Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

elianmars

#525
 ;D ;D

Happerdehap!!

De stoel stond inderdaad te ver naar achteren, toen we de jongens voor de eerste keer achterin zetten.

Ik heb nu 500 kilometer met de V50 gereden en moet zeggen dat-ie me helemaal niet tegen valt. Ook motorisch vind ik 'm niet verkeerd. Zeker niet, als je nagaat dat er een 1.6 diesel onder de kap ligt. Er moet wat meer worden geschakeld om wat soepeler met de wagen te kunnen rijden, maar volgens mij is zo'n motor met een ander chippie best lekker om mee te rijden.

De middenconsole vind ik heel mooi. ECC werkt beter dan in de V70. Temperatuur blijft beter constant.
Geluid van de standaard speakers is  niet zo best, maar ook dat is natuurlijk wat aan te doen.

De wagen op zich is helemaal niet verkeerd, ik vind 'm alleen iets te klein.

De V50 is trouwens wel heel erg zuinig! Bijna 1 op 20 gereden  :o

Jans Duiven

Citaat van: elianmars op 01-01-2009 21:20:22
;D ;D

Happerdehap!!

De stoel stond inderdaad te ver naar achteren, toen we de jongens voor de eerste keer achterin zetten.

Ik heb nu 500 kilometer met de V50 gereden en moet zeggen dat-ie me helemaal niet tegen valt. Ook motorisch vind ik 'm niet verkeerd. Zeker niet, als je nagaat dat er een 1.6 diesel onder de kap ligt. Er moet wat meer worden geschakeld om wat soepeler met de wagen te kunnen rijden, maar volgens mij is zo'n motor met een ander chippie best lekker om mee te rijden.

De middenconsole vind ik heel mooi. ECC werkt beter dan in de V70. Temperatuur blijft beter constant.
Geluid van de standaard speakers is  niet zo best, maar ook dat is natuurlijk wat aan te doen.

De wagen op zich is helemaal niet verkeerd, ik vind 'm alleen iets te klein.

De V50 is trouwens wel heel erg zuinig! Bijna 1 op 20 gereden  :o

Gisterochtend kregen we bij onze ambupost in Meppel nog bezoek van een kennis, nu werkzaam is bij de KLPD. De V70 wordt bij hun vervangen door de V50.
Tot nu toe was de agente bijzonder te spreken over de rijkwaliteiten van de V50.

Hans

Turbo-Geek

Citaat van: Hans Duiven op 01-01-2009 23:10:19
Citaat van: elianmars op 01-01-2009 21:20:22
;D ;D

Happerdehap!!

De stoel stond inderdaad te ver naar achteren, toen we de jongens voor de eerste keer achterin zetten.

Ik heb nu 500 kilometer met de V50 gereden en moet zeggen dat-ie me helemaal niet tegen valt. Ook motorisch vind ik 'm niet verkeerd. Zeker niet, als je nagaat dat er een 1.6 diesel onder de kap ligt. Er moet wat meer worden geschakeld om wat soepeler met de wagen te kunnen rijden, maar volgens mij is zo'n motor met een ander chippie best lekker om mee te rijden.

De middenconsole vind ik heel mooi. ECC werkt beter dan in de V70. Temperatuur blijft beter constant.
Geluid van de standaard speakers is  niet zo best, maar ook dat is natuurlijk wat aan te doen.

De wagen op zich is helemaal niet verkeerd, ik vind 'm alleen iets te klein.

De V50 is trouwens wel heel erg zuinig! Bijna 1 op 20 gereden  :o

Gisterochtend kregen we bij onze ambupost in Meppel nog bezoek van een kennis, nu werkzaam is bij de KLPD. De V70 wordt bij hun vervangen door de V50.
Tot nu toe was de agente bijzonder te spreken over de rijkwaliteiten van de V50.

Hans

Ook NIKS mis met de rijkwaliteiten, dat onderdeel heeft Ford altijd wel onder de knie gehad.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

VolvoDeMio

CiteerIk kreeg een uurtje geleden een telefoontje.
De dealer in Luik heeft het heel druk. Er werd gesproken over het brandstofsysteem. Verder niet.  Misschien dat de brandstofpomp is overleden? Duur grapje

Nou werd mij niet echt duidelijk of de dealer geen tijd had om de diagnose te stellen, of om de reparatie uit te voeren.
Maar omdat het woord brandstofsysteem viel, ga ik uit van het laatste.

Mocht de dealer morgenmiddag nog niet verder zijn, dan wordt de wagen naar Nederland gehaald en kan ik een huurwagen gaan ophalen (In Maastricht. Lekker dichtbij  ).

Heb je gevraagd naar de "codes d'error"?

