850 vs impreza

Gestart door Lindert Bogers, 30-10-2007 22:21:39

Vorige topic - Volgende topic

Lindert Bogers

Afgelopen zaterdag tegen een sub gereden, erg leuk om te zien wat er gezegt wordt  ;D

Helaas de sub verloor op snelheid en in de mooiste bocht van NL.

http://www.subaruclub.nl/forum/viewtopic.php?t=36435

Lindert Bogers

Gepakt door een kanarie gele Volvo (22-DD-**)...

www.subaruclub.nl Forumindex -> Wie was dat?
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp   
Auteur Bericht
TopFuel
Forum member

Geplaatst: Za 27 Okt, 2007 18:16 pm    Onderwerp: Gepakt door een kanarie gele Volvo (22-DD-**)...   

--------------------------------------------------------------------------------

Was dit iemand van de club? De gene met blauwe Gtt uit 1999 die niet kon volgen in de Philip Morris bocht bij Bergen op Zoom???

Wel een erg leuk stukje knallen hehe 

Edit: Deel van kenteken "verborgen".
Cliaz

Terug naar boven       

highrider
Forum member

Geplaatst: Za 27 Okt, 2007 18:21 pm    Onderwerp:   

--------------------------------------------------------------------------------

Een kanarie gele Volvo ? Is dat niet zo een camera wagen van Ome Koos.   

Terug naar boven       

stefan555
SCN member

Geplaatst: Za 27 Okt, 2007 19:04 pm    Onderwerp:   

misschien niet zo slim om heel het kenteken hier weg te zeten.
vind niet iederen leuk.

Terug naar boven       

Buco
SCN member

Geplaatst: Za 27 Okt, 2007 20:30 pm    Onderwerp:   

Als je die (gevaarlijke) bocht niet kent, lijkt me dat ook niet vreemd!

Gr.
Peter

_..__.._  _..__.._

Terug naar boven         

TopFuel
Forum member

Geplaatst: Zo 28 Okt, 2007 8:46 am    Onderwerp:   

Buco schreef:
Als je die (gevaarlijke) bocht niet kent, lijkt me dat ook niet vreemd!

Gr.
Peter

Volgens mij was het iemand uit de buurt... Was een mooie blauwe Gtt met donkere velgen.... Zag er goed uit, alleen kwam wat vermogen te kort, ben benieuwd naar de specs van die auto, om eens te vergelijken!

Terug naar boven       

McDennis
Nieuwe aanmelder!

Geplaatst: Zo 28 Okt, 2007 12:30 pm    Onderwerp:   

Hey dat was ik man...ging idd goed hard dat gele apparaat....maare heb alleen in zn 5gereden dus heb ook niet echt gevolgd...dus je trekt nu wel erg snel de conclusie dat ik vermogen tekort kwam...maar kwam toevallig uit amersfoort waar ik bij wout98 was geweest om een link ECU te monteren ivm vf34 turbo die er nu ook op zit,wat helaas niet helemaal is gelukt....dus MAG op het moment ook geen gas geven 
maar evengoed knalde jullie goed door met die gele unit..en in die bocht had ik je idd niet nagedaan ghehe ging goed hard...
*RESPECT*
Greetz,
Dennis

Terug naar boven       

TopFuel
Forum member

Geplaatst: Zo 28 Okt, 2007 19:28 pm    Onderwerp:   

Hey Dennis was een leuk stukje rijden idd, de Conclusie is misschien wat voorbarig maar het lijkt me niet dat als je tegen de 200 reed geen vol gas gaf... Volvo schakelde ook niet terug.

Volvo heeft wel aardig wat vermogen hoor, met een standaard turbo red je dat zowieso niet met een Gtt. Zit bijna 500NM in die auto.

Moet zeggen dat je Sub er echt super uit ziet, hij zit er erg ''dik uit'' en heeft gave velgen.

De Morris bocht is bij ons in de achtertuin en die jongen kan aardig sturen. Met de Motor is het ook bij het insturen tot aan het einde knie tegen de kuip en tegen de grond...

Misschien tot de volgende keer...

ps wat ben je allemaal van plan met je Sub en op welk vermogen moet hij komen als hij ''klaar'' is?

Terug naar boven       

McDennis
Nieuwe aanmelder!

Geplaatst: Zo 28 Okt, 2007 19:40 pm    Onderwerp:   

Ja ik heb in zn 5 na de beruchte bocht wel gas gegeven in zn 5 tot 200 ongeveer maar reed op wastegatedruk ...had een gescheurde inlaatslang op de turbo....dus beetje bevreesd voor arm mengsel zeg maar...had uiteraard graag effe meegeknald...hoop op de 300pk te komen als de link er op zit, valt wel meer uit te halen maar wil de betrouwbaarheid wel een beetje houden aangezien het toch mn dagelijks vervoer is...is even wachten op mijn nieuwe ECU en dan afstellen..wist dat het een snelle volvo was...T5-R toch althans dat zijn de enige in dat papkoekgeel zeg maar ghehe...
Die bocht heet niet voor niets de dodenbocht toch met motorrijders die er uitvliegen daar...niet echt mijn achtertuin daar ghehe...welicht tot een volgende x...
Greetz,
Dennis

Terug naar boven       

TopFuel
Forum member

Geplaatst: Ma 29 Okt, 2007 18:37 pm    Onderwerp:   

Bocht is voor motorrijders idd gevaarlijk, fout die ze vaak maken is om er met veel te hoge snelheid in te sturen wat op 2 wielen vaak fout gaat, met die Volvo moet je ook rustig insturen anders krijg je een rook gordijn van het binnenste wieltje. Quaife sperr diff komt er volgend jaar in en dan wordt het ook in de bochten een hele snelle auto al Focus RS...

