Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Turbo-Geek

Citaat van: Hans Duiven op 29-01-2010 22:54:51
Citaat van: Turbo-Geek op 29-01-2010 22:50:16
Lul verhaal Hans ... Ebay is leuk maar niet heilig.
Ik zit al sinds 1998 (!!) op Ebay en ik heb toch al wat ervaringen waarbij verkopers hun afspraken NIET nakomen en opeens niet meer willen verkopen.
Kan je vertellen dat Ebay dan niet thuis is en als je beklag doet je je eerst door 10.000 pagina's moet worstelen en allemaal digitale formulieren met vragen/voorbeelden die geen van allen precies betrekking hebben op je probleem. Het is een beetje het Helpdesk telefoon gevoel (druk op '1' voor .... druk op '2' voor ....).
Je merk aan alle kanten dat Ebay niet echt zin heeft in problemen oplossen en wil alleen provisie beuren op verkochte artikelen (logisch).

Weleens geld proberen terug te halen ?  Dat kan maar je moet eerst een X bedrag betalen voor onderzoekskosten !!!  Geen gein.
Ebay is leuk zolang het goed gaat en het geen grote bedragen zijn, zodra het serieuze bedragen zijn en het gaat fout dan leer je de bureaucratie kennen die onze overheid doet verbleken.
Na bijna 12 jaar Ebay denk ik wel dat ik weet waarover ik praat.

Daarom zeg ik, de neuk voor ze ...

Lekker makkelijk.

Lezen

Ja leuk die voorwaarden maar daar heb je niks aan.
Dat is hetzelfde als recht hebben en recht krijgen, 2 verschillende dingen.
Nogmaals, het moet van 2 kanten komen en nu wijzen naar de voorwaarden is lekker makkelijk.

Natuurlijk is Marcel fout want hij heeft de bieding gewonnen en moet je ook de zaak netjes afronden, MAAR de tegenpartij laat ook steken vallen en in Marcel zijn geval zou ik dat als excuus gebruiken om eronder uit te komen.
En nogmaals, als je iets verkoopt moet je zorgen dat je bereikbaar bent en snelt reageert, PUNT !
Dan moet je een ander medium gebruiken, het lokale sufferdje ofzo op bij de super op het prikbord.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Turbo-Geek

Citaat van: elianmars op 29-01-2010 22:59:54
CiteereBay is slechts een platform

3.1 De rol van eBay. Ofschoon men gewoonlijk naar ons verwijst als een online veilingsite is het belangrijk je te realiseren dat wij niet een traditioneel veilinghuis zijn. Integendeel, de Site functioneert slechts als een online platform dat enkel geregistreerde gebruikers in staat stelt vrijwel ieder object dat legaal is, overal, op ieder moment en op verschillende wijzen aan te bieden, te kopen of te verkopen in verschillende prijsvormen. Wij controleren aanbiedingen geplaatst door gebruikers niet, nemen nooit bezit van objecten aangeboden op de Site en zijn niet betrokken bij de transacties tussen kopers en verkopers. Wij wijzen de aangeboden objecten niet toe. Wij hosten enkel de inhoud van de door verkopers online geplaatste aanbiedingen (teksten, afbeeldingen, enzovoort). Om die reden hebben wij geen controle over de kwaliteit, de veiligheid of de legaliteit van aangeboden objecten, de waarheidsgetrouwheid of juistheid van aanbiedingen, de bevoegdheid van verkopers objecten te verkopen en de bevoegdheid van kopers objecten te kopen. Neem niet aan dat een aanbod, aankoop, export of import van een object meteen geldig en legaal is gewoon omdat het wordt aangeboden op de Site. Wij garanderen niet dat kopers en verkopers hun transactie daadwerkelijk uitvoeren. Je aanvaardt eigen en enige verantwoordelijkheid voor de legaliteit van je handelingen onder de wetten die van toepassing zijn op jou.


:eusa_think:

Kortom, Ebay gaat niemand dwingen ... Ze zitten ertussen om de winst te pakken en als het te moeilijk wordt zoeken jullie (koper/verkoper) het maar uit.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Jans Duiven

#2657
Citaat van: elianmars op 29-01-2010 22:52:53
Citaat van: Hans Duiven op 29-01-2010 22:39:21


Sorry Marcel, maar dat vind ik geen sterk punt.  Niet iedereen zit 24/7 achter de PC.
Hoe had je het gevonden als jij de verkoper zou zijn geweest?

