R.I.P

Gestart door Diederick, 28-09-2007 13:22:50

Vorige topic - Volgende topic

Diederick

Ik heb nog nooit gehoord dat een turbo kapot ging op 130k

maar nogmaals het word aangegeven en geloof me dit heb ik uit zeer betrouwbare bron
ik denk dat zoals marc al zei een turbo een levensduur heeft van rond de 2 ton
ik heb meerdere auto's gehad met turbo van andere merken en die hebben me allemaal zo rond de 2 ton in de steek gelaten(ja ja renault ik weet het)
de enig apperaten die ECHT snel stuk gaan zijn de G laders daar heb ik er 2 van versleten binnen 2 ton
maar  dit is een zinloze discussie want MIJN turbo is en blijft kapot(lol)
ik wens ieder een goed weekend en ik zal nogwel een paar keer reageren
groetjes Diederick

Johann

Citaat van: Diederick op 29-09-2007 15:02:04
Ik heb nog nooit gehoord dat een turbo kapot ging op 130k

Zeg nooit nooit maar idd vaak binnen de eerste 15d km of daarna zowiezo voorbij de 180d km maar eerder in de buurt van wat de anderen ook al aangaven, 200+ tot 250-260.

Heeft er ook mee te maken hoe de auto's aan z'n kilometers is gekomen natuurlijk.

Jeroentjuh

Citaat van: Diederick op 29-09-2007 15:02:04
De enig apperaten die ECHT snel stuk gaan zijn de G laders daar heb ik er 2 van versleten binnen 2 ton

*off-topic*

Als je een G-lader netjes warmrijdt en op tijd laat reviseren, met de juiste onderdelen en waarbij ook alles vervangen wordt, dan kun je van de G-lader heel veel plezier hebben.
Maarja er zijn in Nederland heel veel bedrijven die echt slechte spullen gebruiken en dan nog niet eens alles vervangen, tja dan zijn ze zo kapot, een goede G-lader revisie kost nu eenmaal geld en dat heeft niet iedereen er voor over. Er zijn wel een aantal personen en Nederland en België die dit wel allemaal netjes doen, maar die doen het meer voor de hobby en niet om geld aan te verdienen......

Zelf jaren met plezier in een Golf G60 gereden  :eusa_dance:

@®-

Wellicht totaal nutteloos om te zeggen  :evil:

Maar de mijne heeft nu 297.000 km gereden en mijn turbo (de eerste) begint nu pas slecht te worden.

Wout309t

De mijne is al 317000 oud en is nog perfekt. Heb alleen bij de motorwissel het turbinehuis van de nieuwe motor lekker gebruikt.... Die is jonger....
2011 V70 2.0T R-Design MT

Scooby Doo

Als je na een (snelle) rit de motor bij aankomst direct stillegt, dan zal hij inderdaad snel naar de kl*$en zijn. :evil:

De levensduur van een turbo hangt volledig af van de rijstijl van de eigenaar.

Ik heb ook graag dat mijn auto volledig in orde staat, en maak dan ook alles met degelijk materiaal. Ik zal ook niemand rommel verkopen. als er een mankement aan is zal dat ook duidelijk gecomuniceerd worden aan de potentiele koper. Alleen export handelaren kunnen daarachter fluiten, die geven toch geen drol. :evil:
Maar bij verkoop zal de nieuwe eigenaar geen fluit meer betalen voor een nieuwe turbo die recent geplaatst is, ik spreek uit ervaring.

Neemt niet weg, het is jouw auto, en jouw geld. Ik gaf gewoon mijn mening zonder op teentjes te willen trappen.  :eusa_boohoo: Succes met de afhandeling.
Puppy Power!!!

Joachim1

Even een vraagje tussendoor:ik heb ook een nieuwe turbo nu(15g) want de oude gebruikte
olie en het uitlaatdeel bleek erg gescheurd.
De turbo was de eerste die er op zat dus 250dkm meegegaan.
Nu heb ik laast een 15G turbo van 2001 met 240dkm vervangen bij een saab,turbo uitlaat
deel zit niet veel verschil in.....maar wat mij opviel is dat er geen barstje/scheurtje te vinden was in  het uitlaatdeel van de 2001 mitsu 15G!
Kan het zijn dat ze nu een ander soort gietijzer ofzo gebruiken?
Als dit zo is gaan de uitlaatdeeltjes van de nieuwe turbo,s minder snel stuk!

