tja... is dit wat? V70 T !!

Gestart door cas, 16-10-2007 16:56:22

Vorige topic - Volgende topic

cas

haij,

ben errug nieuw hier, mijn vorige auto total kort gereden, heb achter de hand nog een monstertruck w200. maar voor dagelijks vervoer wil ik nu een volvo. de v40 heb ik al gepasseerd want daar is me te veel ellende mee. en hij is klein...

ik zit nu achter een 850 aan!!

http://auto.marktplaats.nl/volvo/117246862-volvo-850-2-3-turbo-20v-aut-e2-226pk-luxury-estate.html

liefst zwart, met MOET automaat.... twijfel nog tussen gas en diesel... diesel is 300 in wegenbelasting en gas rond de 200. benzine 150. ik rij tussen de 20 en 25000.  minimaal uit 95 en topprijs rond de 6000. maar liefst veel minder  ;) 

mocht de volvo er komen zal ik me even zoals het wordt gaan voorstellen en een verhaaltje er bij  ;D

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

de boekhouder

Welkom !

Je budget moet toereikend zijn.

Lpg kan goedkoper als je een g3 koopt, of een benzineversie waarin je zelf een lpg installatie plaatst. Dat heeft ook zo z'n voordelen.

Veel succes met je zoektocht  !

Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

why-not

mooie wagen + mooi prijsje

cas

tenks,  een lpg installatie zelf monteren, is dat veel werk? bij een 30 jaar oude dots doe ik t wel zelf, maar dat is nog met een carburateur :-)

ik zie ook steeds meer autos die uit italie komen of spanje. is dat nou echt zoveel interessanter? de bpm op een volvo zeg uit 95 tot 98 is iets van 1500 erbij bij import. dus ik denk dat dat slim is als je een auto van 10000 of meer koopt....

Zijn er nog punten die bij de 850 veel voorkomen? waar ik op moet kan en wil letten? km stand voor diesel maakt niet zo heel veel uit maar een gebruikte lpg benzine auto... dat moet niet meer dan 250dkm zijn denk ik zo? roest?
geluidjes die niet of wel horen?

de boekhouder

Ik bedoelde een lpg installatie laten installeren  ;)

Er is een mooi aankooptopic:

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=7007.0

lees en huiver (niet)  ;D
(dd.)

cas

woeheeeeij!!  minpunten... tja dat onthou ik wel...

die NO - GO 's!! allememaggies om het op bassies manier uit te drukken! dat zijn er een hoop. en veel gesjoemel met km standen. 1 ding is zeker. ik doe een tjeck voor ik er 1 op mijn naam zet. dus dat zou moeten zijn als ik em uitlees bij welk type? de ene stond gelijk aan dash teller en de ander kon evt gerommel aantonen?

Sem

Hoi Cas,

Je zegt dat de 850 minimaal van 1995 moet zijn, maar de T-5 die je als link opgeeft is van 1994..., dus eigenlijk niet wat je zoekt.

Als je het mij vraagt...., LPG. Of benzine, maar daar maak je wel erg veel kilometers voor.

Als je een LPG 850 netjes behandeld kan ie 5 a 6 ton mee... of zelfs nog meer.
Ik ben zelf niet zo gek van de diesel, maar nu moet ik wel op m'n woorden passen, want er zijn hier roffelaars die er bij zweren!

Bij de diesel gaan er me net wat te vaak een blokje kapot.
Zal ook vast wel een goede reden hebben (niet warm rijden of niet de waterpomp vervangen bij een distributieset vervangen...), maar ik heb het er gewoon niet op.

Een jongen die ik ken heeft er ook één (Receptionist bij Volvo dealer) en die heeft er nu 565.000km op staan...!!!  :o
Hij is alleen wel 3 motoren verder...

Bij hem zijn ook een keer de lagers eruit gelopen en toen was het over, maar dat komt nooit to zelden voor zei hij. (toeval dus...)
Hij zegt mij dat mensen de waterpomp niet optijd vervangen en dat daar hjet lager van stuk loopt...., die vallen vervolgens tussen de distributieriem en PAF.... :-[

Als je dus zuinig bent op je diesel...., kan ie volgens mij erg lang mee.

Sem (laat iemand het a.u.b. zeggen als ik het mis heb....)

reneetje

Citaat van: Sem op 16-10-2007 18:03:01
Hoi Cas,

Je zegt dat de 850 minimaal van 1995 moet zijn, maar de T-5 die je als link opgeeft is van 1994..., dus eigenlijk niet wat je zoekt.

Als je het mij vraagt...., LPG. Of benzine, maar daar maak je wel erg veel kilometers voor.

Als je een LPG 850 netjes behandeld kan ie 5 a 6 ton mee... of zelfs nog meer.
Ik ben zelf niet zo gek van de diesel, maar nu moet ik wel op m'n woorden passen, want er zijn hier roffelaars die er bij zweren!

Bij de diesel gaan er me net wat te vaak een blokje kapot.
Zal ook vast wel een goede reden hebben (niet warm rijden of niet de waterpomp vervangen bij een distributieset vervangen...), maar ik heb het er gewoon niet op.

