roetmeting te hoog, en nu ???

Gestart door gjg, 26-10-2007 13:53:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bigvolvo

IN de winter zitten er in diesel tot 20 % lichter olie fracties zoals benzine en ander petrolia.
Bigvolvo Is the way to go!

gjg

Ga morgen even lang de garage om eea te laten controleren. Ik houd jullie op de hoogte. :eusa_pray:
Bedankt zover.

GJ

Bigvolvo

Bigvolvo Is the way to go!

thuur

Citaat van: JorritV70 op 27-10-2007 06:43:36
Volgens mijn doen de brandstof leveranciers in de winter zelf ook een klein percentage benzine door de diesel. Volgens mij tussen de 1 en de 3 % om bij koud weer de viscositeit op pijl te houden. Dit was in iedergeval vroeger zo ik weet niet of ze tegenwordig andere toevoegingen er in doen.


Idd, vroeger. Dat was om het zgn. 'vlokken' tegen te gaan. Dat hoeft tegenwoordig niet meer.


Gr ;)

pwassink

Citaat van: thuur op 30-10-2007 18:38:06
Citaat van: JorritV70 op 27-10-2007 06:43:36
Volgens mijn doen de brandstof leveranciers in de winter zelf ook een klein percentage benzine door de diesel. Volgens mij tussen de 1 en de 3 % om bij koud weer de viscositeit op pijl te houden. Dit was in iedergeval vroeger zo ik weet niet of ze tegenwordig andere toevoegingen er in doen.


Idd, vroeger. Dat was om het zgn. 'vlokken' tegen te gaan. Dat hoeft tegenwoordig niet meer.


Gr ;)

Wat stoppen ze er nu in dan ?

Er is nog steeds verschil tussen  gewone en "winterdiesel" , heb vanmiddag net een bonnetje voor 1200 liter afgetekend..

Nu was dat rode diesel, oftwewel HBO1 wat in belgie geloof ik mazout heet en in trekkers opgestookt wordt maartoch..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

thuur

Citaat van: pwassink op 30-10-2007 19:46:55

Wat stoppen ze er nu in dan ?

Er is nog steeds verschil tussen  gewone en "winterdiesel" , heb vanmiddag net een bonnetje voor 1200 liter afgetekend..

Nu was dat rode diesel, oftwewel HBO1 wat in belgie geloof ik mazout heet en in trekkers opgestookt wordt maartoch..



Geen idee :D Diesel heeft een flinke vooruitgang gekend de afgelopen jaren. De brandstof zelf moet tegenwoordig behoorlijk constant van kwaliteit zijn (op 1800 bar inspuiten vereist wel wat ja) en mag b.v. geen 'grote' deeltjes bevatten. Ik gok dus dat er e.o.a. 'dope' is toegevoegd.

Rode diesel is dezelfde diesel als die met exorbitante belasting, alleen met een ander kleurstofje. Mazoet is stookolie en anders van samenstelling. Niet dat dat veel goedkoper is hoor :-\


Gr ;)

reneetje

Rode diesel heb je in 2 kwaliteiten, moderne motoren draaien niet op de ouderwetse rooie, iets om in de gaten te houden.
De "ouderwetse" is ook goedkoper dan de "moderne" rooie.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

gjg

Even een update over `t roet.

nou, ik begin nu echt een ouwe lu. te worden.   >:(  :eusa_doh: Volgens de monteur moet ik wat vaker de auto hogere toeren laten maken en sneller optrekken. :o

Hij heeft een additief bij de brandstof gedaan en een paar maal FLINK doorgetrokken zodat er een rook gordijn achter de auto hing. De roetmeting was daarna 1,76. Ergo:  IK RIJD TE TRAAG  :eusa_wall: :eusa_wall:
Vrijdag opnieuw naar de keuring in Alken.
Ik houd jullie op de hoogte!

GJ

)()()sT

Oké dan....

Dus als ik de rest van de week richting Heerlen e.o. kom en er hangt een mistwolk, dan weet ik dat jij het bent?

;D

Succes vrijdag!

kyro

Citaat van: gjg op 31-10-2007 19:52:02




  IK RIJD TE TRAAG  :eusa_wall: :eusa_wall:


GJ
Citaat van: )()()sT op 31-10-2007 20:01:17
Oké dan....

Dus als ik de rest van de week richting Heerlen e.o. kom en er hangt een mistwolk, dan weet ik dat jij het bent?

denk dat gert-jan z'n "mistwolken" nu wel verleden tijd zijn...... ;D

edenmartina

Gewoon ff bij mij langs rijden keur ik hem wel voor je.
Ik heb zo,n state of the art roetmeter als je er bij het naar binnenrijden langs rijdt komt er een gelijk een goede strook uit :angel:

gjg

Citaat van: edenmartina op 31-10-2007 20:12:10
Gewoon ff bij mij langs rijden keur ik hem wel voor je.
Ik heb zo,n state of the art roetmeter als je er bij het naar binnenrijden langs rijdt komt er een gelijk een goede strook uit :angel:



Nou dat is lief van je , maar ik moet in Belgie laten keuren, of kan ik daar ook dan ook bij je terecht??

mehn

Citaat van: gjg op 31-10-2007 20:26:51
Citaat van: edenmartina op 31-10-2007 20:12:10
Gewoon ff bij mij langs rijden keur ik hem wel voor je.
Ik heb zo,n state of the art roetmeter als je er bij het naar binnenrijden langs rijdt komt er een gelijk een goede strook uit :angel:
Nou dat is lief van je , maar ik moet in Belgie laten keuren, of kan ik daar ook dan ook bij je terecht??

Kun je aan een blanco formulier komen? ::)





GEINTJE! ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

GeertG

Citaat van: gjg op 31-10-2007 19:52:02
Even een update over `t roet.

nou, ik begin nu echt een ouwe lu. te worden.   >:(  :eusa_doh: Volgens de monteur moet ik wat vaker de auto hogere toeren laten maken en sneller optrekken. :o

Hij heeft een additief bij de brandstof gedaan en een paar maal FLINK doorgetrokken zodat er een rook gordijn achter de auto hing. De roetmeting was daarna 1,76. Ergo:  IK RIJD TE TRAAG  :eusa_wall: :eusa_wall:
Vrijdag opnieuw naar de keuring in Alken.
Ik houd jullie op de hoogte!

GJ

Moet ik dus vaker voor je rijden en de rotonde half overslaan ?  ;D

Succes morgen (nadat je natuurlijk eerst flink wat boetes hebt binnengehaald; misschien moet je die niet betalen en aan het 'parket' uitleggen dat je dit allemaal vanwege het milieu hebt moeten doen ;))
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

gjg

Rechtdoor over de rotonde mag altijd als ik achter je zit, en het liefst maar een halve rotonde.
Nee geen verbalen, ik word op tijd gewaarschuwd ( meestal ) :police:

GJ