M.i. ben je koper, of je het leuk vind of niet. Jij hebt de veiling gewonnen. Punt.

Kopen, opalen en je verlies nemen. That's it.



Hans

Dan moet hij z'n wagen ook niet via het internet gaan verkopen, lijkt me. Niet relevant

Bovendien, als hij wil dat de wagen binnen 7 dagen wordt opgehaald, vind ik wel dat hij iets sneller mag reageren. Mee eens, maar dat puntzou ik in het verweer inbrengen.


Ik heb nu volgens mij intussen toch wel genoeg gezegd dat ik die wagen wel wil ophalen, maar als ik geen gegevens krijg, kan ik er niet mee aan de slag. Klopt


En hoezo, verlies nemen?  :eusa_think: Als je verweer niet gaat lukken zit je er aan vast lijkt me. Ik begrijp uit je berichten dat je er nu de lol wel vanaf hebt. Je moet waarschijnlijk er een ongeplande dag voor uit trekken


Ik bedoel het niet vervelend, maar je zit op dit soort sites iets gemakkelijker vast aan een aankoop dan bij b.v. marktplaats.

Ik hoop dat je er niet teveel problemen mee krijgt. That's all.
Hans

Jans Duiven

Citaat van: Turbo-Geek op 29-01-2010 23:00:08
Citaat van: Hans Duiven op 29-01-2010 22:54:51
Citaat van: Turbo-Geek op 29-01-2010 22:50:16
Lul verhaal Hans ... Ebay is leuk maar niet heilig.
Ik zit al sinds 1998 (!!) op Ebay en ik heb toch al wat ervaringen waarbij verkopers hun afspraken NIET nakomen en opeens niet meer willen verkopen.
Kan je vertellen dat Ebay dan niet thuis is en als je beklag doet je je eerst door 10.000 pagina's moet worstelen en allemaal digitale formulieren met vragen/voorbeelden die geen van allen precies betrekking hebben op je probleem. Het is een beetje het Helpdesk telefoon gevoel (druk op '1' voor .... druk op '2' voor ....).
Je merk aan alle kanten dat Ebay niet echt zin heeft in problemen oplossen en wil alleen provisie beuren op verkochte artikelen (logisch).

Weleens geld proberen terug te halen ?  Dat kan maar je moet eerst een X bedrag betalen voor onderzoekskosten !!!  Geen gein.
Ebay is leuk zolang het goed gaat en het geen grote bedragen zijn, zodra het serieuze bedragen zijn en het gaat fout dan leer je de bureaucratie kennen die onze overheid doet verbleken.
Na bijna 12 jaar Ebay denk ik wel dat ik weet waarover ik praat.

Daarom zeg ik, de neuk voor ze ...

Lekker makkelijk.

Lezen

Ja leuk die voorwaarden maar daar heb je niks aan.
Dat is hetzelfde als recht hebben en recht krijgen, 2 verschillende dingen.
Nogmaals, het moet van 2 kanten komen en nu wijzen naar de voorwaarden is lekker makkelijk.

Natuurlijk is Marcel fout want hij heeft de bieding gewonnen en moet je ook de zaak netjes afronden, MAAR de tegenpartij laat ook steken vallen en in Marcel zijn geval zou ik dat als excuus gebruiken om eronder uit te komen.
En nogmaals, als je iets verkoopt moet je zorgen dat je bereikbaar bent en snelt reageert, PUNT !
Dan moet je een ander medium gebruiken, het lokale sufferdje ofzo op bij de super op het prikbord.

Wacht even:

In concreto zeg je:

Excuus gebruiken omdat de ophaaldatum, die je in gedachten had, niet door kan gaan wegens het relatief laat reageren van de verkoper, terwijl je de auto wel graag wilt hebben?

Hans

Thijssie!

