Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc O.

Citaat van: elianmars op 28-01-2010 20:03:20
Dat heb ik allemaal al gedaan, maar hij wil binnen een paar dagen een betaling zien.

Ik betaal niks, zolang ik de auto niet heb gezien  :eusa_naughty:

Precies, zéker geen geld overmaken naar zo'n gast. Zal wel een Nigeriaan zijn :eusa_shifty:
...The Nile isn't just a river in Africa...

Jeff

Citaat van: Misha op 28-01-2010 20:05:34
Citaat van: thijsj op 28-01-2010 19:30:36
Citaat van: Misha op 28-01-2010 19:25:42
Aan de andere kant: ik wil best een R-interieurtje.. :eusa_whistle:
Past een estate interieur dan in jouw sedan, of heb ik iets gemist? ;)
tuurlijk past dat.
Waar bazeer je dat op want de rugleuning is volgens mij echt anders...  :eusa_think:
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

t5karel

Citaat van: Marc O. op 28-01-2010 20:06:16

Zal wel een Nigeriaan zijn :eusa_shifty:
Hahahaha ;D
Hét middel om onder een bod uit te komen! :D
Wat nou geld?Wat nou bindend?Wie zegt mij dat je geen Nigeriaan bent?! :evil: ;D
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Misha

Citaat van: Jeff op 28-01-2010 20:07:52
Citaat van: Misha op 28-01-2010 20:05:34
Citaat van: thijsj op 28-01-2010 19:30:36
Citaat van: Misha op 28-01-2010 19:25:42
Aan de andere kant: ik wil best een R-interieurtje.. :eusa_whistle:
Past een estate interieur dan in jouw sedan, of heb ik iets gemist? ;)
tuurlijk past dat.
Waar bazeer je dat op want de rugleuning is volgens mij echt anders...  :eusa_think:

Welnee, dat is zo'n enorm misverstand. :eusa_naughty:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Jeff

Citaat van: Misha op 28-01-2010 20:42:45
Citaat van: Jeff op 28-01-2010 20:07:52
Citaat van: Misha op 28-01-2010 20:05:34
Citaat van: thijsj op 28-01-2010 19:30:36
Citaat van: Misha op 28-01-2010 19:25:42
Aan de andere kant: ik wil best een R-interieurtje.. :eusa_whistle:
Past een estate interieur dan in jouw sedan, of heb ik iets gemist? ;)
tuurlijk past dat.
Waar bazeer je dat op want de rugleuning is volgens mij echt anders...  :eusa_think:

Welnee, dat is zo'n enorm misverstand. :eusa_naughty:
Dan ben ik wel benieuwd eigenlijk...
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Freakybaby

Gewoon rustig aangeven dat betaling bij afhalen de enige mogelijkheid is.

Dat je door uitblijven van reactie nu niet meer de mogelijkheid hebt om voor het weekend de formaliteiten te regelen, en hij dus tenminste tot het weekend erna zal moeten wachten. Dit komt door uitblijven van reactie, en daardoor is de VOORGESTELDE termijn van 7 dagen overschreven. Is geen dwingende termijn in mijn ogen. Als je volgend weekend wat te doen hebt, mag ie nog een weekend langer wachten. Daar heeft hij natuurlijk begrip voor  :eusa_whistle: Ebay in ieder geval wel als je dat duidelijk uitlegt.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

MICHEL306

Vervelend maar ben bang dat je er aan vast zit, de regels zijn immers duidelijk, affijn dat van de N had ik ook al bedacht , zo van waarom niet even wachten en dan voor een N gaan...ben ik ook mee bezig namelijk..sparen sparen sparen.
Misschien dat je hem inderdaad aan nummer 2 kan door zetten, zou mooi zijn.

succes  en gr  M

V70 classic

Citaat van: elianmars op 28-01-2010 20:03:20
Citaat van: Jeff op 28-01-2010 20:01:25
Marcel,

Gewoon even een mailtje sturen naar de beste man met wat korte en duidelijke informatie. En even aangeven dat je het jammer vindt dat hij zo laat reageerd dat je daarom ook wat twijfels hebt met betrekking tot de koop. En dat je graag wat meer tijd nodig hebt! ;)

Suc6!

Zover ik weet is het in GB zo dat als je een auto op een veiling koopt je daar aan vast zit.
Alleen als de auto niet aan de omschrijving voldoet hoef je hem niet te nemen.
Dit is dacht ik bij wet geregeld.
Tenminste bij Weeler dealers komt dit regelmatig aan bod.

Verder zou ik denken dat die 7 dagen ingaan nadat er contakt is geweest maar diet is meer een fatsoensregel.
Dat heb ik allemaal al gedaan, maar hij wil binnen een paar dagen een betaling zien.

