Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: MarcoV op 26-10-2007 19:53:17
Citaat van: RRRRR_Ramon op 24-10-2007 23:09:42
Uitlaatsierstuk ziet er mooi uit Marcel, maar ben heel benieuwd hoe lang dat zo glimmend blijft.

Als je hem gewoon elke keer meewast en af en toe in de was zet blijft ie supermooi!
Deze heeft er toch minimaal 1,5 jaar opgezeten bij mij!

MarcoV

Jep. Dat is mijn ervaring ook. Het sierstuk dat op de 850 zat, zag er na 1,5 jaar ook nog als nieuw uit.

Het sierstuk zit er nu een aantal dagen op en het verbaast me hoe schoon het er nog uit ziet........  :eusa_think:

elianmars

#106
Vanavond tóch geklust aan de wagen (dan wacht m'n zus maar even met de klusjes die ik bij haar thuis moet doen  :eusa_shhh:)

De nieuwe vacuümpomp zit er op. Toch nog een heel erg verschil met de pomp die ik "gerepareerd" had. Het lijkt wel of er een andere (lees: veel stillere) motor onder de kap ligt.
Eindelijk!

Dit was dus de derde keer dat ik een pomp er op heb gemonteerd en hopelijk hoef ik het nu heel lang niet meer te doen  ::)

En dit heb ik ook nog gedaan:




Ze zitten er in, en ze doen het nog ook!  :eusa_dance: :eusa_dance:

Met dank aan de firma Koebergen voor de mistlampen en aan Remond voor de rest wat ik ervoor nodig had!  :eusa_clap:

Het relais-verhaal was nog even een gedoe, aangezien de "sokkel" waar de mistlamp-overbrugging in moest niet op z'n plekje zat. Ik was al weer bang dat het dus niet mogelijk was om dat ding te plaatsen, toen ik zag dat er op een andere plek nog zo'n "sokkel" zat. Daar paste het wel op en godzijdank hoort-ie daar ook in.

RRRRR_Ramon

#107
Citaat van: Turbo-Geek op 26-10-2007 19:15:13
Citeer1 op 13,6

Echt zuinig vind ik dat niet voor een turbo diesel ......  :eusa_naughty:


Tis een AT en er zat een snelle snelwegrit met volle belading in, stadsverkeer en rijden met zware aanhanger in. Een MT zal wel zuiniger zijn maar niet heel veel meer denk ik. De boordcomputer vertrouw ik niet, die is wel heel optimistisch altijd.  :eusa_naughty:

@ Marcel: Dus toch geklust, ziet er weer toppie uit hoor! Vacuumpomp ben ik ook aan toe denk ik. Zit een vervelend tikje in, vooral bij warme motor en dan stationair.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Rayman

Citaat van: elianmars op 25-10-2007 23:21:51
Citaat van: Rayman op 25-10-2007 16:13:23
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd marcel. Je rijdt de 2.5D nu een tijdje. Een totaal andere auto dan de 16T-850-T5 die je had. Vind je het jammer dat de snelle T5 het veld heeft geruimd of valt het wel mee?

Ben immers zelf ook van T-5R naar 2.5D overgestapt. ;)

Aan de ene kant mis ik wel een beetje de snelheid van de 850, maar moet zeggen dat ik minder opgefokt achter het stuur zit nu.
Ik heb er dus zeker geen spijt van. De wagen rijdt ontzettend lekker en is toch niet echt traag.
Bovendien vind ik het heerlijk dat ik ruim twee weken op een tank kan rijden  8)

Precies hetzelfde zoals ik het ervaar ;). Diesel rijdt ook een stuk rustiger. Die 'ouwe' vijfcylinder TDI staat ondanks haar leeftijd nog steeds haar mannetje.
Dark Side of the Force is German

elianmars

Citaat van: ief op 25-10-2007 15:18:02

Hoever steekt dat sierstuk nu uit buiten de bumper?

Zie onderstaande foto, daarop is het wel te zien, denk ik.





En, jawel, kijk ook eens links op de achterruit  ;D :eusa_dance:

Taranis

Citaat van: RRRRR_Ramon op 26-10-2007 18:54:23
Maar een TDI of 2.5D laat jouw 20V alle hoeken zien ben ik bang. En met een chip wordt het alleen maar leuker.

