Alarm van R doet het weer opnieuw !!!

Gestart door lipton, 27-10-2007 14:06:44

Vorige topic - Volgende topic

lipton

hey, toen ik mijn R pas kocht had ik de dag nadien een probleem.
Dit was toen ik de wagen probeerde te openen met het afstandsbedieningkje dat hij niet reageerde terwijl het bakje perfect werkte maar de auto die het negeerde.

Ik kreeg de tip van mijn wagen normaal te openen met de sleutel waardat het alarm dan automatisch afging van zodra ik het portier opende.
Vervolgens onder het stuur die plaat los te maken en de fisches te zoeken van het alarm dit heb ik gevonden en ik had daar de zekeringen uit gehaald en na een uurtje terug gestoken.
dit werkte perfect de wagen deed weer normaal.

nu al een hele week begon het weer tegen te strubbelen.
en uiteindelijk gisteren was het weer zover, de wagen negeerde mij.
Ik had opnieuw deze los gemaak. Stel nu dat ik ergens op reis ben dan sta ik daar mooi met een wagen die niet wil luisteren.

hoe komt dit dat ik dit probleem al voor de 3de keer in 3tal maanden voor heb?

Hoe kan ik voorkomen dat dit nog ooit gebeurd??

mvg
Gio

Ludo

wellicht zit de oorzaak in de module. (dat kastje onder het stuur)
dit is bij Volvo een ruilonderdeel...

lipton

Citaat van: Ludo op 27-10-2007 16:51:03
wellicht zit de oorzaak in de module. (dat kastje onder het stuur)
dit is bij Volvo een ruilonderdeel...
en hoe werk ik dit weg?

Ludo

lipton

hallo hier ben ik weer tot jullie ergernis.

met de nodige vragen.

vandaag mijn zekeringen weer in gestoken terwijl ik grote kuis aan het houden was.
en tot mijn grote ergernis ging het alarm weer af en wou niet meer starten dus moest ik ze eruit laten en moet ik elke keer met mijn sleutel de wagen openen en is er geen alarm meer actief.

ik heb er een paar foto's van genomen kan niemand me helpen met nuttige tips zodat ik er niet mee naar de garage moet gaan om vanalles te laten vervangen.

hier zie je de 2 rechtse zekeringen zijn er niet en 1 dient ervoor om het alarm te luiden en het ander om de wagen te blokeren om te starten als je de sleutel in het contact steekt en wil starten.

het hele boeltje

dit bakje hoorde ik tikken als ik de zekeringen weer in stak en dit is het alarm neem ik aan. de module zoals ludo het noemt denk ik.

Ludo

Citaat van: lipton op 31-10-2007 16:21:21
http://i167.photobucket.com/albums/u130/crockstar10/S8001878.jpg
dit bakje hoorde ik tikken als ik de zekeringen weer in stak en dit is het alarm neem ik aan. de module zoals ludo het noemt denk ik.

dat is inderdaad de stuurmodule. (wel een nieuwer type als ik had)
zit hier geen (piepklein) reset knopje op?.

thuur

Mij valt maar 1 ding in als ik dit zie :o

Weg met die zooi en terug naar origineel.

Gr :-\

lipton

ja dat wel maar het probleem zit hem in de winter als mijn deuren zijn vast gevroren en dan als ik de sleutel wil in steken en het lukt met niet. dan is een afstandsbediening wel handig.

thuur

Je kunt een flesje van dit in je zak stoppen (niet in de auto leggen!):

Of nog beter is het preventief handelen en zorgen dat de sloten goed gesmeerd zijn.

Gr ;)

EdWip

Gio,

ik heb volgens mij hetzelfde probleem gehad bij mijn v70. AB reageerde soms niet en bij het openen gaat dan natuurlijk het alarm af. Verder ging het alarm soms ook spontaan af. Natuurlijk altijd smorgens vroeg in het weekend.

De dealer was niet zeker van zijn zaak, maar uiteindelijk bleek het contactslot de boosdoener. Na het vervangen nooit meer last gehad.

Misschien bij jou het contactslot ook het probleem?

Gr. Edwin

lipton

danku edwin voor de spontane reactie. maar wat bedoel je met contactslot, ik kan er mij geen plaatje bij voorstellen.

mvg
gio

Ludo

Citaat van: lipton op 01-11-2007 13:31:31
maar wat bedoel je met contactslot, ik kan er mij geen plaatje bij voorstellen.

dat apparaat, of beter gezegd dat cilindertje met het 'gaatje' waar je de contactsleutel inpropt om de motor te starten.

;D

lipton

wel alles werkt dus perfect maar als het weer opkomt dat hij niet wil openen. Open ik de wagen met de sleutels, het alarm gaat af !
Ik steek mijn sleutels in het contact om te starten en draai sleutel om maar geen reactie.
als ik dan mijn plaat onder het stuur los vijs omdat het alarm niet wil ophouden met geluid te maken en die 2 zekeringen los maak dan stopt het en kan ik starten maar dan is er geen alarm meer en kan ik het afstandsbedieningkje niet meer gebruiken.

mvg

Scooby Doo

Je kan een Volvo AB erin steken. Deze module wordt geplaatst achter het handschoenkastje, waar de fiche reeds voorzien is. Ik heb een 850 uit '96 MY '97, en mijn alaermmodules is ongeveer 4 jaar geleden doorgebrand, met veel misérie tot gevolg. Daar zit nu zo'n AB van Volvo in. dat ding kostte toen een 150 Euro, en er zijn 2 afstandsbedieningen bij.
Iemand bij jou in de buurt heeft dit toen geregeld.

Het enige probleem met die AB is dat ze op sommige locaties niet altijd werkt.
(In die straat onder die paal gaat hij dicht en niet meer open.) Dat is het enige nadeel.

Anders moet je een universeel CV-kitje met AB kopen en plaatsen.
Puppy Power!!!

Ludo

Citaat van: Scooby Doo op 01-11-2007 14:27:20
Je kan een Volvo AB erin steken.

dat kan een alternatief zijn.... maar voor 150 euro heeft ie ook een (nieuwe) ruilmodule.
dan heeft ie niet alleen een afstandsbediening, maar ook weer terug een werkend alarm.