Een jongen die ik ken heeft er ook één (Receptionist bij Volvo dealer) en die heeft er nu 565.000km op staan...!!!  :o
Hij is alleen wel 3 motoren verder...

Bij hem zijn ook een keer de lagers eruit gelopen en toen was het over, maar dat komt nooit to zelden voor zei hij. (toeval dus...)
Hij zegt mij dat mensen de waterpomp niet optijd vervangen en dat daar hjet lager van stuk loopt...., die vallen vervolgens tussen de distributieriem en PAF.... :-[

Als je dus zuinig bent op je diesel...., kan ie volgens mij erg lang mee.

Sem (laat iemand het a.u.b. zeggen als ik het mis heb....)

Kan me het hier wel in vinden , met de aanvulling dat de 850 diesel tov de V70 diesel wel heel luidruchtig is.
De V70 diesel rijdt in mijn ogen dan ook veel comfortabeler (lees stiller)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

hathü

De 850 diesel is uitgerust met de vw/audi motor, gebruikt door Volvo tot en met 2000 onder de naam TDI en D is met name luidruchtig als je langzaam rijd, op snelheid is hij onverwacht stil, en hij is zuinig. De mijne lust gemiddeld een litertje diesel op 15 a 16km.

cas

tja,

94.... de reden dat ik 95 zeg is omdat er dan al wat kinderziektes zijn verholpen van het jaar ervoor lijkt mij. daarom heb ik ook mijn twijfels bij de 1e v70. en de 850 vind ik denk ik zelfs mooier dan de v70. hij is wat "dikker" :-)

ik denk dat ik de diesel niet moet doen. die wegenbelasting is te hoog. diesel schijnt interessant te zijn bij 30dkm of meer.

een "gewone" 850 . lijkt niet veel in prijs te verschillen bij aankoop met een t5.... het verschil tussen een 10 of20 klepper... waar moet ik hier aan denken?

had hiervoor overigens een 2 liter diesel 16v. beviel me prima :-) alleen die bmw die eropin reed die deed hem wat minder fijn snorren hihi....

thuur

Niets mis met een 94-er. Maar een 95-er heeft idd wel de meeste 'foutjes' verholpen af-fabriek en die kun je nog net zelf uitlezen. Modeljaar loopt grofweg van september tot september. December 1995 heeft dus al OBD-II en die kun je niet zonder meer zelf uitlezen.

Ik was ook een beetje huiverig voor de vroege x70's, maar nu ik er zelf 1 heb kan ik zeggen dat het gewoon een '96-er 850 is met ander plastic rondom. Technisch ook zonder noemenswaardige 'bugs'.

Wanneer diesel interessant is, is slechts een rekensommetje. Keuze voor diesel of LPG is vaak eerder persoonsafhankelijk dan feitelijk duurder/goedkoper.

Verschil tussen 10V en 20V is een pk of 30 en een Nm of 25.

Gr ;)

de boekhouder

Bij jouw jaarkm.'s zal het verschil tussen een g3 en een diesel niet zoveel zijn. Van belang is dan vooral wat je lekkerder vindt rijden.

Het verschil in aanschafprijs tussen een turbo en nonturbo zal ook met de staat van onderhoud te maken hebben. Een goed onderhouden T-5 zal meer waard zijn dan een 10v. Een estate of een sedan maakt ook verschil. In onderhoud zit je met een turbo versie wel (aanzienlijk) hoger.

V70 classic of 850 maakt nauwelijks uit (zelfde motor). Net wat je mooier vindt.
10v 206 nm, 144 pk;
20v 220 nm, 170 pk;
de laatste is vooral hoger in de toeren pittiger.

succes ermee !

(dd.)

Zippo

Alleen die naam vd verkoper  :eusa_think:

cas

een estate moet het zeker wel worden, ik zit in de handel ( lees tweedehands goederen)  en wil zo nu en dan hier en daar welleens wat met mn eigen auto ophalen. en ik rij polen op en af, met een rotweiler en bagage..... automaat omdat ik een kapotte knie heb en al het koppelen ( file) niet meer aankan. .... en ja.. dat op mijn 26 jarige leeftijd! motorrijden doet ook pijn als je met 70 op een auto inrijdt gheghe.....

maar anieweeeijj...

nou moet ik dus ff een exacte rekensom gaan maken dus of g3 of diesel beter is lijkt mij? met het ook op de toekomst.... wegenbelasting,  die gaat verdwijnen bij km heffing. dan is een diesel kopen nu wel interessant.... gas prijs stijgt met de seconde... diesel staat ook al ver boven de 1 euro.  diesel is wel zuiniger.... kortom. zoals ik al zei.... een exacte rekensom is van belang.

dat bespaart me het zoeken naar een t5 als ik diesel neem :-)  dus dan moet ik tdi zoeken... alleen is dat een audi motor?

ik neig toch nog steeds nu nog even naar een t5 20 kleppert. een v70 is weer een stap duurder. op zich zijn de centen er wel, maar ik ga em niet all risk verzekeren. en dan vind ik 5000 wel een mooie grens.
er staat echter wel weer een ZEER aantrekkelijke v70tdi op MP.

niet meteen allemaal gaan kopen he!

http://auto.marktplaats.nl/schadeauto-s/121774831-volvo-v70-2-5-tdi-1998.html

elianmars