abs controller repareren

Gestart door mitchelli, 15-09-2007 14:17:08

Vorige topic - Volgende topic

mitchelli

Ik heb nu mn abs controller uitgebouwd om hem te repareren,en het dekeltje er al afgehaald.Ik kijk nu tegen de printplaat aan.Moet ik die printplaat nog uit de doos halen om de onderkant te bekijken/repareren.Of zit de fout aan de kant van de printplaat die ik nu zie?En als ik de printplaat eruit moet halen,hoe moet dat dan??
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

mitchelli

Ik heb de printplaat eruit kunnen krijgen.Er is niets raars te zien?Heb puntje voor puntje bekeken... Dus weer in elkaar gezet.En wat denk je,abs lampje uit  :-\  Ik had trouwens een foto op dit forum gezien waar de printplaat helemaal niet op de mijne lijkt? Weet iemand waar de rotte punten horen te zijn bij mijn printplaat? Zie foto....

thuur

Nee, printplaat kan blijven zitten.

De solderingen die je opnieuw moet maken zijn die van beide stekkers. Dus de pomp stekker (2 grote op de hoek) en de multistekker van o.a. voeding, snelheidssignaal, sensoren, etc.
..de enige stekker dus. Bovenop het kastje zit de stekker, de solderingen direct daar onder.

Maar euh.. Dit is het oude type controller.. Die gaan haast nooit stuk.... :eusa_shifty:

Suc6 8)

Gr ;)

mitchelli

Dit is een oud type?oke....Misschien zit het dan wel gewoon in de sensor links achter.Want daar had hij een foutcode op.Maar ik snap nog steeds niet helemaal wat je bedoelt met:
CiteerBovenop het kastje zit de stekker, de solderingen direct daar onder
Die lange punten die je ziet op de foto,die gaan in die grote stekker,en daarvan zijn alle soldeerpunten goed?????

thuur

Citaat van: mitchelli op 15-09-2007 17:40:38

CiteerBovenop het kastje zit de stekker, de solderingen direct daar onder
Die lange punten die je ziet op de foto,die gaan in die grote stekker,en daarvan zijn alle soldeerpunten goed?????

Soldeerbreuken zijn maar een fractie van een haar dik. Goed kijken of je bruine spoortjes ziet ergens rond het midden van de soldering. Het bruine spul op de printplaat, rondom de soldering, is vloeimiddel.

Maar ik zei al, die oude types gaan zelden stuk ;D Check die sensor LA maar.

Gr ;)

mitchelli

oke,zal hem controleren,thanks!

Emiel

Controleren met een vergrootglas liefst. Had van de week een 940 met spontaan afslaan...3 maal raden :eusa_think:. Relais losgenomen en zichtbaar 2 solderingen rot. Vergrootglas erbij en hoppa, op 3 na alle solderingen rot.

mitchelli

Ik had ze gecontroleerd met vergrootglas,maar niets te zien....Maar da`s dus niet zo gek omdat ik nog het oude type controller heb(kom ik nu pas achter dankzij thuur).Dus nu dan toch maar effe de sensor doormeten.Effe weerstand meten...Maar bedankt emiel voor het advies.  :D