850 2.5 20v of 2.0 t5 of 2.3 t5

Gestart door menne, 13-09-2007 00:07:46

Vorige topic - Volgende topic

mitchelli

en met een t-5 kan je ook zonder problemen rustig toeren....en als je wat trek kracht nodig hebt hoef je alleen maar de turbo te voeden met je gaspedaal  ;D
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

Enno

Citaat van: Mick-850 op 17-09-2007 21:09:02
Maar ik hou het bij mijn 2.5 20v. Heerlijk relaxt met op het gas, lineare afgifte van vermogen vind ik erg prettig, niet knallen, wel snel.

Mee eens, op de meten = weten dag kon je een lineaal leggen langs de vermogenscurve van de 2.5-20V.

Zorg voor goede uitlaat & evt. een race kat. Wat ik nu begrijp is dat je daar de meeste winst met koppel uitkunt halen. Een koppel van 240 zou mogelijk moeten zijn. Vermogen win je nauwelijks met deze setup. Door het gematigde koppel i.v.m. een T5 & de geleidelijke vermogensopbouw zul je ook minder snel je rubbers / kogelgewrichten aan gort rijden. Het is dan wel niet de "duw" die een T5 je kan geven, maar het gevoel is er niet minder om. Met 40000 per jaar blijft "snel rijden"  ook nog betaalbaar. Je kunt aan het eind van de rit uiteindelijk ook nog besluiten om je onderstel aan te pakken waardoor de auto veel handelbaarder wordt. Een en ander gaat wel ten koste van comfort.

)()()sT

t5karel

Om nou te zeggen dat een 2.5 20v snel is :eusa_shifty:.Dat koppelgedoe is allemaal leuk en aardig hoor,maar het is bij lange na geen t-5 :eusa_snooty:.Heb zelf verschillende 2.5 20v,s gehad en ik kom tot de conclusie dat er weining verschil in kosten zit,nog sterker ,ik was duurder uit met de 2.5 ;).Omdat de wagen veel meer moet presteren om een beetje tot snelheid te komen :evil:.Onderhoud is nagenoeg hetzelfde, mijns inziens ,evenals slijtage.Het zijn gewoon beresterke wagens die net als andere wagens onderhoud nodig hebben,niks meer niks minder :D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Enno

Toch blijf ik bij mijn stelling dat het wel kicken is ;) een NA motor die gewoon goed loopt. Vlak koppel, lineaire vermogenscurve. Geen gekke dingen bij volgas. Auto blijft bestuurbaar. Als ik rijdt met een T5 zoals ik met een 20V doe, weet ik zeker dat ik om de 40000 KM nieuwe draagarmen + stuurkogels nodig heb. De krachten van een 20V zijn dan wel minder explosief maar een goed geconfigureerde 20V is tot de 190km/ uur geen stakker en blijft ondanks stevig doorrijden ook bij hogere km-standen gewoon gaan.....

t5karel

Ieder z,n meug ;).Waarom neem je eigenlijk geen dieseltje?
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Enno

Ooit een traktor gehad....ben geen diesel man.......rijdt al in mijn 4e LPG auto. Heb liever een grote atmosferische motor, met voldoende vermogen en koppel die goed & betrouwbaar rijdt op LPG. De LPi installatie bevalt me het beste tot nu toe...dit is mijn 2e auto met LPi.

Er zijn of waren (vroeger) volvo dealers die zijden...dat je beter een NA op Lpi kunt hebben dan een Dieselblok. Mocht het blok kappot gaan (gebeurt niet vaak) dan zijn de kosten voor herstel relatief gering. De dealer waar ik mijn auto vandaan heb (Alphen a/d Rijn / pre-hooftman tijdperk)....vertelde me 5.5 jaar geleden al dat hij enkele GLT-tjes had met 5 ton op de teller. En dat zonder problemen. Ik heb de beste man geloofd op zijn blauwe ogen en ben nu 36000 KM verwijderd van de magische 500.000 grens.

Gaat de koppakking kapot of verbrandt er een klep dan is dit "eenvoudiger" te repareren dan met een diesel. Een ruilblok met 2 ton op de teller is voor minder dan 1000 EUR te vinden. Daarna begin je weer van voor af aan.

Niek

Beste optie is gewoon met allemaal de types een keer te rijden, en zo je afweging te maken. De keus is toch persoonlijk, alhoewel ik wel vermoedt dat als je eenmaal in een T-5 hebt proefgereden de keus snel gemaakt is ;D
Mijn ervaring gaat niet verder dan een 10V, en ik weet wel dat dit ook de laatste is, hoe langer ik met die auto rij hoe trager ik hem vindt worden ;D
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

Enno

Citaat van: Niek op 18-09-2007 13:46:11
Beste optie is gewoon met allemaal de types een keer te rijden, en zo je afweging te maken. De keus is toch persoonlijk, alhoewel ik wel vermoedt dat als je eenmaal in een T-5 hebt proefgereden de keus snel gemaakt is ;D
Mijn ervaring gaat niet verder dan een 10V, en ik weet wel dat dit ook de laatste is, hoe langer ik met die auto rij hoe trager ik hem vindt worden ;D

Tijd voor een 20V dus ;)....

Johann

Enno

Citaat van: Johann op 18-09-2007 16:01:51
Citaat van: Enno op 18-09-2007 10:08:51rijdt al sinds mijn 4e LPG auto.

So!  :o

;D

Sorry ;) Rijdt al in mijn 4e LPG auto. in totaal....200000KM (1e) 115.000km (2e) 30000 KM (3e)....en met de V70 nu bijna 260.000 KM met een installatie die er al 440.000 KM in zit. Zelf dus 600.000 KM op autogas gereden....en bij Volvo gaat het zo mogelijk nog beter dan bij mitsubishi.