300pk is voor een Gtt idd al best veel en volgens mij ook al risico vol voor de bak??? Auto wordt wel erg snel en vanaf stilstand zowiezo niet te kloppen...

Gr Topfuel

Emiel

Mogen we jou inlognaam en wachtwoord?

;D ;)

Lindert Bogers

Turbo-Geek

Congrats ! Het gebeurt niet vaak dat die mannen hun meerdere moeten erkennen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Spin!

Haha, na babykotsgeel nu ook papkoekgeel...lol

Wel gaaf...heb ook ooit een vergelijkend verhaal gelezen van het Porsche forum...die was echt zwaar teleurgesteld dat het verlengstuk van zijn p**m*l door een pak vla werd vernederd...was heerlijk om te lezen  ;D

www.vm-parts.nl

Wout309t

Heb ook al een paat impreza's gesmoked. Dingen zijn boven de 100 niet echt snel meer hoor.. Mits origineel uiteraard, maar ook de exemplaren met alleen een ecutec behandeling zijn nog te doen voor een gechipte t-5.
2011 V70 2.0T R-Design MT

WYD

Tot je een keer een Sti tegenkomt, daar zit toch echt een heel verschil in met de "gewone".
Buurjongen heeft toevallig 3weken geleden een WRX Sti gekocht, errug gaaf maar ook behoorlijk prijzig.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

Turbo-Geek

Ja Wout dat klopt, ze hebben een ruime 10% meer aandrijfverliezen. Hebben wel zo'n 200-300 KG winst voordeel.
De modified Impreza's komen doorgaans niet boven de 330pk en zo'n 400NM uit en alleen de harde kern zie je daarboven tot zo'n 500-550PK uitkomen maar dat is slechts een relatief klein clubje.
Het overgrote deel houd op na het chippen, downpipe, uitlaat en die komen dan aan zo'n 270-290PK.

De WRX STi is leuk maar ook 'slechts' 280 pk en 390NM standaard. Natuurlijk wordt daar vaak ook aan gerommeld maar vergeet niet dat ie ook standaard 1470 KG weegt  :eusa_hand:
1 voordeel van de scooby is de beleving, die is erg intens door het motor geluid en met name de acceleratie van stilstand vanwege de enorme tractie.

Laat je niks aanpraten door die mannen, want ook een STI zit niet zo aan de 400PK door een chippie en luchtfilter  :eusa_naughty:
  The things you own end up Owning you !

Rudy-M

Laatst vanuit Lelystad ging Ronnie nog aan de haal met een Impreza. De Sub had wel een volle bak met 4 man erin. Wel leuk gezicht: donkere Volvo met een groene Subaru in zijn kielzog 8)

Ik kon niet volgen, want ik reed op dat moment op benzinedampen en het lampje ging steeds harder branden ;D (Niet dat die van mij zo hard loopt als die van Ronnie, loop minstens een chippie achter :eusa_whistle:)

Walter

Citaat van: Rudy-M op 31-10-2007 01:22:43
Wel leuk gezicht: donkere Volvo met een groene Subaru in zijn kielzog 8)

Volgens mij heeft DenkWeb dat ook eens meegemaakt, met zijn TDI. Tot die groene Prezel zijn blauwe lampen aan deed...

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

HaRdCoRe-WeZ

Dat klopt ja...was een duur sprintje...

Ben nooit onder de indruk geweest van de Impreza's, ook niet van de STi. Knopje voor waterspray op de IC is dan wel weer grappig, maar verder...mja sturen wel goed die hokken, 4WD drift all the way.

Beetje getunede 850 pakt ze gewoon op de tussensprintjes, mensen onderschatten jullie flatgebouwen op wielen gewoon.

Joris_Scholte

Ben een aantal jaar geleden eens voor de grap aangehaakt bij een WRX op de A1, gewoon eens kijken of ik m bij kon houden. Tot groot ongenoegen van de Scooby-rijder ging dat best...

The Driver

wat is dan een beetje vlotte snelheid door die Philip Morris bocht? Ik hoor er namelijk vaak verhalen over maar ik ken 'em verder niet.

Bocht van de A35 naar de A1 is overigens ook erg leuk, bocht ligt ook heel mooi :)

rs

Standaard Subs hebben ingebouwd onderstuurd karakter, niet fijn.

Nieuwe wrx (my2006) vallen qua prestaties zeker niet tegen en zijn relatief goedkoop snel te maken.
Looks blijven punt van discussie hoewel de nieuwste STi wel mooi is.

STi's zijn razendsnel mits ook weer motorisch aangepakt, zijn totaal niet te vergelijken met 'gewone' wrx.