Ik betaal niks, zolang ik de auto niet heb gezien  :eusa_naughty:




En nu ga ik snel naar de werkplaats. Ik denk dat Bouke al voor de deur staat te wachten  :eusa_shifty: ;D
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

elianmars

Citaat van: V70 classic op 29-01-2010 08:36:37
Zover ik weet is het in GB zo dat als je een auto op een veiling koopt je daar aan vast zit.
Alleen als de auto niet aan de omschrijving voldoet hoef je hem niet te nemen.
Dit is dacht ik bij wet geregeld.
Tenminste bij Weeler dealers komt dit regelmatig aan bod.

Verder zou ik denken dat die 7 dagen ingaan nadat er contakt is geweest maar diet is meer een fatsoensregel.



Dat is ook bij eBay het geval. Maar als een verkoper eerst drie dagen niks van zich laat horen, kan hij niet van mij gaan verwachten dat ik na zijn eerste reactie in de auto spring en die V70 kom ophalen.

rogerV701998

Citaat van: rogerV701998 op 28-01-2010 19:38:09
Ik ben niet zo ervaren met dit soort transacties maar is de verkoper verplicht om binnen een bepaalde termijn na het bod te reageren?

Of heeft alleen de koper verplichtingen? :eusa_think:

Marc O.

Citaat van: rogerV701998 op 29-01-2010 09:00:24
Citaat van: rogerV701998 op 28-01-2010 19:38:09
Ik ben niet zo ervaren met dit soort transacties maar is de verkoper verplicht om binnen een bepaalde termijn na het bod te reageren?

Of heeft alleen de koper verplichtingen? :eusa_think:

Je zou toch in ieder geval zeggen dat de verkoper de morele plicht heeft om direct te reageren. Nogmaals: voor mij zou die drie dagen radiostilte gevolgd door het dreigen met advocaten voldoende reden zijn om af te haken. Laat hem dan maar een advocaat inhuren als ie dat wil, dan is ie al snel meer kwijt dan hij ooit voor de auto zou krijgen. Zo dom zal ie ook niet zijn.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ludo

Citaat van: Marc O. op 29-01-2010 09:03:33
voor mij zou die drie dagen radiostilte gevolgd door het dreigen met advocaten voldoende reden zijn om af te haken. Laat hem dan maar een advocaat inhuren als ie dat wil, dan is ie al snel meer kwijt dan hij ooit voor de auto zou krijgen. Zo dom zal ie ook niet zijn.

Niet zozeer voor de 3 dagen stilte, maar omwille van dreigementen heb ik ook al eens afgehaakt.
Had een setje Comets gekocht op zondag, afgesproken dat ik ze op zaterdag zou komen afhalen, en ter plekke afrekenen.
Allemaal oke voor verkoper, maar 's avonds kreeg ik een mail met het bericht dat de rekening moest voldaan zijn uiterlijk dinsdagavond.
Daar ging ik niet mee akkoord, en verkoper begon meteen te dreigen met rechtszaak.
Het enige dat ik hem nog gemaild heb was m'n naam en adres, zodat hij zeker wist waar hij moest zijn.
Niets meer over vernomen...

rogerV701998


elianmars

Citaat van: rogerV701998 op 29-01-2010 09:27:44
Kun je hier iets mee?

http://www.anwb.nl/rechtshulp,/voor-wie/auto--of-motorbezitter/Auto-kopen-internet.html

Gr. roger


CiteerAuto kopen van een particulier

Koopt u een auto van een andere particulier via internet ?Hier gelden de regels van de koop op afstand niet. U heeft slechts te maken met de normale regels die gelden bij een koop. Namelijk aanbod en aanvaarding. Zodra een aanbod van de verkoper is geaccepteerd (schriftelijk of mondeling) door de koper is de overeenkomst bindend. Beide partijen kunnen zich niet meer terugtrekken.

Geen idee of die regels ook internationaal gelden   :eusa_think:

Marc O.

Citaat van: elianmars op 29-01-2010 09:35:38
Citaat van: rogerV701998 op 29-01-2010 09:27:44
Kun je hier iets mee?

http://www.anwb.nl/rechtshulp,/voor-wie/auto--of-motorbezitter/Auto-kopen-internet.html

Gr. roger


CiteerAuto kopen van een particulier

Koopt u een auto van een andere particulier via internet ?Hier gelden de regels van de koop op afstand niet. U heeft slechts te maken met de normale regels die gelden bij een koop. Namelijk aanbod en aanvaarding. Zodra een aanbod van de verkoper is geaccepteerd (schriftelijk of mondeling) door de koper is de overeenkomst bindend. Beide partijen kunnen zich niet meer terugtrekken.

Geen idee of die regels ook internationaal gelden   :eusa_think:

Jij woont in Nederland en doet die bieding in Nederland via een in Nederland toegankelijke website dus voor jou is het Nederlands recht van toepassing denk ik.
...The Nile isn't just a river in Africa...