Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

M a r c

In de praktijk haalt bijna niemand verhaal bij een beun...  doet Elianmars nu ook niet.  Wat als de dealer nu die distributie had gedaan? Dan gaat denk ik bijna iedereen met een kwade kop meteen verhaal halen.  Of zie ik dit nu helemaal verkeerd?  En dan laat ik nog in het midden of er écht een fout is gemaakt...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

animalT5R

Citaat van: M a r c op 14-01-2009 19:58:42
In de praktijk haalt bijna niemand verhaal bij een beun...  doet Elianmars nu ook niet.  Wat als de dealer nu die distributie had gedaan? Dan gaat denk ik bijna iedereen met een kwade kop meteen verhaal halen.  Of zie ik dit nu helemaal verkeerd? 
NEE,klopt helemaal Marc,en het is dat er een paar forumleden het zo opvatte dat je het over Dennis had,ik vatte het niet zo op.Dacht zelf ook dat je het globaal bedoelde.
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

D-J

Tjonge, wat een verhaal hier zeg. Wat moet er nu eigenlijk allemaal aan gebeuren? is dat al echt helemaal duidelijk?
V70 T-5D

M a r c

Citaat van: elianmars op 14-01-2009 16:50:28
Nou, ik hoef niet meer te zoeken naar een motor. Heb zojuist Hooftman aan de telefoon gehad.

De enige schade die ze kunnen vinden zijn 5 (!!) kapotte klepstoters en een deukje in één kom waarin de klepstoter valt.

Er gaan 10 nieuwe stoters in en nieuwe olie en filter.

Geintje gaat zo'n 1500 euro kosten :eusa_shifty:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

VolvoDeMio

Citaat van: M a r c op 14-01-2009 19:58:42
In de praktijk haalt bijna niemand verhaal bij een beun...  doet Elianmars nu ook niet.  Wat als de dealer nu die distributie had gedaan? Dan gaat denk ik bijna iedereen met een kwade kop meteen verhaal halen.  Of zie ik dit nu helemaal verkeerd?  En dan laat ik nog in het midden of er écht een fout is gemaakt...

Elianmars' motieven ken ik niet.

Zelf blijf ik trouw totdat ik (denk dat ik) genaaid word.

Als ik degene was die de distributie vervangen had, dan zou ik er zelf minimaal bij geweest willen zijn toen de diagnose gesteld werd.
Te vaak (ik zeg dus niet: nu) wordt onvoldoende nagedacht over oorzaak en gevolg.
Achteraf is vaak niet meer te controleren of een moer vast genoeg zat 'want we moesten hem wel loshalen anders konden we er niet bij'...

Maar nogmaals, als de diagnose betaald wordt, dan mag je de wagen meenemen; al breng je hem naar de sloop.

Eugene


If it's not blown, it sucks...

thuur

Citaat van: M a r c op 14-01-2009 19:41:28
Citaat van: Marc O. op 14-01-2009 19:40:31
Ik vind het toch niet helemaal fair dat je Dennis nu over een kam scheert met B. de Haas......

Ik ken Dennis niet, dus niet persoonlijk bedoelt, ik bedoelde bovenstaande globaal...   Ik zeg ook niet dat een "B. de Haas" persé slecht werk af levert en iedereen kan een fout maken, feit is wel dat je geen verhaal kunt halen bij iemand die zwart bijbeunt  :-\

Ik bedoel er niets mee, maar voor de context: Dennis heeft gewoon een bedrijf...


Gr ;)

Jans Duiven

Citaat van: M a r c op 14-01-2009 19:39:01
Niet dat ik aandelen heb bij Hooftman hoor, maar tegenwoordig loopt iedereen voor 100 euro voordeel naar "B. de Haas" maar realiseert zich niet dat wanneer er iets foutgaat je ook geen garantie of coulance hebt  ;)

Bij een TDI distributie- waterpomp- en pompriemwissel gaat het niét om een kleine 100 euri.

Ik vind 'm dus ab-so-luut veel te kort door de bocht Marc. En nee, je zal Dennis niet persoonlijk kennen maar je loopt lang genoeg rond op dit forum om te weten dat hij geen knutseltrut is.

Hans

V70 classic

Citaat van: Hans Duiven op 14-01-2009 20:36:43
Citaat van: M a r c op 14-01-2009 19:39:01
Niet dat ik aandelen heb bij Hooftman hoor, maar tegenwoordig loopt iedereen voor 100 euro voordeel naar "B. de Haas" maar realiseert zich niet dat wanneer er iets foutgaat je ook geen garantie of coulance hebt  ;)

Bij een TDI distributie- waterpomp- en pompriemwissel gaat het niét om een kleine 100 euri.

Ik vind 'm dus ab-so-luut veel te kort door de bocht Marc. En nee, je zal Dennis niet persoonlijk kennen maar je loopt lang genoeg rond op dit forum om te weten dat hij geen knutseltrut is.

Hans

:eusa_clap:  :eusa_clap:
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

Emiel

Draadje gaat de verkeerde kant op....

Hooftman gaat die diesel gewoon repareren zodat Marcel straks weer een laag roet over de A12 kan verspreiden.

@ Mitchel; distri spanner al losgehad? Geen stuk van de achterkant af?

dennis850estate

Ik wordt langzaam aan toch wel heel benieuwd wat er gebeurt is.   :eusa_think: Distributie is vervangen en de auto is daarna nog dynamisch gecontroleerd. Stond goed, hoefde niet bijgesteld. Direct na vervanging reed de auto exact als voorheen. Rookte niet, startte direct. Had toen toch al enige indicatie moeten zijn dat er iets niet goed was.

het enige dat ik kan bedenken is dat de timing door 1 of andere reden verlopen/versprongen is. Nokkenasbouten niet los geweest, dus dit kan het ook niet zijn. Distributiespanner met juiste aanhaalmoment vastgezet. wat blijft er over?

elianmars

#821
Citaat van: Emiel op 14-01-2009 20:42:17
Draadje gaat de verkeerde kant op....

Hooftman gaat die diesel gewoon repareren zodat Marcel straks weer een laag roet over de A12 kan verspreiden.


:eusa_clap:

Ik heb Dennis al aan de telefoon gehad. We zouden beiden graag de echte oorzaak willen weten.

Discussie over wel/niet Beun etc. is hierbij gesloten. Ik hoop dat er duidelijk gaat worden, wat er aan de hand is (geweest). Als de oorzaak ooit boven tafel komt.

@Mitchell: Kan het zijn dat er olie op/bij de riem/riemspanner terecht is gekomen? Is dat (nog) te zien?

elianmars

Populair topic op dit moment..........

Citeerelianmars, Vertigo, spekkie99, fbm, Emiel, Eugene, 850blues, Marc O., animalT5R (+ 2 verborgen) en 3 gasten bekijken dit topic.

;D

darius

Dat lijkt me inderdaad beter dan een beetje met modder beginnen gooien................want tetten of wielen = problemen
No show, only go.

fbm

Citaat van: elianmars op 14-01-2009 20:52:53
Populair topic op dit moment..........

Citeerelianmars, Vertigo, spekkie99, fbm, Emiel, Eugene, 850blues, Marc O., animalT5R (+ 2 verborgen) en 3 gasten bekijken dit topic.

;D

We leven met je mee!  ;)