Op basis van wat ik hier op het forum nog wel eens lees papagaai ik maar eens....vacuümslangen?
Maar eerst foutcodes!

elianmars

Citaat van: VolvoDeMio op 01-01-2009 23:33:59
CiteerIk kreeg een uurtje geleden een telefoontje.
De dealer in Luik heeft het heel druk. Er werd gesproken over het brandstofsysteem. Verder niet.  Misschien dat de brandstofpomp is overleden? Duur grapje

Nou werd mij niet echt duidelijk of de dealer geen tijd had om de diagnose te stellen, of om de reparatie uit te voeren.
Maar omdat het woord brandstofsysteem viel, ga ik uit van het laatste.

Mocht de dealer morgenmiddag nog niet verder zijn, dan wordt de wagen naar Nederland gehaald en kan ik een huurwagen gaan ophalen (In Maastricht. Lekker dichtbij  ).

Heb je gevraagd naar de "codes d'error"?

Op basis van wat ik hier op het forum nog wel eens lees papagaai ik maar eens....vacuümslangen?
Maar eerst foutcodes!

Blijkbaar hebben ze niet eens tijd gehad om überhaupt de foutcodes uit te lezen  ::)

Laten ze de wagen maar snel naar Hooftman brengen. Die vertrouw ik toch wat meer. Als uit eventuele foutcodes blijkt wat er aan de hand is, kan ik altijd nog kijken wat ik er mee doe.


elianmars

Citaat van: Freakybaby op 01-01-2009 20:39:36
Citaat van: elianmars op 01-01-2009 19:20:44
Citaat van: Ludo op 01-01-2009 19:18:42
Citaat van: elianmars op 01-01-2009 18:46:42
Morgen gaan mijn ouders ook naar huis en rijden ze langs voor de sleutels. Hopelijk krijgen ze ze mee.
Ik heb de autopapieren zelf bij me, dus ze kunnen niet bewijzen dat de auto van hun zoon is.......

dan bel je ze morgenvroeg toch even op met de mededeling dat je ouders de sleutels komen ophalen...

Had ik ook al aan gedacht, ja. Ik weet alleen niet of ze daar ook Nederlands spreken, m'n Frans is niet zo best  :eusa_shifty:

Je kunt ze natuurlijk ook even faxen.. Kan je het door de vertaalmachine halen ;D

Vertaalmachine was een goed idee. Ik heb een email naar ze gestuurd. Zullen wel wat fouten in zitten, maar ik neem aan dat wel duidelijk is waar het over gaat.

Mocht m'n pa nog problemen hebben daar, kan ik altijd nog een kopie van de papieren faxen/mailen. Gaat wel goed komen.


En dan maar hopen dat de sleutels écht in de wagen liggen...........  :eusa_shifty:

VolvoDeMio

Citaat van: elianmars op 02-01-2009 00:13:16
Citaat van: VolvoDeMio op 01-01-2009 23:33:59
CiteerIk kreeg een uurtje geleden een telefoontje.
De dealer in Luik heeft het heel druk. Er werd gesproken over het brandstofsysteem. Verder niet.  Misschien dat de brandstofpomp is overleden? Duur grapje

Nou werd mij niet echt duidelijk of de dealer geen tijd had om de diagnose te stellen, of om de reparatie uit te voeren.
Maar omdat het woord brandstofsysteem viel, ga ik uit van het laatste.

Mocht de dealer morgenmiddag nog niet verder zijn, dan wordt de wagen naar Nederland gehaald en kan ik een huurwagen gaan ophalen (In Maastricht. Lekker dichtbij  ).

Heb je gevraagd naar de "codes d'error"?

Op basis van wat ik hier op het forum nog wel eens lees papagaai ik maar eens....vacuümslangen?
Maar eerst foutcodes!

Blijkbaar hebben ze niet eens tijd gehad om überhaupt de foutcodes uit te lezen  ::)

Laten ze de wagen maar snel naar Hooftman brengen. Die vertrouw ik toch wat meer. Als uit eventuele foutcodes blijkt wat er aan de hand is, kan ik altijd nog kijken wat ik er mee doe.



Nu word ik boos!

Als ze niet dat kleine beetje tijd hebben om het uit te lezen, dan moeten ze ook niet lullen over het brandstofsysteem (want hoe diagnose gesteld...?)



elianmars

Citaat van: VolvoDeMio op 02-01-2009 00:18:25
Citaat van: elianmars op 02-01-2009 00:13:16
Citaat van: VolvoDeMio op 01-01-2009 23:33:59
CiteerIk kreeg een uurtje geleden een telefoontje.
De dealer in Luik heeft het heel druk. Er werd gesproken over het brandstofsysteem. Verder niet.  Misschien dat de brandstofpomp is overleden? Duur grapje

Nou werd mij niet echt duidelijk of de dealer geen tijd had om de diagnose te stellen, of om de reparatie uit te voeren.
Maar omdat het woord brandstofsysteem viel, ga ik uit van het laatste.

