Bilstein, super !

Gestart door Ramon, 18-06-2003 18:20:04

Vorige topic - Volgende topic

Ramon

Gisteren achter Bilstein gas-schokbrekers gemonteerd (samen met het bovenste ophangrubber -  afkomstig van een set niveaumats)

Resultaat is geweldig !

Strak, mooi rond qua demping en nog steeds comfortabel.

Ik heb even geen tijd maar kan haast niet wachten tot ik de veerpootjes voor er ook onder heb
(liggen al te wachten  ;D)

Echt een aanrader  :o!

Ramon ;D

Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

Ramon

Nee,

"Gewone"  Volvo-schokkers. De schade T5 die ik heb gekocht had wel nivomats. Helaas eentje stuk door de aanrijding.

Ik heb de ophangrubbers van de nivomats (die zwaarder/steviger zijn) gemonteerd met de Bilsteins.

Een dramatische verbetering !

Foto maak ik nog.

Ramon  ;D

Marc 0101.001

Ik zweer bij mijn gele Koni's.  :)

gelebanaan

Amen. Ik ook dus!  :)

Johann

Dan zal ik dat ook maar moeten doen maar ze zijn niet geel... ;)

Ik heb mij laten vertellen dat de Bilstein iets meer comfort gericht zijn dan de Koni's.
De bilsteins zijn ook niet nastelbaar toch?

HaRdCoRe-WeZ

Damn, waarom zijn die hele mooie gele instelbare Koni's nah zo prijzig. 450,- voor mijn Micra...en dan nog een setje H&R veren, ook weer 200,-......................dan toch maar normale Koni's met de H&R veren????

Maar goed, Bilstein schokdempers zijn zeker niet de minste nee, ben blij dat je zo veel verschil merkt, in positieve zin dan.

Ramon

De discussie Bilstein v.s. Koni is al heel oud ......

Ik heb de Bilsteins genomen nadat ik de mazzel had om in 2 identieke Impreza's te rijden. Eentje met Koni, de ander met Bilstein.

De Koni's waren gevoelsmatig iets harder en minder rond qua demping.
(gasdruk loopt waarschijnlijk iets harder op)

Qua comfort omschrijf je de Koni's dus als stugger.

Bovendien rammelde de Impreza met de Koni's behoorlijk meer - iets wat een 850 toch ook wel heeft  ;D ;D ;D

Een leuke opmerking van de leverancier was ook dat hij nog nooit een set Bilsteins retour had moeten sturen ivm fabrikage fouten - gebeurde volgens hem met Koni's wat "vaker".

Ik ga nu de "mc pleuris" poten voor vervangen (hoop dat de verenspanners goed blijven zitten ::))

Verdere bevindingen volgen.

Ramon ;D

Ramon

Rogier is lekker aan het "moderaten". ;D

Voorset zit er ook onder, ik heb een paar foto's naar wie kan ik die sturen zodat ze bij het topic komen?

Rogier ???

Vooralsnog bevalt het goed. Is dus nu wel behoorlijk stugger als een "standaard " set (met 200.000 km!)

Of er dan veel schokbreker werking is ???

Stabiliteit is veel beter geworden.
Morgen even opnieuw uitlijnen

Zaterdag AUTOBAHN  :P!

Ramon ;D

rogier

De foto's 8):

VOOR:

NA: 8)

855-Champagne

Nu nog een rooie klauw er op.

Johann

Citaat van: Yellow Banana II op 21-06-2003 15:58:22
Citaat van: Ramon op 19-06-2003 16:41:16

Een leuke opmerking van de leverancier was ook dat hij nog nooit een set Bilsteins retour had moeten sturen ivm fabrikage fouten - gebeurde volgens hem met Koni's wat "vaker".

Ik heb nog nooit een set Koni's retour gekregen met defecten.... Heeft jouw leverancier gewoon niet wat meer marge op Bilstein, m.a.w. wellicht prijst hij de Bilsteins aan uit commercieele overwegingen? Ik ken namelijk niemand die ontevreden is over de prestaties van Koni dempers. Helemaal niemand.

Ik heb toch al wel verscheidene keren binnen de kennissen kring mogen meemaken dat Koni's gingen lekken echter nog nooit op een Volvo.
Bij Koni's onder Honda's schijnt 't nog wel eens voor te komen maar volgens mij doet Koni niet moeilijk met de garantie.

Marc 0101.001

Als ik onder een Honda lig dan lek ik ook....

Reitse

Klopt het dat de veerpoten met 1 bout vastzit? Die bout die je op de foto's ziet zitten bedoel ik.

gelebanaan

Citaat van: 855-Champagne op 21-06-2003 17:37:36
Nu nog een rooie klauw er op.
Rood!?  :o Hmm zwart is net iets mooier en meer in de stijl van de Volvo, als je begrijpt wat ik bedoel. ;)

gelebanaan

Citaat van: Reitse op 21-06-2003 19:41:26
Klopt het dat de veerpoten met 1 bout vastzit? Die bout die je op de foto's ziet zitten bedoel ik.

Dat is de stabilisatorstang.