850 of V70classic??

Gestart door summit, 24-10-2007 09:54:01

Vorige topic - Volgende topic

summit

Goed om te weten dat de 2.4 niet zo 'roffelt' dat scheelt alweer wat zoekwerk. Maar ik zie net ook op autoweek dat de 2.4 er pas sinds 1999 is. Ik zoek overigens een gewone benzine. In principe geen lpg en zeker geen diesel. Daarvoor ga ik domweg te weinig kilometers rijden. Nu eerst maar eens m'n diesel verkopen en ondertussen al een beetje zoeken.  Bedankt voor al jullie opmerkingen dusver.
Meer opmerkingen zijn natuurlijk welkom....
er is meer dan n volvo; www.versesneeuw.nl www.summitfreeride.nl

Raoul

De modellen van 99 met 2.4 motor hebben ook een electronisch gasklephuis dat nogal ns problemen geeft. Kost wel 400 euro.
Verder moeten de kleppen gesteld worden,dit i.t.t. de eerdere 2.5 motoren.

Ik zou zeggen de 2.5 10v of 20v, heeft als enige zwakke punt de krukaskeerring. (Olielekkage tussen de bak en motor.)Carterventilatie op tijd vernieuwen dus.

Scooby Doo

Citaat van: Raoul op 26-10-2007 13:12:57
De modellen van 99 met 2.4 motor hebben ook een electronisch gasklephuis dat nogal ns problemen geeft. [size=11pt]Kost wel 400 euro.[/size]
Verder moeten de kleppen gesteld worden,dit i.t.t. de eerdere 2.5 motoren.

Ik zou zeggen de 2.5 10v of 20v, heeft als enige zwakke punt de krukaskeerring. (Olielekkage tussen de bak en motor.)Carterventilatie op tijd vernieuwen dus.

:eusa_naughty: You wish! Loopt naar de 700 Euro (ongeveer 670 om juister te zijn. Dit is wel inclusief de software). Ik heb deze enkele maanden geleden nog vervangen :eusa_shifty:. De prijs van 670 is zonder werkuren, ik heb ze namelijk zelf gestoken.

Die 2,5 is ook een 2,4, maar zonder die exta electronika.

Neemt niet weg dat er motorisch aan geen enkele veel aankomt. De enige miseriebakken die ik tegenwoordig geregeld zie passeren zijn exemplaren met krukasproblemen.

Succes met de zoektocht 8)
Puppy Power!!!

theovh

Citaat van: Amazon op 25-10-2007 21:55:22
De 850 is zoals hij bedoeld is, maar ik vind de optische veranderingen naar de V70 niet verkeerd

Ik heb beide gehad en de V70 vond ik van binnen prettiger, fijner dashboard en minder rammels.

Verder maakt het niet zoveel uit. Als je een LPG auto zoekt moet je de laatste V70 classics met de 2.4 motor laten staan of zeker weten dat de kop geschikt gemaakt is voor LPG. Deze heeft trouwens ook veel minder "Roffel".

Ik heb ook beide gehad,maar ik mis de plaats van de raambediening van de 850 nog dagelijks(dashboard rammelde ook niet trouwens)

heb ook wat meer probleempjes met de v70
Je kan het treffen

heb eerst en 20v gehad
en heb nu een 10v op g3

20v is gewoon sneller maar in het dagelijks mis ik er nix aan ook niet met de sleurhut van 1500kg
ook op gas dus geen probleem

Dit is om het ff makkelijker voor je te maken

Beide zijn gewoon super

Wat heb je aan  veel paardekrachten als er een ezel achter het stuur zit.

summit

Net even op Mobile.de gekeken..
daar zijn er aardig wat te vinden. M'n ouders wonen niet zo ver van de grens. Dat wordt een keer een tochtje door Duitsland denk ik. Iemand ervaringen mee??
De prijzen vallen me mee. Zelfs met een BPM-bijtelling van zo'n 900 euro.
In de prijzen zit ook nog wel wat lucht als je 'm mee neemt zonder 'gewahrleistung' denk ik..
de  consumentenbescherming is daar een stuk sterker dan hier..
er is meer dan n volvo; www.versesneeuw.nl www.summitfreeride.nl

)()()sT

Invoeren is een eitje...

Vooral tegenwoordig; ik moest toen nog 5 weken wachten  :evil:

cas

Citaat van: summit op 26-10-2007 21:10:20
Net even op Mobile.de gekeken..
daar zijn er aardig wat te vinden. M'n ouders wonen niet zo ver van de grens. Dat wordt een keer een tochtje door Duitsland denk ik. Iemand ervaringen mee??
De prijzen vallen me mee. Zelfs met een BPM-bijtelling van zo'n 900 euro.
In de prijzen zit ook nog wel wat lucht als je 'm mee neemt zonder 'gewahrleistung' denk ik..
de  consumentenbescherming is daar een stuk sterker dan hier..

samen gaan :-) ?

ik wil een zilveren of zwarte v70 2.5T  MET trekhaak.... en automaat....

zitten we elkaar dan in de weg ? ;-)

ik vind het gewoon eng, maar de prijzen zijn wel verdomd interessanter dan hiero.  en op domeinen overheid verkoop kom je alleen maar afgetrapte WITTE expolitie estates tegen....

hoe  dan...

ik rij naar duitsland, en dealer of particulier...

ik test de auto en zeg ja..... hier is die doekoe man. ik stop em 3500 euro voor een v70t5 !! ja!! in zijn handen...
ik krijg van hem de papieren winkel mee fahrzeugbrief etc......
en dan?

krijg ik de sleutel,.... kan ik hem zelf naar nederland rijden? op wat voor kenteken of verzekering?

als ik in nederland ben moet ik naar de rdw. voor bpm verhaal? die kosten zitten tussen 700 met een 850 2,5 L met zeg 3 ton tot 1500 voor een v70 2,5T met ook 3 ton.

de vraag die ik dus eigenlijk overhou, hoe rij ik de auto naar nederland.

en dan... zijn er nog dingen waarop zon invoer helemaal fout kan gaan behalve een geleende auto door onrechtmatige gebruiker....oftewel een gejatte auto.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

razorx

Citaat van: cas op 26-10-2007 23:45:08
en op domeinen overheid verkoop kom je alleen maar afgetrapte WITTE expolitie estates tegen....

Zo slecht hoeven die ex politie wagens niet te zijn, een vriend van me heeft er één, in prima staat en een R++,
Dat materiaal wordt goed onderhouden.

thuur

Citaat van: razorx op 27-10-2007 00:02:03
Citaat van: cas op 26-10-2007 23:45:08
en op domeinen overheid verkoop kom je alleen maar afgetrapte WITTE expolitie estates tegen....

Zo slecht hoeven die ex politie wagens niet te zijn, een vriend van me heeft er één, in prima staat en een R++,
Dat materiaal wordt goed onderhouden.

Dat klopt voor een ex-KLPD auto ja. Een ex-politieauto zou ik met een hele grote boog omheen lopen.

Gr ;)

cas

mn broer zit bij de bonneschrijvers... en hij vertelde mij ook, die autos zijn afgetrapt, turbo's flikkeren uit elkaar als je ernaar kijkt! maar er staat toch nog ook wel een goeie bij ook.... zitten wel gaten in het dak van zwaailampen. maar dat is een ex klpd'r denk ik. stadsplisie rijdt niet in volvo d5 volgens mij.

en tja. ... ze zijn altijd wit he.. :-)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....