Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

MICHEL306

Citaat van: elianmars op 23-10-2007 22:39:02
Het sierstuk is gemonteerd  :)

't Was nog even een geklooi. Het oude sierstuk zat natuurlijk flink vast geroest.
Toen ik dat er eindelijk onderuit had, bleek het "nieuwe" sierstuk ongeveer 10 cm te kort.....  ::)

Ik heb daarop het diesel-sierstuk een eind afgeslepen en weer gemonteerd op de uitlaat. Daarop heb ik het ovalen sierstuk gemonteerd. Het zit flink klem, maar ik denk dat het beter is om 't vast te lassen.
Om er zeker van te zijn dat ik 't niet verlies, heb ik er nu wat popnagels ingezet, maar ik weet niet of die lang blijven zitten. Ze worden wel behoorlijk warm, natuurlijk..... :eusa_think:

Ik had een foto gemaakt (met m'n telefoon), maar daarop is bijna niks te zien. Te donker.
Ik maak wel een keertje overdag een foto.

Ik heb bij een tuner hier in hengelo een stuk rvs gehaald deze op de uitlaat geklemd met een zware uitlaatklem en op dat stuk het rvs eindstuk rond.....staat perfekt en zonder lassen   pijpje koste 10 euries


MICHEL306

Citaat van: elianmars op 18-11-2007 17:09:20
Zo, ik heb vannacht de boel eens een beetje schoon gebrand. Vanaf Borculo (nachttoerrit), heb ik de wagen eens flink laten werken.

Hopelijk ben ik niet op de foto gezet, toen ik 210 op de teller had staan (201 km/uur volgens GPS)  :eusa_shifty:

Toen ik in de spiegel keek, zag ik de vonken de uitlaat uitschieten. Ik heb dus in ieder geval íéts van de roetaanslag weg kunnen krijgen  :P
Als dat maar geen onderdelen van je turbo waren.....heb hier wel fotoos gezien van een redelijk verbrand schoepenrad

Vertigo

#422
Citaat van: elianmars op 18-11-2007 17:09:20
Zo, ik heb vannacht de boel eens een beetje schoon gebrand. Vanaf Borculo (nachttoerrit), heb ik de wagen eens flink laten werken.

Hopelijk ben ik niet op de foto gezet, toen ik 210 op de teller had staan (201 km/uur volgens GPS)  :eusa_shifty:

Toen ik in de spiegel keek, zag ik de vonken de uitlaat uitschieten. Ik heb dus in ieder geval íéts van de roetaanslag weg kunnen krijgen  :P

Dit jaar iets minder snel teruggevlogen Marcel....

Citaat van: elianmars op 24-11-2008 13:28:28

Dus toch. Ik dacht het al, maar twijfelde.
En hard zat? Man, ik liet de snelheid af en toe zakken naar 80 km/uur.
Toen je maar niet wilde inhalen ben ik met 150 doorgestoomd. Op m'n zomerbandjes ;D

elianmars

Citaat van: MICHEL306 op 24-11-2008 19:23:18
Citaat van: elianmars op 18-11-2007 17:09:20
Zo, ik heb vannacht de boel eens een beetje schoon gebrand. Vanaf Borculo (nachttoerrit), heb ik de wagen eens flink laten werken.

Hopelijk ben ik niet op de foto gezet, toen ik 210 op de teller had staan (201 km/uur volgens GPS)  :eusa_shifty:

Toen ik in de spiegel keek, zag ik de vonken de uitlaat uitschieten. Ik heb dus in ieder geval íéts van de roetaanslag weg kunnen krijgen  :P
Als dat maar geen onderdelen van je turbo waren.....heb hier wel fotoos gezien van een redelijk verbrand schoepenrad

Nou, lijkt me niet. Is een jaar geleden en de wagen rijdt nog steeds vrolijk rond, hoor  ;D

elianmars

Citaat van: Vertigo op 24-11-2008 19:25:55
Citaat van: elianmars op 18-11-2007 17:09:20
Zo, ik heb vannacht de boel eens een beetje schoon gebrand. Vanaf Borculo (nachttoerrit), heb ik de wagen eens flink laten werken.

