Silversand Volvo 850 2.5i 20v 1995-03

Gestart door BartusKN, 16-09-2007 14:36:41

Vorige topic - Volgende topic

Chris

Citaat van: BartusKN op 26-08-2008 21:23:42
zow. euhm........ Einde van deze week Cadeautjes gegeven aan mijzelf. Hopelijk dan binnen. :D

Dus toch geregeld! Mooi ::)

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

BartusKN

lampen wel knippers nog niet. die komen volgende week pas.

ledjes wel aangesloten staan in serie met mijn dagrijdlichten. dus ook hierbij dat wanneer dimlicht ingeschakeld word gaan alle ledjes uit.

BartusKN

Zo weer tijdje terug dat ik wat heb gedaan qua foto's. Zondag even paar foto's geschoten voor ik naar ProDrive slipcursus ging om foto's te maken.

Hier de foto's van de koplampen + knippers:

Resultaat van het poetsen met Meguairs (Wat een topspul). Zaterdag gepoetst
Klikbaar!

Heb helaas wel last van vocht in de knipper ook nog nadat ik de randje voorzien heb van transparant kit/lijmlaagje.
Dacht dat het vocht zo dus naar binnen zou komen, heb het helaas nog als het regent.

Koplampen had ik in eerste instantie ook last van vocht, ook ondanks dat ik op aanraden van Marc de orginele afsluitdoppen had gebruikt of de koplampen had laten drogen, bleef terugkeren. EuropeanTuning heeft hierin mij goed geholpen, na een lange rit erheen (1.5uur) de koplampen omgeruild en sindsdien is het vocht niet weder gekeerd. Mijn dank naar ET, voor deze service, Knippers was een bekend euvel dus daar is weinig aan te doen. Of iemand Tips ?

Stadslichtjes heb ik deze gebruikt:
relatief duur maar wel erg sjiek.

To-Do List:

* Stuurhuis laten vervangen/lijmen/repareren. Deze lekt zeer minimaal, weliswaar aan de bovenkant, maar wel voldoende om per maand beetje bij te vullen.

* Vering laten nakijken, dan wel auto laten verlagen bij ET. Vering kraakt/plokt voor rechts, en stabilisator stang is vervangen, zit ook geen speling in de vering. Mogelijk de veerpootrubber, maar als we dan toch bezig zijn.......en er het geld voor hebben ::)

* Airco laten maken. Deze was bij aankoop niet werkend/niet afgeperst omdat hij zo lang heeft stil gestaan moet er het nodige wel vervangen worden.

Maarja dan bedenk ik mij weer, moet ik nog wel zoveel geld erin stoppen gezien de KM-stand. (454dkm) Hij is wel erg opgeknapt, en grotendeels overnieuw gespoten.......vanaf begin op gas geweest voor zover mij verteld is.

Vulk

Citaat van: BartusKN op 24-09-2008 00:01:08

Maarja dan bedenk ik mij weer, moet ik nog wel zoveel geld erin stoppen gezien de KM-stand. (454dkm) Hij is wel erg opgeknapt, en grotendeels overnieuw gespoten.......vanaf begin op gas geweest voor zover mij verteld is.

Ik zou mij er niet teveel zorgen in maken. Je hebt al heel wat aan de auto gedaan en optisch is hij net nieuw. Stel dat de motor er de brui aan geeft (kan ook nog 150 000km duren natuurlijk), kan je er altijd nog een ander, jonger blokje in lepelen.

BartusKN

Citaat van: Vulk op 24-09-2008 07:34:43

Ik zou mij er niet teveel zorgen in maken. Je hebt al heel wat aan de auto gedaan en optisch is hij net nieuw. Stel dat de motor er de brui aan geeft (kan ook nog 150 000km duren natuurlijk), kan je er altijd nog een ander, jonger blokje in lepelen.

Dat is waar :eusa_think:. En dan is de vraag stuurhuis of vering als eerste?

