op internet dan toch maar Heico omdat ze gewoon zijn van met volvo te werken maar ik vind hun alleen in duitsland. is er geen workshop in belgie waar ik hem eventueel kan laten chippen?

mvg
Gio

Marc O.

Waarom ga je niet naar Rica of ET?
...The Nile isn't just a river in Africa...

lipton

ook goed, waar zijn die dan gelegen? en willen die dan aan mijn oude bak beginnen ??? :sss ???

Marc O.

Citaat van: lipton op 22-08-2007 15:31:30
ook goed, waar zijn die dan gelegen? en willen die dan aan mijn oude bak beginnen ??? :sss ???

Vraag het ze eens.

Rica: Wateringen, Waalwijk
ET: Moergestel

Beiden in NL dus
...The Nile isn't just a river in Africa...

lipton

heb gebeld naar mw-motorsports die rica doen.. maar dan in belgie omdat holland net iets te ver is.en die vroegen voor mijn wagen te chiptunen 775 euro dan kom ik 310pk.

wat denken jullie daarover?

lipton

ook even gebeld met ET

voor 270 a 280 pk bijna 600 euro

wil ik meer 305 pk dan moet ik al een andere uitlaat steken en komt op ongeveer 1500 euro

ben ik dan niet beter dat ik voor 775 euro 310 pk heb?

of komt dat niet goed?

Gmid

Ben bang dat je die 310 pk bij Rica ook niet gaat halen zonder andere modificaties.
Volvo C30 '12

lipton

hij vertelde me enkel chiptuning... ??!

ik vind als ik hem dan laat chippen dat ik het dan ook voledi goed doe en niet voor 10tal pk's ga vermeerden want dat voel je toch niet heel erg nietwaar?

Gmid

Zoek anders eens op het forum op 'chippen', 'chiptuning', 'rica' of 'mte'. Er staat echt ontzettend veel info over geschreven.

Of blader eens door al die projecten op het forum onder 'weblog'. Ook daar staat extreem veel geschreven.
Volvo C30 '12

moderators

precies, al deze vragen zijn al tientallen keren voorbij gekomen. Zolang je niet eerst gaat lezen lipton, zul je nooit concrete vragen kunnen stellen en hier concrete antwoorden op krijgen.

Zoals gezegd:

Citaat van: Esveldt op 22-08-2007 16:18:44

Heel veel wijsheid

we adviseren je met klem eens goed te lezen of te zoeken, anders zullen we dit topic vroegtijdig moeten sluiten, voordat het weer uit de hand loopt.
Deelnemen aan dit forum? Hou je dan aan de forumregels
Wil je je niet aan de forumregels houden? Blijf dan weg van dit forum

Ludo

tja, lezen.....  ;D

Citaat van: lipton op 22-08-2007 16:40:34
ook even gebeld met ET

voor 270 a 280 pk bijna 600 euro

wil ik meer 305 pk dan moet ik al een andere uitlaat steken en komt op ongeveer 1500 euro

tel daar gerust nog maar een bedrag bij.
of wil je niet verder op LPi blijven rijden dan?.

:evil:

Clapton

Even een opmerking:

Denk om de keuring in België, alles wat niet standaard is moet een attest hebben van plaatsing en goedkeuring .

JCviggen

Citaat van: Clapton op 22-08-2007 20:36:29
Even een opmerking:

Denk om de keuring in België, alles wat niet standaard is moet een attest hebben van plaatsing en goedkeuring .

chiptuning is sowieso illegaal maar ook in de praktijk bijna onopspoorbaar. In dit geval niet echt relevant dus...of je neemt het risico of niet
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

elianmars

Citaat van: Gmid op 22-08-2007 16:42:37
Ben bang dat je die 310 pk bij Rica ook niet gaat halen zonder andere modificaties.

Citaat van: lipton op 22-08-2007 16:46:54
hij vertelde me enkel chiptuning... ??!

ik vind als ik hem dan laat chippen dat ik het dan ook voledi goed doe en niet voor 10tal pk's ga vermeerden want dat voel je toch niet heel erg nietwaar?

En ik ben Sinterklaas  :eusa_shhh: :P

Hier is al zoveel over gediscussieerd. Heel veel wagens van het forum zijn getuned, bij Rica, ET, Fasstech en weet ik al niet waar, maar er zijn er maar een paar die daadwerkelijk over de 300 pk gaan.
En daarbij is heel wat meer gebeurd dan alleen een chip.

Dus niet alles zomaar aannemen.  ;)

Turbobiker

310pk is een getal dat RICA met alleen chiptuning ooit uit een 850R heeft gehaald.

Citaat van: lipton op 22-08-2007 15:04:39
hey, ik zoek al een tijdje , heb vandaag gebeld naar Heinz tuning maar die willen niet beginnen aan mijn R want hij is te "oud" en ze hebben bang dat ze te veel  miserie gaan hebben

Maar hier hebben we een heel goed punt. Dat zou hier toch wat vaker geroepen moeten worden. Er wordt hier in de regel gechipt aan auto's die 200.000km gelopen hebben. Dan ga je sowieso die waarde nooit meer halen. Heinz heeft niet helemaal ongelijk, want net iets te vaak komt bij tuning het één en ander aan slijtage aan het licht. Wordt dan al snel op de tuner geschoven dat 'ie er niets van kan... . Effe een punt om rekening mee te houden ;)

Wie weet zijn er meer nuances en heeft RICA er slechts eentje op 310pk gezet en heeft de volgende voor de zekerheid op 'slechts' 290pk getuned om de levensduur te garanderen. (Daarom dus een dikkere DP)

PS Lipton, effe lid worden van de 850 club, scheelt je bijna de helft als je gaat tunen in Nederland.

En ik denk dat Fasttech het sowieso zonder clublidmaatschap goedkoper doet, is dus best de moeite waard daar 300km voor om te rijden ;) (effe rekenen ;D )
De Tussenpaus