R.I.P

Gestart door Diederick, 28-09-2007 13:22:50

Vorige topic - Volgende topic

Diederick

Ja hoor het is zover :'( :'( :'( mijn turbo van mijn roffel is overleden
Ik had nog goeie hoop dat het te maken had met het chirugisch verwijderen van de KAT. maar nee toen ik bij mijn lokale dealer (svala Haarlem) aan kwam stond de chef werkplaats al te wachten (om dat ik natuurlijk eerst gebeld had) . Na een proefrit en goed luisteren en kijken en kritisch nadenken en nog een keer kijken kon hij maar tot 1 conclusie komen..... EEN DODE TURBO ........ :eusa_wall: dus meteen maar een afspraak gemaakt en de dealer gaat hem vervangen .
in eerste instantie dacht ik ohhh dat kan goedkoper maar na veel heel veel rond bellen blijkt gewoon ja ja nu komt het dat de dealer even goedkoop is als ieder ander bedrijf er is alleen 1 verschil de dealer geeft een nieuwe turbo en de andere bedrijven een revisie turbo dus die keuze was voor mij niet heel moeilijk alleen moet ik tot 30 oktober wachten want dan was er pas plek maar tot die tijd nog lekker door rijden en roken vooral veel blauwe rook verspreiden

zodra hij er onder zit horen julie het van me
groetjes Diederick
(zwarte 855 R )

Lindert Bogers

Je mag/ kan ook naar andere dealers, duurt het niet zo lang.

Doorrijden met een kapotte turbo is ook niet al te best!

Diederick

Nou meer kapot dan dit kan hij echt niet  lol
nee ik weet dat het niet al te best is maar ik rij heel weinig maar als ik weg moet pak ik de roffel gewoon ja en dan maar niet te diep het pedaal in drukken.

ik vind het een beetje lullig om naar een andere dealer te gaan de man die mij helpt bij svala prinsenhof heeft me al eerder erg goed geholpen en om dan nu ff snel naar T.v.K te gaan vind ik niet netjes en trouwens dat geeft mij nog ff de tijd om te sparen

M a r c

Voor de goede orde; ik heb jou volgens mij namelijk deze week ook uitgebreid aan de lijn gehad; wij werken ook met nieuwe turbo's... je moet wel een oude inruilen maar je krijgt een spiksplinternieuwe geleverd  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Diederick

Marc dat kan kloppen

dan wil ik ff zeggen dat ik het dan verkeert begrepen heb sorry
het is zeker niet mijn bedoeling jouw en je bedrijf in diskrediet te brengen
alleen zoals je denk ik al begrijpt
Svala prinsenhof is echt bij mij om de hoek
en jij zit iets verder

nogmaals dit was zeker niet de bedoeling en trouwens bedankt voor de goeie voorlichting aan de telefoon alleen had ik begrepen dat het om een revisie turbo ging
mijn schuld :eusa_wall:

elianmars

Ik ben toch benieuwd wat je straks kwijt bent, als je 'm bij de dealer laat vervangen.

Het heeft mij niet meer dan 500 euro gekost (16T).

Jeroentjuh

Citaat van: elianmars op 28-09-2007 18:18:12
Ik ben toch benieuwd wat je straks kwijt bent, als je 'm bij de dealer laat vervangen.

Hoe duur was de turbo zelf dan op de factuur?

matRRR

hey, nog een zwarte 855R rijder!
Tip: kijk of er ook een aanwijsbare oorzaak voor de kapotte turbo is?
met name de carterventilatie na laten kijken/nieuw potje bestellen, de motor moet toch aan gesleuteld worden!!!
succes met de nieuwe turbo, en ga meteen voor een 18T, die kost evenveel en past zo op de aansluiting van je originele uitlaat.
Je moet dan wel je software laten aanpassen voor je gaat gassen btw!!!!
Tja, en dan kom je automatisch wel bij ET of RICA terecht...
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

elianmars

Citaat van: Jeroentjuh op 28-09-2007 18:47:56
Citaat van: elianmars op 28-09-2007 18:18:12

Hoe duur was de turbo zelf dan op de factuur?

450 euro (eBay) en zelf gemonteerd  ;) ;D

Diederick

Dan kan het geen Nieuwe zijn.
ik heb overal geinformeerd en als ik het goed zeg was E.T de goedkoopste maar geloof me dat was geen 450,- euro

p.s  met wat voor turbo rijd ik dan in de ronde  16T ???? 17T ???? 18T?????? 19T?????20T??????21T ??????
het zegt mij niet zoveel namelijk(sorry)lol  en wat zou het voordeel zijn als ik een 18T laat monteren ipv een 16T

thanx guys
diederick

elianmars

Citaat van: Diederick op 29-09-2007 10:46:05
Dan kan het geen Nieuwe zijn.

Jawel, hoor  ;)

Links de oude (15G), recht de nieuwe (16T)

En op deze foto net andersom:

Diederick

Dat is dan F....cking goedkoop zeg

kan jij met wat uitleggen over de 17 18 19 20 dingen want ik snap het niet
ik kan zelfs wel ff bellen als dat moet naar je want nogmaals ik ben een echte NO NO wat dat betreft

groetjes Diederick

elianmars

Er moet ergens een link staan, die verwijst naar de verschillende turbo's, maar kan 'm zo snel niet vinden.

Ik ben er nog naar op zoek.

Diederick

;D ;D ;D
Helemaal super

oh ja bij de dealer gaat het mij 1200,- keiharde pleuro's kosten
dus vandaar de vraag of het dan verstandig is om er iets anders op te zetten voor het zelfde geld

Ludo

Citaat van: Diederick op 29-09-2007 10:46:05
p.s  met wat voor turbo rijd ik dan in de ronde  16T ???? 17T ???? 18T?????? 19T?????20T??????21T ??????

15G.
dat staat in dit topic: http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=11023.0

;)