Hopelijk ben ik niet op de foto gezet, toen ik 210 op de teller had staan (201 km/uur volgens GPS)  :eusa_shifty:

Toen ik in de spiegel keek, zag ik de vonken de uitlaat uitschieten. Ik heb dus in ieder geval íéts van de roetaanslag weg kunnen krijgen  :P

Dit jaar iets minder snel teruggevlogen Marcel....

Citaat van: elianmars op 24-11-2008 13:28:28

Dus toch. Ik dacht het al, maar twijfelde.
En hard zat? Man, ik liet de snelheid af en toe zakken naar 80 km/uur.
Toen je maar niet wilde inhalen ben ik met 150 doorgestoomd. Op m'n zomerbandjes ;D

Weersomstandigheden werkten niet mee, Jens.

Bovendien zijn er op de route van afgelopen zaterdag een paar trajectcontroles aanwezig  :eusa_shhh:

elianmars

Citaat van: MICHEL306 op 24-11-2008 19:16:55
Citaat van: elianmars op 23-10-2007 22:39:02
Het sierstuk is gemonteerd  :)

't Was nog even een geklooi. Het oude sierstuk zat natuurlijk flink vast geroest.
Toen ik dat er eindelijk onderuit had, bleek het "nieuwe" sierstuk ongeveer 10 cm te kort.....  ::)

Ik heb daarop het diesel-sierstuk een eind afgeslepen en weer gemonteerd op de uitlaat. Daarop heb ik het ovalen sierstuk gemonteerd. Het zit flink klem, maar ik denk dat het beter is om 't vast te lassen.
Om er zeker van te zijn dat ik 't niet verlies, heb ik er nu wat popnagels ingezet, maar ik weet niet of die lang blijven zitten. Ze worden wel behoorlijk warm, natuurlijk..... :eusa_think:

Ik had een foto gemaakt (met m'n telefoon), maar daarop is bijna niks te zien. Te donker.
Ik maak wel een keertje overdag een foto.

Ik heb bij een tuner hier in hengelo een stuk rvs gehaald deze op de uitlaat geklemd met een zware uitlaatklem en op dat stuk het rvs eindstuk rond.....staat perfekt en zonder lassen   pijpje koste 10 euries


Goed idee. Het sierstuk hangt nog steeds hetzelfde na een jaar, maar het is misschien beter om het toch eens wat beter te monteren.

elianmars

Zo, alle ingredienten om de motor te verwennen staan klaar. Vanmorgen even bij Hooftman een oliefilter en een pakking voor de carterstop gehaald.
Olie en koelvloeistof staan al een paar weken gereed.
Gisteren een goedje gehaald om het koelsysteem te reinigen.

Nu alleen nog even tijd vinden om het uit te voeren :eusa_shifty:

MICHEL306

#427
heb je blog helemaal uitgelezen  en heb aardig wat ideetjes gezien de mij wel leuk lijken, eerst in iedergeval de riemenzooi laten vervangen ondanks dat dat volgens mijn onderhoudsboekje pas over 40dkm moet en dan eerst een chip er in..en egr er af.daarna zie ik wel weer oja  wel en zeker een paar c70 heldere lampen er in  das een must!!.

en dat achterbankje    heb je die opgescharreld?   lijkt me gaaf om te hebben...

Maar je hebt een super bakkie hoor  errug mooi zo...(had alleen blauw moeten zijn :eusa_whistle:)

elianmars

Citaat van: MICHEL306 op 25-11-2008 20:38:48
heb je blog helemaal uitgelezen  en heb aardig wat ideetjes gezien de mij wel leuk lijken, eerst in iedergeval de riemenzooi laten vervangen ondanks dat dat volgens mijn onderhoudsboekje pas over 40dkm moet en dan eerst een chip er in..en egr er af.daarna zie ik wel weer oja  wel en zeker een paar c70 heldere lampen er in  das een must!!.

en dat achterbankje    heb je die opgescharreld?   lijkt me gaaf om te hebben...