Turbo-Geek

Citeeroff-topic*

Als je een G-lader netjes warmrijdt en op tijd laat reviseren, met de juiste onderdelen en waarbij ook alles vervangen wordt, dan kun je van de G-lader heel veel plezier hebben.
Maarja er zijn in Nederland heel veel bedrijven die echt slechte spullen gebruiken en dan nog niet eens alles vervangen, tja dan zijn ze zo kapot, een goede G-lader revisie kost nu eenmaal geld en dat heeft niet iedereen er voor over. Er zijn wel een aantal personen en Nederland en België die dit wel allemaal netjes doen, maar die doen het meer voor de hobby en niet om geld aan te verdienen......

Zelf jaren met plezier in een Golf G60 gereden 

AMEN  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

-D©©©L-

Citaat van: Diederick op 29-09-2007 13:56:47
beste heer p wassink als u wat beter u huiswerk zou maken of leren moet u toch weten dat de levensduur van een turbo 130dz kilometer is dat wil niet zeggen dat hij kapot is of het niet meer doet maar volvo geeft aan ja u leest het goed volvo geeft aan dat de levensduur van een turbo 130 dz kilometer is en ja die van mij heeft het ook 255 dz volgehouden
maar gaat u nou niet zeggen dat het klinklare onzin is al u weet dat ik gelijk heb
dus nogmaals de geschatte levensduur is 130dz kilometer
En de 361.000 km die ik er reeds probleemloos op heb staan (still going strong)...
Eerst je huiswerk doen, dan roepen.  :eusa_whistle:

Turbo-Geek

Ach je moet soms mazzel hebben immers in het verleden behaalde resultaten zijn GEEN garantie voor de toekomst !
  The things you own end up Owning you !

Joachim1

Citaat van: -D©©©L- op 29-09-2007 18:37:36
beste heer p wassink als u wat beter u huiswerk zou maken of leren moet u toch weten dat de levensduur van een turbo 130dz kilometer is dat wil niet zeggen dat hij kapot is of het niet meer doet maar volvo geeft aan ja u leest het goed volvo geeft aan dat de levensduur van een turbo 130 dz kilometer is en ja die van mij heeft het ook 255 dz volgehouden
maar gaat u nou niet zeggen dat het klinklare onzin is al u weet dat ik gelijk heb
En de 361.000 km die ik er reeds probleemloos op heb staan (still going strong)...
tja als je turbo gewoon nog druk heeft en geen olie verbruikt is het mooi met 361.000km op de klok,maar hoe kun je er achter komen dat het de eerste turbo is?

-D©©©L-

Citaat van: Joachim1 op 29-09-2007 19:59:00
tja als je turbo gewoon nog druk heeft en geen olie verbruikt is het mooi met 361.000km op de klok,maar hoe kun je er achter komen dat het de eerste turbo is?
Omdat hij nooit gewisseld is, en de vorige eigenaren bekend zijn evenals de volledige historie van de auto.

Joachim1

Citaat van: -D©©©L- op 29-09-2007 20:00:33
Citaat van: Joachim1 op 29-09-2007 19:59:00
Omdat hij nooit gewisseld is, en de vorige eigenaren bekend zijn evenals de volledige historie van de auto.
Mooi man 360dkm met eerste turbo  :eusa_clap:het kan dus wel!

thuur

Citaat van: Johann op 29-09-2007 14:56:16
Ik meende ook een keer ergens zoiets gelezen te hebben ja maar de praktijk laat zien dat het gemiddelde eerder iets van 220d KM is.

Maar als dat zo is, dan verwacht ik ook in het onderhoudsschema een turbowissel te lezen bij 130dkm....

Gr ???

Ludo

dat is heel mooi.
maar ik vraag me af welk geluid een turbo na zoveel km maakt bij langdurig volgas?.