Toerental door de speakers

Gestart door Black Magic, 17-09-2007 22:43:25

Vorige topic - Volgende topic

HaRdCoRe-WeZ

Mooi!

Ik wil wel nog even 1 puntje toevoegen, en dat is iets waar Piet ook gelijk aan dacht: "Wat voor versterkers gebruik je?"

Ik had namelijk ook last van aardlussen in de CRX (de vorige). Werd er echt compleet gestoord van. Zelfs na het buiten de auto om leggen van de (nieuwe en beter afgeschermde Lightning Audio) cinch kabels, nieuw opgeschuurd absoluut 100% goed massapunt, bleef ik die *(^&*^%&*^%$*(#)* ruis houden.

AV ( <---- Remco OMG dat ik daar ooit wat gekocht heb) HU eruit gerot en een fatsoenlijke Alpine erin gehangen. Tadaaaaa....50% van de ruis verdwenen. De Magnat versterker had wel kuren, soms kwam de ruis aardig terug, soms bleef ie weg. Ding was toch te zwak, dus er moest een Audio System F4-600 komen. Ingebouwd, geen ruis meer. Nooit meer. De enige ruis die af en toe nog voorkomt is die in je oren na stevige basklappen.

Zo zie je maar dat al leg je de kabels nog zo netjes, of zelfs buiten de auto om, je installatie is zo sterk als de zwakste schakel. Goede componenten geven meer dan alleen goed geluid en een lege bankrekening: namelijk ook een hoop luisterplezier en veel minder ergenis.

Laserblue

Citaat van: daytonawim op 17-09-2007 23:36:19
Vraag:

Ik heb toch een rete dure,goede, en dikke cinch kabel gekocht, en daar zit de remote draad gewoon in het midden tussen de twee signaal kabels, hoe zit dat dan ????

Die heb ik dus gewoon gebruikt.

Mooi dat het probleem opgelost is, maar dat kabeltje tussen je cinch stekkers is geen remote.
Dit is een massa, die laat je aan beide kanten loshangen juist ter voorkoming van dit soort problemen ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

HaRdCoRe-WeZ

Mkay, wist ik dus niet hehe. Vandaar dat bij de duurdere/beter afgeschermde cinch kabels het "draadje" ontbreekt?

Tamarzilla

En heb ik ook weer wat geleerd.

Ik dacht ook dat dat draadje was voor de remote.

Maar goed, ik heb geen hele dure installatie, en ook geen ruis ( gelukkig ).

Groet,

Frank
T5, rica getuned