Mocht de dealer morgenmiddag nog niet verder zijn, dan wordt de wagen naar Nederland gehaald en kan ik een huurwagen gaan ophalen (In Maastricht. Lekker dichtbij  ).

Heb je gevraagd naar de "codes d'error"?

Op basis van wat ik hier op het forum nog wel eens lees papagaai ik maar eens....vacuümslangen?
Maar eerst foutcodes!

Blijkbaar hebben ze niet eens tijd gehad om überhaupt de foutcodes uit te lezen  ::)

Laten ze de wagen maar snel naar Hooftman brengen. Die vertrouw ik toch wat meer. Als uit eventuele foutcodes blijkt wat er aan de hand is, kan ik altijd nog kijken wat ik er mee doe.



Nu word ik boos!

Als ze niet dat kleine beetje tijd hebben om het uit te lezen, dan moeten ze ook niet lullen over het brandstofsysteem (want hoe diagnose gesteld...?)




Niet boos worden, hoor!  :eusa_hand: ;D

SOS International sprak over het brandstofsysteem, maar nu blijkt dat de wagen niet eens van de plek is geweest nadat-ie is neergezet. Blijkbaar is er dus helemaal niks gebeurd en staat m'n karretje daar alleen maar kou te lijden  :'(

Sbv

Gaat lekker dan. Lijkt me dat je in ieder geval even snel een eerste diagnose kan doen.

Bij mijn ouders duurde het best wel even voordat ze uit Duitsland de auto naar Sneel gebracht hadden. Iets van 10 dagen geloof ik. Diagnose was toen al wel gesteld. Distri e riem gebroken. Auto is in Nederland gemaakt

elianmars

Citaat van: Sbv op 02-01-2009 00:29:38
Gaat lekker dan. Lijkt me dat je in ieder geval even snel een eerste diagnose kan doen.


Inderdaad. Dan had ik tenminste iets geweten. Nu weet ik niks.

Ik ging er dus een beetje van uit, dat de brandstofpomp was overleden, maar het kan van alles zijn..........

Nieuwe brandstofpomp is voor ca. 600 euro uit Duitsland te halen. Als dat het is, hoeft het dus niet al te veel te gaan kosten.

Turbo-Geek

Een koopje, want duitse (Bosch) hogedruk dieselpompen kunnen soms rustig 1000+ euro's kosten. Met name in Opel's vind je ze weleens terug.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

elianmars

Citaat van: elianmars op 02-01-2009 00:15:44
Citaat van: Freakybaby op 01-01-2009 20:39:36
Citaat van: elianmars op 01-01-2009 19:20:44
Citaat van: Ludo op 01-01-2009 19:18:42
Citaat van: elianmars op 01-01-2009 18:46:42
Morgen gaan mijn ouders ook naar huis en rijden ze langs voor de sleutels. Hopelijk krijgen ze ze mee.
Ik heb de autopapieren zelf bij me, dus ze kunnen niet bewijzen dat de auto van hun zoon is.......

dan bel je ze morgenvroeg toch even op met de mededeling dat je ouders de sleutels komen ophalen...

Had ik ook al aan gedacht, ja. Ik weet alleen niet of ze daar ook Nederlands spreken, m'n Frans is niet zo best  :eusa_shifty:

Je kunt ze natuurlijk ook even faxen.. Kan je het door de vertaalmachine halen ;D

Vertaalmachine was een goed idee. Ik heb een email naar ze gestuurd. Zullen wel wat fouten in zitten, maar ik neem aan dat wel duidelijk is waar het over gaat.

Mocht m'n pa nog problemen hebben daar, kan ik altijd nog een kopie van de papieren faxen/mailen. Gaat wel goed komen.


En dan maar hopen dat de sleutels écht in de wagen liggen...........  :eusa_shifty:


Ik vond het al vreemd dat er geen reactie kwam op mijn email. Ook mijn ouders stonden vanmorgen voor een dichte deur  :eusa_wall: :eusa_wall:

Freakybaby

Gaat weer lekker  :eusa_snooty:

Weet je al wanneer ze weer open zijn?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

elianmars

Citaat van: Freakybaby op 02-01-2009 11:38:12
Gaat weer lekker  :eusa_snooty:

Weet je al wanneer ze weer open zijn?

Nee. Er staat niks vermeld op de website.

Het heeft nu toch geen zin meer. Mijn ouders zijn onderweg naar huis.
Ik moet maar wachten tot de wagen bij Hooftman staat.

razorx

Ik kan me wat voorstellen van je frustratie en onmacht.
Sterkte, de aanhouder wint!