Brandstoffilter aftappen; bekend verschijnsel?

Gestart door ik-rol, 15-09-2007 21:11:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

thuur

Citaat van: Ludo op 30-11-2008 10:36:43
Citaat van: MICHEL306 op 30-11-2008 10:30:01
tot nu toe blijft de fan netjes draaien ook met contact uit...en schakelt na een minuut of 4 a 5 uit.  zo hoort het te zijn. 

als dat na een normale rit is, lijkt het me toch dat de motortemperatuur té hoog word.


Bij een diesel ???

Dan heb je toch de waterpomp overgeslagen met het plaatsen van een nieuwe distributieriem, of de radiator helemaal dicht zitten ;D


Gr ;)

Ludo

Thuur, je bedoeld dat het normaal is dat bij een diesel, de fan een minuutje of 5 nog verder moet koelen. ???



thuur

Citaat van: Ludo op 30-11-2008 13:45:26
Thuur, je bedoeld dat het normaal is dat bij een diesel, de fan een minuutje of 5 nog verder moet koelen. ???

Het hangt sterk af van de rit in mijn ogen.. Als het relais goed is, dan zal de temp.sensor wellicht verkeerde waardes geven.

Of iets heel simpels als te weinig olie.


Gr ;)

kyro

heb bij m,n huidige en vorige TDI nooit de fan horen na-draaien (behoudens dan toen de koppakking 't begaf)
ook niet na ritjes van 180 km !

Ludo

#34
Citaat van: thuur op 30-11-2008 13:53:24
Het hangt sterk af van de rit in mijn ogen..

zoals ik al zei dus


Citaat van: Ludo op 30-11-2008 10:36:43
als dat na een normale rit is, lijkt het me toch dat de motortemperatuur té hoog word. 

kyro

Citaat van: Ludo op 30-11-2008 10:36:43
Citaat van: MICHEL306 op 30-11-2008 10:30:01
tot nu toe blijft de fan netjes draaien ook met contact uit...en schakelt na een minuut of 4 a 5 uit.  zo hoort het te zijn. 

als dat na een normale rit is, lijkt het me toch dat de motortemperatuur té hoog word.


ja, sorry dat bedoelde ik

elianmars

Bij mijn wagen heb ik de fan nog nooit horen doordraaien na het contact uitgedraaid te hebben.

kyro

Citaat van: elianmars op 30-11-2008 22:55:22
Bij mijn wagen heb ik de fan nog nooit horen doordraaien na het contact uitgedraaid te hebben.

hoef je je ook geen zorgen te maken  ;)

elianmars

Hoe dan ook, het ging hier o.a. over het brandstoffilter aftappen.

Ik heb dat laatst bij mijn wagen willen doen en tot mijn verbazing komt er helemaal niks uit, als ik 'm open draai aan de onderkant. Geen water, maar ook geen diesel.

Doe ik iets niet goed?  ???

ik-rol

De bovenkant moet je ook iets opendraaien. Ik dacht met sleutel 17 uit mijn hoofd. Dan wilt ie, bij mij althans, wel lopen. Als het goed is komt er alleen diesel uit. Dus plastic handschoenen en een platic bekertje om de diesel op te vangen zijn welkom. Het advies is om de 15.000 het filter af te tappen en om de 45.000 km het brandstoffilter te vervangen.

elianmars

Citaat van: ik-rol op 02-12-2008 21:20:49
De bovenkant moet je ook iets opendraaien. Ik dacht met sleutel 17 uit mijn hoofd. Dan wilt ie, bij mij althans, wel lopen. Als het goed is komt er alleen diesel uit. Dus plastic handschoenen en een platic bekertje om de diesel op te vangen zijn welkom. Het advies is om de 15.000 het filter af te tappen en om de 45.000 km het brandstoffilter te vervangen.

Ah, eigenlijk ook logisch. Als je 'm geen lucht geeft, zal het er ook niet (makkelijk) uit lopen  :eusa_doh:

Filter heb ik zo'n 15.000 km geleden vernieuwd. Het is dus nu tijd om 'm af te tappen.
Ik ga binnenkort weer een poging wagen.

Bouma206

He dit is precies het probleem wat ook ik heb met onze diesel.
Wat is nou eigenlijk tot nu toe de uitkomst???
Fryslân boppe!!!!

Bouma206

Nieuwe startmotor en het probleem is opgelost!
Fryslân boppe!!!!

combinedforces

waar haal jij in de file een emmer koud water vandaan? ;)