Maar daar gaat het toch niet om... Je moet binnen 7 dagen dat kreng ophalen, maar doordat je het nodige moet regelen is dat wat krap. Als die gast vervolgens laat is met reageren wordt het helemaal krap. Als je dan vervolgens de verkoper tegemoet komt en hem wil ophalen, dan moet de verkoper wel reageren...

Het enige wat er zal gebeuren wanneer je hem niet ophaalt is een slechte reputatie. Als dat nou het ergste is... ;D

arjenT5R

Dit is werkelijk absurd hoor
je zit al 8 pagina's lang over die auto te zagen
houd je kop en ga halen dat ding...

Ik denk ook interessant ff kijken of ik de advertentie kan vinden
jahoor op pagina 170 stond er een klein fotootje van een zwarte R....
:-X
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

elianmars

Citaat van: arjenT5R op 29-01-2010 23:09:54
Dit is werkelijk absurd hoor
je zit al 8 pagina's lang over die auto te zagen
houd je kop en ga halen dat ding...

Ik denk ook interessant ff kijken of ik de advertentie kan vinden
jahoor op pagina 170 stond er een klein fotootje van een zwarte R....
:-X


Sorry hoor, dat ik door de week gewoon moet werken. Ik kan alleen in het weekend die wagen ophalen. En aangezien overschrijven wel op zaterdag, maar niet op zondag kan, kan het dus enkel op zaterdag.
Morgen is het zaterdag, maar ik heb tot nu toe nog niks met de verkoper kunnen afspreken.

Dus
Citeerhoud je kop en ga halen dat ding...
vind ik eigenlijk een beetje vreemde opmerking van je........

Freakybaby

Door trage reactie van de koper kan je hem nu niet ophalen, en volgend weekend of weekend daarna is de eerstvolgende mogelijkheid.

Als koper dat niet doet/kan/wil dan is het helaas. Geld overhandig je alleen ter plaatse na inspectie en controle of alles wel is zoals omschreven.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

arjenT5R

Citaat van: elianmars op 29-01-2010 23:13:29
Citaat van: arjenT5R op 29-01-2010 23:09:54
Dit is werkelijk absurd hoor
je zit al 8 pagina's lang over die auto te zagen
houd je kop en ga halen dat ding...

Ik denk ook interessant ff kijken of ik de advertentie kan vinden
jahoor op pagina 170 stond er een klein fotootje van een zwarte R....
:-X


Sorry hoor, dat ik door de week gewoon moet werken. Ik kan alleen in het weekend die wagen ophalen. En aangezien overschrijven wel op zaterdag, maar niet op zondag kan, kan het dus enkel op zaterdag.
Morgen is het zaterdag, maar ik heb tot nu toe nog niks met de verkoper kunnen afspreken.

Dus
Citeerhoud je kop en ga halen dat ding...
vind ik eigenlijk een beetje vreemde opmerking van je........
:-* het is goed bedoelt hoor  ;D

lees het zelf nou eens terug ....
8 pagina's zonder enige vorm van actie  :eusa_wall:
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jans Duiven

Citaat van: Freakybaby op 29-01-2010 23:17:28
Door trage reactie van de koper kan je hem nu niet ophalen, en volgend weekend of weekend daarna is de eerstvolgende mogelijkheid.

Als koper dat niet doet/kan/wil dan is het helaas. Geld overhandig je alleen ter plaatse na inspectie en controle of alles wel is zoals omschreven.

Dat bedoel ik. Als de verkopende partij wat laat is (3 dagen) maar wel contact op neemt, dan moet je als volwassen mensen toch een afspraak kunnen maken dat je hem op een, voor beiden geschikt moment, ophaalt?

Per slot van rekening wou je die zwarte R toch graag kopen?

Hans

elianmars

Citaat van: Hans Duiven op 29-01-2010 23:28:25
Citaat van: Freakybaby op 29-01-2010 23:17:28
Door trage reactie van de koper kan je hem nu niet ophalen, en volgend weekend of weekend daarna is de eerstvolgende mogelijkheid.

Als koper dat niet doet/kan/wil dan is het helaas. Geld overhandig je alleen ter plaatse na inspectie en controle of alles wel is zoals omschreven.

Dat bedoel ik. Als de verkopende partij wat laat is (3 dagen) maar wel contact op neemt, dan moet je als volwassen mensen toch een afspraak kunnen maken dat je hem op een, voor beiden geschikt moment, ophaalt?