Een gewone 2.5D automaat niet (mits je flink toeren maakt met de 20V). Met chip ben ik verloren ja ;)

Citaat van: RRRRR_Ramon op 26-10-2007 22:47:49
Citaat van: Turbo-Geek op 26-10-2007 19:15:13
Citeer1 op 13,6

Echt zuinig vind ik dat niet voor een turbo diesel ......  :eusa_naughty:


Tis een AT en er zat een snelle snelwegrit met volle belading in, stadsverkeer en rijden met zware aanhanger in. Een MT zal wel zuiniger zijn maar niet heel veel meer denk ik. De boordcomputer vertrouw ik niet, die is wel heel optimistisch altijd.  :eusa_naughty:

Toch vind ik het nog steeds onzuinig. Onze lag altijd vol met zooi, werden veel snelle (autobahn-)ritten mee gereden, was ook een AT, maar het verbruik was eigenlijk heel constant 1:14,2 - 1:14,7.

Eugene

Citaat van: elianmars op 25-10-2007 23:21:51
Aan de ene kant mis ik wel een beetje de snelheid van de 850, maar moet zeggen dat ik minder opgefokt achter het stuur zit nu.

Dat heb ik ook wanneer ik met de C70 2.5T van m'n ouders onderweg ben.


If it's not blown, it sucks...

elianmars

Ik geloof dat de volgende kostenpost zich al weer heeft aangekondigd: Ik heb het vermoeden dat de LMM niet helemaal in orde meer is....

Bij flink optrekken in 1, 2 en 3 is er niks aan de hand. Ga ik in de 4e en 5e versnelling op het gas, dan valt af en toe het vermogen iets terug, om daarna weer even omhoog te gaan, gevolgd door alweer een dipje, enz....

Ik heb nu op eBay (waar anders....) een originele Bosch gevonden. Nieuw uiteraard. Moet alleen nog even het antwoord afwachten of de verkoper ook naar Nederland wil versturen.......

oldostofjas

Hé, dat komt me bekend voor. Dacht dat het normaal was...
There is no place like 127.0.0.1

RRRRR_Ramon

Citaat van: oldostofjas op 30-10-2007 15:51:56
Hé, dat komt me bekend voor. Dacht dat het normaal was...

Doet de mijne ook. Is even weg geweest na lange rit van de vakantie, maar is sinds een paar weken weer terug.  :-\ Het doet zich voor inderdaad in de hoogste versnellingen en dan bij 120+ bij volgas geven, dan pakt ie meteen op om dan ff in te storten en dan weer gaan.  8)

Ik ben eerst allerlei vacuumshit aan het nalopen geweest maar ik verdacht ook de LMM al. Even shoppen dus........ Had die Ebay aanbieder van jou Marcel er meerdere of slechts 1 te koop?

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

elianmars

Ramon, de verkoper heeft er nog 3. Ze zijn hier in Nederland ook te vinden voor die prijs, alleen is het dan geen Bosch, maar een imitatie LMM.

Klikkie doen voor de LMM.

elianmars

Nou, het lijkt wel of de LMM door heeft dat-ie vervangen gaat worden. Vandaag was de wagen zo traag als dikke str.....
Ik kan wel meekomen met het verkeer, maar kan niet eventjes versnellen. Trekt voor geen meter.
Topsnelheid ligt nu rond 170 km/uur. Verder gaat-ie niet..... :P

Nu maar hopen dat de nieuwe LMM snel in huis is. Ik vind 't maar niks zo.....

ief

Zo'n verse LMM doet wonderen hoor, weet er alles van. 8)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Vertigo

Citaat van: elianmars op 31-10-2007 21:21:50

Topsnelheid ligt nu rond 170 km/uur. Verder gaat-ie niet..... :P

Nu maar hopen dat de nieuwe LMM snel in huis is. Ik vind 't maar niks zo.....

Bekijk het van de positieve kant: Zo kan je je rijbewijs niet kwijtraken op de snelwegen ;D


(100km gedeeltes uitgezonderd voor de bijdehandjes hier)

RRRRR_Ramon

Citaat van: elianmars op 30-10-2007 19:01:13
Ramon, de verkoper heeft er nog 3. Ze zijn hier in Nederland ook te vinden voor die prijs, alleen is het dan geen Bosch, maar een imitatie LMM.

Klikkie doen voor de LMM.

Ik heb hem ook besteld hoor. M'n eerste Ebay aankoop  ;D M'n Paypal account was zo oud dat ik eerst m'n creditcardnummer moest updaten  :P
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