Maar je hebt een super bakkie hoor  errug mooi zo...(had alleen blauw moeten zijn :eusa_whistle:)

Ik was op zoek naar een zwarte of zilverkleurige V70. Is dus uiteindelijk een groene geworden. Had net zo goed blauw kunnen zijn. Ik liep toevallig tegen de groene aan  ;D

Kijk eens op www.ebay.co.uk
Daar worden redelijk vaak achterbankjes aangeboden tegen hele leuke prijzen. Ik heb voor verzending vanuit Engeland zo'n 50 euro betaald.
Daarmee was ik nog steeds veel goedkoper uit dan dat ik er hier in Nederland eentje zou hebben aangeschaft.

elianmars

 Vanmorgen onder werktijd even aan de wagen geklust   :eusa_shhh:

Shell Helix plus in het torretje gekieperd. Oliefilter vernieuwd en een poging gedaan om het brandstoffilter af te tappen, maar da's niet gelukt. Er komt niks uit als ik het 'kraantje' aan de onderkant open draai...... :eusa_think:

Reinigingsmiddel voor het koelsysteem zit er in. Ik moet nog een paar uur met de wagen rijden, voordat ik daarmee verder kan. 

elianmars

En vanavond het koelsysteem ook gedaan.

Wat een troep kwam er uit!  :o

Het water was bijna zwart en er kwam heel veel gruis uit. Leek wel zand wat er uit kwam.
Na een paar keer flink doorgespoeld te hebben kwam er eindelijk schoon water uit.

Ik heb de boel weer afgevuld met koelvloeistof en de motor een tijdje laten draaien.
Vanavond nog een stuk gereden.
Ik hoor geen vreemde borrelgeluiden en het niveau zakt ook niet, dus ik ga er van uit dat het goed is.

Volgende stap zijn de stuurkogels en dan gelijk de reaktiestangetjes van de stabilisatiestang meenemen.

Sbv

Citaat van: elianmars op 26-11-2008 21:35:48
En vanavond het koelsysteem ook gedaan.

Wat een troep kwam er uit!  :o

Het water was bijna zwart en er kwam heel veel gruis uit. Leek wel zand wat er uit kwam.
Na een paar keer flink doorgespoeld te hebben kwam er eindelijk schoon water uit.

Ik heb de boel weer afgevuld met koelvloeistof en de motor een tijdje laten draaien.
Vanavond nog een stuk gereden.
Ik hoor geen vreemde borrelgeluiden en het niveau zakt ook niet, dus ik ga er van uit dat het goed is.

Volgende stap zijn de stuurkogels en dan gelijk de reaktiestangetjes van de stabilisatiestang meenemen.

Wat heb je eriin gedaan om schoon te maken ? Dit is iets wat bij mij misschien ook geen kwaad kan

elianmars

#432
Citaat van: Sbv op 26-11-2008 21:38:21
Citaat van: elianmars op 26-11-2008 21:35:48
En vanavond het koelsysteem ook gedaan.

Wat een troep kwam er uit!  :o

Het water was bijna zwart en er kwam heel veel gruis uit. Leek wel zand wat er uit kwam.
Na een paar keer flink doorgespoeld te hebben kwam er eindelijk schoon water uit.

Ik heb de boel weer afgevuld met koelvloeistof en de motor een tijdje laten draaien.
Vanavond nog een stuk gereden.
Ik hoor geen vreemde borrelgeluiden en het niveau zakt ook niet, dus ik ga er van uit dat het goed is.

Volgende stap zijn de stuurkogels en dan gelijk de reaktiestangetjes van de stabilisatiestang meenemen.

Wat heb je eriin gedaan om schoon te maken ? Dit is iets wat bij mij misschien ook geen kwaad kan

http://www.shopvoordeel.nl/bars-leaks-nural-p-174.html?osCsid=iuc4nust17626rrck9v323r243

Ik heb 't trouwens gewoon bij de Formido vandaan  ;D

MICHEL306

heb je nu betere koeling?  zal zeker de levensduur van je waterpomp verlengen...

elianmars

Citaat van: MICHEL306 op 27-11-2008 20:16:52
heb je nu betere koeling?  zal zeker de levensduur van je waterpomp verlengen...

Het kan tussen de oren zitten, maar ik had het idee dat het wat langer duurde voordat de wijzer op 3 uur stond.