Per slot van rekening wou je die zwarte R toch graag kopen?

Hans

Ik heb hem toch echt duidelijk gemaakt dat ik 'm morgen had willen ophalen.

Omdat ik geen reactie kreeg, was mijn eerste berichtje naar hem de vraag of het een bezwaar was dat ik een Nederlandse koper ben. Ik dacht dat het misschien daar aan lag, dat ik niks hoorde.
Zijn antwoord: Nee, dat is geen probleem.

Dat was alles............

Dus heb ik woensdag maar weer een bericht gestuurd, met de vraag of hij de wagen nou eigenlijk wel wil verkopen.

Op donderdagmiddag antwoord van hem: Je moet de wagen kopen en ik wil binnen enkele dagen geld zien. Anders geef ik het door aan mijn advocaat.

Dus opnieuw een bericht gestuurd en uitgelegd waarom het voor mij moeilijker gaat worden om de wagen snel op te halen. Maar dat ik eventueel wel geld kan regelen en ik heb 'm gevraagd of er morgen ergens bij hem in de buurt een tijdelijk kenteken te regelen is.

Vervolgens hoor ik dan weer niks.
Hoe moet ik dan in godsnaam met zo iemand een afspraak zien te maken?  :eusa_think:

Ludo

Citaat van: arjenT5R op 29-01-2010 23:22:45
lees het zelf nou eens terug ....
8 pagina's zonder enige vorm van actie  :eusa_wall:

Vertel jij dan eens hoe-wat-waar-welke actie er ondernomen moet worden.
???

elianmars

Citaat van: arjenT5R op 29-01-2010 23:22:45

8 pagina's zonder enige vorm van actie  :eusa_wall:


Zie mijn post hierboven.

arjenT5R

Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Jans Duiven

Citaat van: elianmars op 29-01-2010 23:37:43
Citaat van: Hans Duiven op 29-01-2010 23:28:25
Citaat van: Freakybaby op 29-01-2010 23:17:28
Door trage reactie van de koper kan je hem nu niet ophalen, en volgend weekend of weekend daarna is de eerstvolgende mogelijkheid.

Als koper dat niet doet/kan/wil dan is het helaas. Geld overhandig je alleen ter plaatse na inspectie en controle of alles wel is zoals omschreven.

Dat bedoel ik. Als de verkopende partij wat laat is (3 dagen) maar wel contact op neemt, dan moet je als volwassen mensen toch een afspraak kunnen maken dat je hem op een, voor beiden geschikt moment, ophaalt?

Per slot van rekening wou je die zwarte R toch graag kopen?

Hans

Ik heb hem toch echt duidelijk gemaakt dat ik 'm morgen had willen ophalen.

Omdat ik geen reactie kreeg, was mijn eerste berichtje naar hem de vraag of het een bezwaar was dat ik een Nederlandse koper ben. Ik dacht dat het misschien daar aan lag, dat ik niks hoorde.
Zijn antwoord: Nee, dat is geen probleem.

Dat was alles............

Dus heb ik woensdag maar weer een bericht gestuurd, met de vraag of hij de wagen nou eigenlijk wel wil verkopen.

Op donderdagmiddag antwoord van hem: Je moet de wagen kopen en ik wil binnen enkele dagen geld zien. Anders geef ik het door aan mijn advocaat.

Dus opnieuw een bericht gestuurd en uitgelegd waarom het voor mij moeilijker gaat worden om de wagen snel op te halen. Maar dat ik eventueel wel geld kan regelen en ik heb 'm gevraagd of er morgen ergens bij hem in de buurt een tijdelijk kenteken te regelen is.

Vervolgens hoor ik dan weer niks.
Hoe moet ik dan in godsnaam met zo iemand een afspraak zien te maken?  :eusa_think:

Nogmaals, ik bedoel het absoluut niet verkeerd Marcel.
Heb je nog een telefoonnummer van hem gekregen? Zoniet, geef dan desnoods je eigen nummer en bespreek het met elkaar. Wellicht is het probleem niet zo groot als dat  het lijkt te gaan worden.

Hans