Vulk

Ik heb er geen idee van wat er het meeste schade kan veroorzaken als je ermee door blijft rijden eerlijkgezegd. Ik zou eerst het stuurhuis repareren.

elianmars

Weet je zeker dat je moet bijvullen door de minimale lekkage van je stuurhuis? Ik moest bij mijn V70 ook regelmatig bijvullen, maar kwam er achter dat de dop van het reservoir niet goed afsloot. Ik heb een nieuwe dop aangeschaft en heb daarna niet meer hoeven bijvullen.

thuur

Citaat van: elianmars op 24-09-2008 09:29:32
Weet je zeker dat je moet bijvullen door de minimale lekkage van je stuurhuis? Ik moest bij mijn V70 ook regelmatig bijvullen, maar kwam er achter dat de dop van het reservoir niet goed afsloot. Ik heb een nieuwe dop aangeschaft en heb daarna niet meer hoeven bijvullen.

Mij twee :D

Gr :eusa_dance:

Enno

* Vering laten nakijken, dan wel auto laten verlagen bij ET. Vering kraakt/plokt voor rechts, en stabilisator stang is vervangen, zit ook geen speling in de vering. Mogelijk de veerpootrubber, maar als we dan toch bezig zijn.......en er het geld voor hebben ::)

Waarom niet gebruik maken van de gelegenheid om een setje verse dempers & (estate) veren te monteren? Het klusje is best zelf uit te voeren zo weet ik inmiddels uit eigen ervaring. Daarna moet de auto alleen goed uitgelijnd worden, maar je auto herken je niet meer terug.

BartusKN

Citaat van: elianmars op 24-09-2008 09:29:32

Ja, de lekkage komt net boven de verdikking/vertanding naar het stuurhuis, zie ook een klein zwart plekje steeds zwarter worden op mijn parkeerplek.

Citaat van: Enno op 24-09-2008 11:00:58
Waarom niet gebruik maken van de gelegenheid om een setje verse dempers & (estate) veren te monteren? Het klusje is best zelf uit te voeren zo weet ik inmiddels uit eigen ervaring. Daarna moet de auto alleen goed uitgelijnd worden, maar je auto herken je niet meer terug.

Sja dat zei Marc ook al, de vering heeft ook al 4ton gedraaid. Maar ook de veerpootrubbers moeten gedaan worden, en dan alles rondom en mag best iets stugger worden maar wel comfortabel, enneuh portemonnee-bestendig ;)

Enno

Citaat van: BartusKN op 24-09-2008 19:00:26
Citaat van: Enno op 24-09-2008 11:00:58

Sja dat zei Marc ook al, de vering heeft ook al 4ton gedraaid. Maar ook de veerpootrubbers moeten gedaan worden, en dan alles rondom en mag best iets stugger worden maar wel comfortabel, enneuh portemonnee-bestendig ;)

Kijk eens even naar Fred de 20V waar razorx nu meer rond rijdt. Die staat voor zover ik weet op Bilstein B4 dempertjes + APEX Estate veren. Veerpootlagers & veerschotel kun je redelijk voordelig in duitsland krijgen, evenals de dempers. Voor de schokdempers zou je ook kunnen overwegen de overstap te maken naar de Sachs performance dempers die op dit moment ook redelijk gunstig te verkrijgen zijn bij onze oosterburen. Aan onderdelen ben je zo'n 750,-- EUR kwijt totaal als je alles goed wilt doen. Het is goed te doen, en ook erg leerzaam, daarna ga je je 850 nog meer waarderen. Als je het af wilt maken monteer dan nog een IPD stabiset'. ;)

BartusKN

Dat lijkt net russish Enno.. snap er weinig van, en durf weinig zelf eraan te doen, wil ook me moeder nog mee kunnen nemen erin..Veilig ;)

BartusKN

Zo vandaag mijn auto laten keuren, en laten bekijken.

Kreeg al bij binnenkomst bij mijn nieuwe/andere garage alleen maar positieve dingen te horen over mijn auto.

En de negatieve/aandachts punten was ik al van op de hoogte. Hiervoor een offerte op laten maken: Stuurhuis vervangen, Stabilisatorstang linksvoor, rechtsvoor veerpootlager.

Maar dit bovengenoemde doet ik volgende maand.

Denk dat ik wel beetje mazzel heb gehad met APK-keuring, want stuurhuis lekt behoorlijk. Maargoed.........
Merk:                       VOLVO
Handelsbenaming:    850 2.5 I 20V AUT.
Brandstof:                LPG (Liquified Petrol Gas)
Vervaldatum APK:     04-12-2009 :eusa_dance:

Bas850

"to finish first, you first have to finish"