Project SilverSand

Gestart door Eugene, 25-08-2007 21:50:27

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

Citaat van: Johann op 18-09-2007 08:18:36
Om de koppeling hoofdcylinder te monteren moet de rembekrachtiger aan de kant.
Denk er ook aan de er aan 't pedalen blok nog een extra steuntje zit die op een van de bouten van de rembekrachtiger vast zit. Deze kun je dan gelijk beter op de plek zetten voordat je de bekrachtiger weer vast zet.
Let bij de koppeling leiding even op hoe deze richting motor gaat. Hij zit ergens klem in een kunststof frame bij de accubak en volgens mij moet je de leiding daar doorheen steken voordat je 'm vastzet.
Koppeling hoofdcylinder moet een rubbeen slang aan zitten voor het reservoir. Hoort ook een klemmetje bij.
Op het reservoir zit een nippel voor dit slangetje maar die zit dicht (AT). Met een mesje kun je het puntje van de nippel snijden om de doorlaat te open.

Thnx :)

Ik vraag me alleen af op het mogelijk is de pedalenbak te wisselen zonder dash te demonteren.

If it's not blown, it sucks...

Johann

Moet wel willen maar is verrekte krap. Zelfs met alles er uit was het al lastig.
AT pedaal frame mist helaas het blok waar de koppeling pedaal veer op zit dus je moet wel..

Emiel

Ik heb ooit eens een telefoontje van iemand gehad die een pedalenbox uit een 850 aan het halen was...Zo te horen was dat geen pretje..

Zou ie nu nog klem zitten?

Johann

Citaat van: Emiel op 18-09-2007 19:16:47
Ik heb ooit eens een telefoontje van iemand gehad die een pedalenbox uit een 850 aan het halen was...Zo te horen was dat geen pretje..

Zou ie nu nog klem zitten?

::)

Whehehe..

:eusa_wall: :eusa_wall:

Eugene

Citaat van: Johann op 18-09-2007 19:07:13
AT pedaal frame mist helaas het blok waar de koppeling pedaal veer op zit dus je moet wel..

Ik ga eens kijken of het mogelijk is dat stukje metaal op dat AT frame te monteren. HEt zit nu gelast, maar met bouten en moeren (en wat goeie kit ertussen) moet dat ook kunnen. Alleen eens kijken hoe ik die gaten erin ga krijgen.

Vanmiddag om 14.00 begonnen met klussen, met als doel dat de auto morgenavond loopt. Dan heb ik nog een hele zondag om wat kleine dingetjes op te lossen. Maargoed, theorie en praktijk verschillen meestal wat van mekaar ::)

Het blok met M59 is nu helemaal gereed om in de zilvere te hangen. Motorsteunen vervangen, nieuwe multiriem, en meer van dat soort kleine dingetjes.

Dalijk het pedaalframe uit de rode slopen, evenals de koppelingscilinder. Dan van de zilvere alle vloeistoffen aflaten en langzaam beginnen met demonteren tot ik geen zin meer heb vanavond.

Morgen dus de grote dag.

R o b

)()()sT

Morgen eens polshoogte nemen  :police:

M a r c

Citaat van: )()()sT op 21-09-2007 17:13:39
Morgen eens polshoogte nemen  :police:
Nee nee, je gaat 'm niet van het werk afhouden  :eusa_naughty:

;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Eugene

Zo, uit de rode hoef ik alleen nog maar de benzinepomp te halen. De rest is er allemaal uit.

De zilvere ligt nu ook al een beetje uit mekaar. Nu eerst koffiepauze en dalijk de vloeistoffen aflaten. Het blok zelf eruit takelen zal morgen pas gebeuren, maar ik denk dat ik nog redelijk ver ga komen met leeghalen vandaag.

Tot nu toe gaat ie lekker 8)

)()()sT

Citaat van: Eugene op 21-09-2007 18:19:51
Het blok zelf eruit takelen zal morgen pas gebeuren, maar ik denk dat ik nog redelijk ver ga komen met leeghalen vandaag.

Citaat van: M a r c op 21-09-2007 17:44:28

Aha, hij wacht op een paar stevige armen  ;D

JCviggen

Ik moet passen dit weekend, maar hoop dat ie af geraakt, dan is het volgend weekend lol  :eusa_dance:
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Eugene

Citaat van: JCviggen op 21-09-2007 19:32:08
Ik moet passen dit weekend, maar hoop dat ie af geraakt, dan is het volgend weekend lol  :eusa_dance:

Have fun in Paris... I'll keep you posted ;)

Jammer dat je er niet bij bent, maar het gaat zeker goedkomen dit weekend 8)

Eugene

Genoeg voor vandaag!

De zilvere is goed gestript geworden. Alles eruit gesloopt om het blok heen, waaronder de airco (want die bleek dus defect te zijn :-\)

Morgen de aandrijfassen eronderuit en de motorsteunen losmaken en dan kan het blok+bak eruit getakeld worden.

Dan stuurhuis wisselen, het interieur "handbak klaar" maken en het andere blok met de M59 er weer in. De boel weer monteren en starten ;D

Volvo Felipe

Eugene,

Ik wens jou veel sleutel en montage plezier toe

wepster

Citaat van: )()()sT op 21-09-2007 19:11:48
Citaat van: Eugene op 21-09-2007 18:19:51
Het blok zelf eruit takelen zal morgen pas gebeuren, maar ik denk dat ik nog redelijk ver ga komen met leeghalen vandaag.

Citaat van: M a r c op 21-09-2007 17:44:28

Aha, hij wacht op een paar stevige armen  ;D

laat me raden niet aleen een paar stevige armen maar ook sleutel kennis ;D ;D ;D