R.I.P

Gestart door Diederick, 28-09-2007 13:22:50

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: Ludo op 29-09-2007 22:07:57
Citaat van: -D©©©L- op 29-09-2007 18:37:36
En de 361.000 km die ik er reeds probleemloos op heb staan (still going strong)...

dat is heel mooi.
maar ik vraag me af welk geluid een turbo na zoveel km maakt bij langdurig volgas?.
Geluid van de turbo ? Voornamelijk windgeruis van de raamstijlen op de autobahn.

Ik ben overigens al wel aan het sparen voor een andere, deze gaat geen 100.000 km extra meer doen (denk ik). 'T wordt geen nieuwe overigens (denk ik), gewoon een nette gebruikte 16T (nu 15G).

Ludo

Citaat van: -D©©©L- op 29-09-2007 23:12:56
Citaat van: Ludo op 29-09-2007 22:07:57
Citaat van: -D©©©L- op 29-09-2007 18:37:36
En de 361.000 km die ik er reeds probleemloos op heb staan (still going strong)...

dat is heel mooi.
maar ik vraag me af welk geluid een turbo na zoveel km maakt bij langdurig volgas?.
Geluid van de turbo ? Voornamelijk windgeruis van de raamstijlen op de autobahn.

geen turbogeluid?.
werkt ie dan nog wel?.  ;D

Teddy81

Citaat van: Johann op 29-09-2007 15:05:04
Citaat van: Diederick op 29-09-2007 15:02:04
Ik heb nog nooit gehoord dat een turbo kapot ging op 130k

Zeg nooit nooit maar idd vaak binnen de eerste 15d km of daarna zowiezo voorbij de 180d km maar eerder in de buurt van wat de anderen ook al aangaven, 200+ tot 250-260.

Heeft er ook mee te maken hoe de auto's aan z'n kilometers is gekomen natuurlijk.

Pcies, collega van me met nieuwe Golf V. Binnen 7000km turbo kapot. Dus kan echt wel met minder dan 130000km.
Het ligt er maar net aan hoe je ermee rijdt. Altijd volgas (ja echt altijd, die kerel spoort niet) is niet zo goed voor de levensduur van het apparaat.
Mijne staat nu 239000km op en gaat nog als een trein.

M a r c

Wat een discussie toch weer.... uit de praktijk blijkt gewoon dat de meeste turbo's tussen 200 en 250K het leven laten. En inderdaad zijn er uitzonderingen op de regel, maar het heeft toch helemaal geen nut dat iedereen waarvan de turbo het toevallig wél langer uithoudt dit hier gaat posten  ??? What's the point!?
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

-D©©©L-

Citaat van: M a r c op 01-10-2007 11:16:37
Wat een discussie toch weer.... uit de praktijk blijkt gewoon dat de meeste turbo's tussen 200 en 250K het leven laten. En inderdaad zijn er uitzonderingen op de regel, maar het heeft toch helemaal geen nut dat iedereen waarvan de turbo het toevallig wél langer uithoudt dit hier gaat posten  ??? What's the point!?

Het point is dat het dus wel gewoon kan, en daarmee bewezen is dat het erg goede turbo's zijn.
de 220.000 gemiddeld die johann roept bestaat nou eenmaal uit exemplaren die vroeg sterven en exemplaren die het wat langer doen. Ik zit in de laatste groep en heb dus mazzel.

Citaat van: Diederick op 29-09-2007 13:04:51
Mijn kat is er onder vandaan dus dat moet nietzo'n probleem geven maar ik weet zeker dat ie nog wel een tijdje zal blijven roken
tsja en ten aanzien van een tweedehands turbo ik hou er nooit zo van om andermans rotzooi te kopen aangezien turbo's maar een levensduur hebben van 130000 km zullen er weinig mensen zijn die er 1 hebben liggen met minder dan 130 dz gedraaid

ja en als ik mijn auto verkoop vind het wel netjes als alles goed is is ook wel prettig voor de nieuwe eigenaar

Een dergelijk ongefundeerde opmerking roept reacties op, niks anders dan dit verhaal:

Citaat van: Diederick op 28-09-2007 13:22:50...komt het dat de dealer even goedkoop is als ieder ander bedrijf er is alleen 1 verschil de dealer geeft een nieuwe turbo en de andere bedrijven een revisie turbo...

&

Citaat van: M a r c op 28-09-2007 17:48:58
Voor de goede orde; ik heb jou volgens mij namelijk deze week ook uitgebreid aan de lijn gehad; wij werken ook met nieuwe turbo's... je moet wel een oude inruilen maar je krijgt een spiksplinternieuwe geleverd  :)

Het is genoegzaam bekend dat jij nieuwe exemplaren monteert, maar toch reageer jij ook... what's the point ?  ;)

M a r c

tsjakka touché  ;D  ;)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

OMD

Citaat van: M a r c op 28-09-2007 17:48:58
Voor de goede orde; ik heb jou volgens mij namelijk deze week ook uitgebreid aan de lijn gehad; wij werken ook met nieuwe turbo's... je moet wel een oude inruilen maar je krijgt een spiksplinternieuwe geleverd  :)

Citeer
Het is genoegzaam bekend dat jij nieuwe exemplaren monteert, maar toch reageer jij ook... what's the point ?  ;)

omdat:

Citeereerste instantie dacht ik ohhh dat kan goedkoper maar na veel heel veel rond bellen blijkt gewoon ja ja nu komt het dat de dealer even goedkoop is als ieder ander bedrijf er is alleen 1 verschil de dealer geeft een nieuwe turbo en de andere bedrijven een revisie turbo

&

Citeer
Marc dat kan kloppen

dan wil ik ff zeggen dat ik het dan verkeert begrepen heb sorry

Vind ik persoonlijk toch wel een goed antwoord van Marc. Nieuwe mensen die nooit en te nimmer van Rica, ET of wie dan ook gehoord hebben kunnen een aanname doen dat ALLE bedrijven behalve de dealers gereviseerde turbo's leveren. Wordt simpelweg even uit de wereld geholpen ;)

no offence maestro ;)

johan283

ach laat ik zo maar zeggen, Volvo is gewoon aan de onderkant gaan zitten  ;D en zit dus met een verwachte levensduur van 130 k altijd goed. Gemiddeld doen de turbo's het in de praktijk dus circa 200-250k ....... ;D

Gewoon zekerheid inbouwen van de fabrikant om eventuele schadeclaims enzo tegen te gaan.

Racingbrick

Alleen niet bij Renault, bij m'n lease Espace 2.0T ging bij 80.000 km de 3e turbo er al op...

KoyBoy

Tja ligt dr maar net aan hoe je ermee omgaat...
Met een turbo rijden vergt nu eenmaal meer vakmanschap.
De turbo op mijn Volvo Fh12 gaat nu al zo'n 800.000 km mee terwijl de turbo van mijn V70 slechts 148000 km heeft gehaald. Grrrr....(kosten een kleine €1100,-)
( ik ben de 3e eigenaar)
Kwestie van verstandig rijden en weten waarmee je bezig bent!
Maar iig is het niet leuk Diederik en sterkte ermee!!!!