Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: mitchelli op 12-01-2009 17:43:28
Ik zou het gewoon proberen met 10 nieuwe klepstoters en olie verversen...Denk dat dat gewoon goed gaat..

Ik heb vanmiddag gebeld of de kop er af gehaald kan worden om te zien of er meer schade is.
Dan weet ik in ieder geval voor 90% zeker of er een heel nieuw blok in moet, of alleen de kop.

Ga jij er mee aan de slag, of is het net wie er op dat moment tijd voor heeft?

elianmars

Citaat van: elianmars op 11-01-2009 23:32:38
Citaat van: darius op 11-01-2009 23:30:08
Citaat van: elianmars op 11-01-2009 23:18:21
Citaat van: Jeroentjuh op 11-01-2009 23:11:04
http://www.brusmotors.nl/page.php?p_id=28&pagenum=65&categorie=&code=&type=&merk=&cat=

Ken het bedrijf verder niet.....

Had ik al doorgekregen, maar toch bedankt.

Ik heb er zojuist maar een mailtje heen gestuurd. Dan heb ik ook een beetje een idee wat er gevraagd wordt voor een gebruikte motor met niet al te veel km's er op.

en is het te doen? mogen we weten wat zon blok kost (wat ze ervoor vragen)
groet Darius

De mail is net weg, ik weet het dus nog niet  ;D

Als ik iets van ze hoor, zal ik het zeker laten weten.

1500 euro ex btw  :o

Blok met ca. 150.000 km ervaring.

Sbv

Das best wel veel. ruilen voor een V70R? incl montage etc?

Misschien anders de klepstelen vervangen en de boel goed doorspoelen zoal Mitchel al aangaf

hathü

?? schadeauto kopen, blokje overzetten, en de rest verkopen. (autohandel elianmars voor al uw volvoparts) ;)

Sbv

Citaat van: hathu op 13-01-2009 08:43:47
?? schadeauto kopen, blokje overzetten, en de rest verkopen. (autohandel elianmars voor al uw volvoparts) ;)

Ik had al voorgesteld om komend weeken wederom naar Engeland te gaan en een mooie S70 diesel op te halen  ;D

elianmars

Citaat van: Sbv op 13-01-2009 08:53:56
Citaat van: hathu op 13-01-2009 08:43:47
?? schadeauto kopen, blokje overzetten, en de rest verkopen. (autohandel elianmars voor al uw volvoparts) ;)

Ik had al voorgesteld om komend weeken wederom naar Engeland te gaan en een mooie S70 diesel op te halen  ;D

;D

Ik hou 'm nog steeds in de gaten. Als-ie zo laag geprijsd blijft, gaan we er voor :eusa_whistle:

elianmars

Citaat van: GeertG op 12-01-2009 14:30:23
Citaat van: elianmars op 12-01-2009 14:07:25
Citaat van: GeertG op 12-01-2009 11:23:31
En dat laatste sluit aan bij wat mijn duitse collega vertelde.
Het betekent eigenlijk dat het een 'complexe' motor is wat in deze context wil zeggen dat er allerlei onderdelen uitgewisseld/verzwaard zijn. En dat voor een verdere specificatie informatie kan worden aangevraagd in wat precies veranderd is.

Vaag.... :eusa_think:


Citaat van: Sbv op 12-01-2009 14:24:53
Stuur anders een mail naar de verkoper of er wat mis is met de motor?

Dus in de mail ook welke wijzigingen t.o.v. orgineel er op en aan zitten.
Schijnbaar in Duitsland meer gebruikt om het op deze manier aan te geven.

Zojuist antwoord gekregen van de verkoper.
Ik had hem gevraagd wat hij ermee bedoelde.

Hij bedoelt ermee dat alle 'aanbouwdelen' (turbo, dieselpomp, etc.) er op zitten.

Geen foute dingen, dus.

Maar de prijs is wel aan het stijgen. Logisch, lijkt me.

Sbv

Ik verwacht het wel. De S70 loopt bijna ten einde vandaag dacht ik. Ach dan maken we er wederom een leuke dag van. Mijn garage is leeg thuis er kan weer wat in.

Blok zal uiteindelijk nog wel flink stijgen verwacht ik zo. Het ligt eraan tot waar je max wilt gaan

mitchelli

CiteerIk heb vanmiddag gebeld of de kop er af gehaald kan worden om te zien of er meer schade is.
Dan weet ik in ieder geval voor 90% zeker of er een heel nieuw blok in moet, of alleen de kop.

Ga jij er mee aan de slag, of is het net wie er op dat moment tijd voor heeft?

ja ik denk dat ik er wel weer verder aan ga werken....i let u know wanneer ik meer weet.
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....

FGG

Volledig over dit topic heen gelezen, dus. Zojuist even de post van Marcel gelezen op het punt waar het misging: zwaar balen, Marcel. :(

Vanavond maar even de rest lezen wat er achter aan komt...

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

elianmars

#760
Citaat van: Sbv op 13-01-2009 11:57:21
Ik verwacht het wel. De S70 loopt bijna ten einde vandaag dacht ik. Ach dan maken we er wederom een leuke dag van. Mijn garage is leeg thuis er kan weer wat in.


Duurt nog een dag en 8 uur. We hebben nog even.

Als de buggy bij ons wordt weggehaald door de eigenaar, kan de S70 naast de V70 staan.


Turbobiker

Citaat van: elianmars op 13-01-2009 13:42:22

Als de buggy bij ons wordt weggehaald bij ons, kan de S70 naast de V70 staan.



Alleen nog een C en je heb een kwartet :D :eusa_eh:
De Tussenpaus

elianmars

#762
Citaat van: Turbobiker op 13-01-2009 13:46:40
Citaat van: elianmars op 13-01-2009 13:42:22

Als de buggy bij ons wordt weggehaald door de eigenaar, kan de S70 naast de V70 staan.



Alleen nog een C en je heb een kwartet :D :eusa_eh:

Goed idee, die zijn ook niet duur in de UK ;D

MICHEL306

 :eusa_pray:   wat een ellende!!  damn damn damn  je had m zo lekker voor elkaar....verdorie....ruk man...echt...

tja goeie raad is duur...leuke r maar stuur aan de verkeerde kant...in onderdelen verkopen daarmee een revisie blok kopen voor je roffel?


tot nu toe geen enkel idee hoe de schade is ontstaan? misschien door de modificaties? zoals je chippie en turbo? wellicht toch een constructie fout in de klepstoters?

Maar ook al zou je het weten dan nog  heb je er weinig aan hij staat stil...damn wat ruk zeg..

mitchelli

He marcel.Zou toch alleen die klepstoters doen hoor.Het zijn betrekkelijk grote brokken,dus denk niet dat er veel ijzerstukjes zijn rondgepompt.Het blijft natuurlijk een gok,maar wel een goedkope! Ik denk,als de kop eraf is,er niet veel bijzonders is te zien.Dus bel Hooftman gewoon,en laat die klepstoters alleen vervangen.Zou ik tenminste doen,als ik jouw was...  :)
Een gelukkig huwelijk noemt men in de psygilogie het Stockholm syndroom....