Over Roetmobiel en meer.....

Gestart door elianmars, 04-10-2007 22:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

grijzev70tdi

Dit was een 6 versnellingen handbak. was ook nog gechipt
Grolsch, het klinkt al lekkerder

viking_in_shorts

Wij hebben een V70N 170 PK versie. Rijd best wel lekker al zeg ik het zelf.

jan piet

Heb een aantal malen met een 70N gereden en ook de S60. Moet zeggen: het rijdt goed! Maar.... het rijdt als iedere andere moderne ruime middenklasser. Niet beter dan een Mondeo (logisch) passat of wat dan ook. En dát was voor mij de reden tóch weer 855 te gaan rijden.
Gr,JP

cas

Citaat van: Emiel op 23-02-2010 16:28:31
Citaat van: MICHEL306 op 23-02-2010 15:13:46
rijdt als een ford.

Ford maakt zo ongeveer de beste onderstellen die er zijn. Dus waarschijnlijk kan jij gewoon niet rijden... :eusa_think:

met alleen een onderstel ben je er nog niet  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

elianmars

Citaat van: jan piet op 23-02-2010 21:54:31
En dát was voor mij de reden tóch weer 855 te gaan rijden.
Gr,JP

Waarom is dat een reden om weer 855 te gaan rijden dan? Meer een rijdersauto?


grijzev70tdi

Citaat van: cas op 23-02-2010 21:56:43
Citaat van: Emiel op 23-02-2010 16:28:31
Citaat van: MICHEL306 op 23-02-2010 15:13:46
rijdt als een ford.

Ford maakt zo ongeveer de beste onderstellen die er zijn. Dus waarschijnlijk kan jij gewoon niet rijden... :eusa_think:

met alleen een onderstel ben je er nog niet  ;D

Maar het helpt wel :P
Grolsch, het klinkt al lekkerder

jan piet

Citaat van: elianmars op 23-02-2010 22:01:13
Citaat van: jan piet op 23-02-2010 21:54:31
En dát was voor mij de reden tóch weer 855 te gaan rijden.
Gr,JP

Waarom is dat een reden om weer 855 te gaan rijden dan? Meer een rijdersauto?


Ja, inderdaad veel karakteristieker, toch actiever sturen, rijden zonder storend te zijn. Vond de 60/70 serie meer een vliegend tapijt. Fijn om een week mee naar Limburg op en neer te rijden maar niet uitdagend, geen karakter/emotie. En als ik een 70K in zo'n tapijt ga rijden verveel ik mij dus te pletter, moet ik wéér aan de ritalin....
Gr,JP

Freakybaby

Citaat van: jan piet op 23-02-2010 22:07:02
Citaat van: elianmars op 23-02-2010 22:01:13
Citaat van: jan piet op 23-02-2010 21:54:31
En dát was voor mij de reden tóch weer 855 te gaan rijden.
Gr,JP

Waarom is dat een reden om weer 855 te gaan rijden dan? Meer een rijdersauto?


Ja, inderdaad veel karakteristieker, toch actiever sturen, rijden zonder storend te zijn. Vond de 60/70 serie meer een vliegend tapijt. Fijn om een week mee naar Limburg op en neer te rijden maar niet uitdagend, geen karakter/emotie. En als ik een 70K in zo'n tapijt ga rijden verveel ik mij dus te pletter, moet ik wéér aan de ritalin....
Gr,JP

Simplon en omliggende passen met een S60 is toch geen straf hoor.. Hij gaat pas laat en goed controleerbaar schuiven als het te hard gaat. De nieuwe mondeo is achter wat soepeler dan de S60, maar stuurt ook prima. In de mondeo heb je nog minder snelheidsbeleving dan in een S60 D5.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

arjenT5R

Van de week in een Nxc gereden 2,5 t heeft me echt positief verbaasd
rijdt echt werelds en wat een grip  :D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

ed

Citaat van: elianmars op 23-02-2010 18:59:34
We gaan het zien...

Ik vond de V70R van Marcel fantastisch rijden. Daarmee vergeleken voelt Roetmobiel als een speelgoedautootje.

Terwijl Roetmobiel echt goed op de weg ligt, zeker als ik 'm vergelijk met een paar roffels waar ik de laatste tijd in heb gereden (waaronder een 850R).

Ik ga binnenkort met een paar N's rijden. Dan zal ik wel zien/voelen hoe die het doen.

Bovendien is bij een N uiteraard ook gewoon onderhoud nodig.
Dus als daarvan de draagarmen, schokdempers, etc. niet op tijd worden vervangen, zal ook zo'n wagen gaan zwabberen.

Ik heb in beide platformen inmiddels aardig wat ervaring. Beide auto's zijn sterk in de basis, met allebei zo hun eigenaardigheden.

Het grootste nadeel vind ik van de classic echter de vele zwakheden van de auto. Dat was de reden dat ik destijds mijn V70R heb weg gedaan. Ik heb de auto gereden van 140.000 km tot 210.ooo km en je wilt niet weten wat er allemaal stuk aan was gegaan! De 850 die ik ervoor had was hetzelfde verhaal.

