Kilometerteller is gestopt met tellen! 305.780 KM

Gestart door volvogeo, 27-09-2007 16:44:02

Vorige topic - Volgende topic

volvogeo

Hallo 850gers,

Plotseling doet mijn kilometerteller (incl. dagteller) het in het geheel niet meer! De snelheidsmeter, toerenteller, alle meters en lampjes werken feilloos. De sensor aan het rechter voorwiel zou volgens de Volvo dealer ook voor de kilometertelling zorgen, ik heb de bedrading en stekkercontacten gecontroleerd en preventief met contactspray behandeld. Ook de volledige tellerunit heb ik eruit gehad en ook daar alle contacten gecontroleerd en ingespoten, zonder resultaat helaas! Wie herkent dit euvel?? 
Groet,
volvogeo

volvogeo

Dankjewel Ludo, ik heb inmiddels een kunststof tandwieltje voor de teller in de USA besteld voor USD 47. Wel veel geld, maar ik heb van een forumlid begrepen dat ik het in NL niet kan krijgen. Ook in Dld heb ik niets op internet kunnen vinden hierover. Zal het resultaat hier laten weten.
Groet,
volvogeo

thuur

volvogeo

Hallo vleuvleu fans,

Dank voor jullie hulp!! Heb het tandwieltje deze week ontvangen en aan de hand van de duidelijke instructies op http://www.matthewsvolvosite.com/odometer_fix.php perfect kunnen monteren. Het is aan te raden om de 4 lampjes voor de volledige tellerverlichting ook meteen te vernieuwen! Alles werkt weer perfect. Heb trouwens ook een mooie alu Mesh Grille laten meekomen uit de USA en meteen gemonteerd, mijn 850 ziet er nu echt mooi en Personalized uit! Zie helaas geen mogelijkheid om hier een foto bij te zetten, leek me best de moeite waard!

Groet,
volvogeo