Daarna heb ik een S60D5 gekocht en daar heb ik ook wel wat dingen mee gehad: condensor (zit te open en te laag). Deze gaan bijna allemaal stuk door steenslag. Daarnaast de koppeling (3x vervangen!). Verder geen dingen mee gahd in 3 jaar tijd. Nu de V70 2.4D van 2005. Ik heb het nieuwe model (MY2006) dus met 6 bak enz.
Dit is gewoon een goede auto. Staat nu 205.000 km op de teller en hij voelt nog erg goed aan. Het grootste verschil zit hen in het onderstel. De wegligging met de classic is gelijk, maar heel veel comfortabeler. Rijd nog heel regelmatig in de 850 van mijn vrouw dus ken het verschil erg goed.

Daarnaast is de V70N op heel veel punten gewoon een betere auto geworden: cruise control pakt meteen op, interval op de ruitenwissers, stillere/betere diesels, 6 bak schakelt beter, langere service interval, enz.

Wel is het zo dat de onderhoudskosten voor N weer hoger zijn dan voor de classic. Dat zit hem voornamelijk in nieuwe technieken (injectoren, motorsteunen enz) waardoor het allemaal wel net een tandje duurder is geworden.

Overigens stuurt de S60 beter dan een V70N. Dat komt door de andere afstemming van het onderstel!
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

)()()sT

Jij bent toch wel een goede ervaringsdeskundige, dat weet ik zeker. Ik verbaas me echter altijd aan dit soort opmerkingen:

Citaat van: MICHEL306 op 23-02-2010 15:13:46
Mijn zwager rijdt een N ook diesel en is maar 2 maanden jonger dan de mijne en geloof me doe mij mijn roffel maar.
Hij is stiller, ruimer sneller blauwer en rijdt stukken beter dan de N die ik erg swabberig vindt oftewel het rijdt als een ford en voelt als een ford.
en dat met ruim een ton minder op de klok...
Als ik ooit wat anders wil (lees jonger) dan toch een audi voor  mij dan....

gr M

Zit dat dan tussen de oren, of wil je dan gewoon maar blijven geloven dat die oude bakken de beste zijn?  :evil: ;D

Ik verbaas me ook wel een beetje dat jij toen zoveel problemen met je V70R had, ik kan me dat nog wel herinneren. Terwijl we hier, ondanks van die prutskwaaltjes, lovend zijn over de kwaliteit van de 850/*70 classics.

Sbv

Ik mag mezelf ook een redelijke ervarings deskundige noemen.

Heb een 850R gehad, S60D5, C30D5 en dan nu een V70nD5 en vrouwlief heeft een S70R waar ik ook (soms) mee (mag) rijden.

Een S60 is veel meer een rijdersauto naar mijn idee. Een 850 is meer het echte Volvo gevoel, met als nadeel dat rammeltjes etc mij erg gaan storen. Een V70n is een heerlijke comfortabele auto die wel wat van de charme mist van een v70 classic/850. Maar goed is het niet een zelfde discussie als die je kunt hebben met achterwiel aangedreven Volvo's (740, 940, 960,760,780 en 240 rijders) dien vonden/vinden een 850 te mordern door de voorwielaandrijving etc.

Ook bij een S60/V70n dient er nog wat onderhoud gepleegd te worden, maar om het nu een zwabberbak te noemen, zeker niet.
Rij eens in een V70 classic diesel en dan een V70n D5 toch en aardig verschil kwa geluid.

Maar goed we vervuilen zo marcel zijn topic

Freakybaby

Toen mijn vader zijn S60 had, had het hoofd verkoop een identieke S60 (allebei D5 Edition, blauw en zwart) met als verschil dat het hoofd verkoop wel voor 17 inch gekozen had, en mijn vader voor de 16 inch standaard velgen. Daar zit al veel verschil in. 16 inch kermt wat eerder en dempt veel meer, 17 inch stuurt strakker, maar wat minder comfi en klappert wat meer op oneffenheden.

Zwabberen hebben ze beiden nooit gedaan, en al helemaal (veel) minder dan een 850 zonder veerpootbrug op 15 inch.

Grootste mispunt aan de S60 D5 was het ontbreken van een 6, en dus veel te hoge toeren bij kruissnelheden.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

elianmars

Citaat van: Sbv op 24-02-2010 12:24:43
Maar goed we vervuilen zo marcel zijn topic

Geen probleem hoor, Sander. Ik vind het wel leuk om de verschillende ervaringen te lezen.

Ik denk dat het ook te maken heeft met het wel of niet mooi vinden van een N.

Toen ik op zoek was naar een diesel, heb ik ook getwijfeld over de aanschaf van een N, maar toen vond ik model niet mooi (genoeg).
Nu, twee jaar later, kan ik het model wél waarderen.

Turbo-Geek

Soms moet je wennen aan een bepaald model. Jaren later kijk je dan soms heel anders naar auto's ......
Fact of life.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------