HELP !!!!!!!!! Zelfs de dealer weet niet wat er aan de hand is !!!!

Gestart door Diederick, 31-10-2007 20:28:27

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: ed op 04-11-2007 09:51:46
Citaat van: Ludo op 03-11-2007 11:08:46
ik ben benieuwd wat het bij jouw brengt.
ik heb het gisteren ook gedaan...  :D
Heb je dat met Forté gedaan, en hoeveel busjes heb je gebruikt?

ik heb 1 flesje forté motor flush gebruikt.
nu eerst een 1000 tal kilometers doen, dan de olie weer wisselen.
heb er nu ook 10w40 in gedaan.

ed

Ga het binnekort ook bij de 850 doen, die lust ook wel een slok. Heb het destijds ook bij de V70 gedaan, maar daarbij werd het verbruik niet anders. Die zoop overigens niet teveel.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

M a r c

Er is ook een erg radicale manier die wil werken bij hardnekkig olieverbruik en wanneer 1 flesje niet het gewenste resultaat geeft. 1,5 liter motorolie aftappen en 3 flesjes Forté erbij. Een uur stationair laten lopen en om de 10 minuten even rustig het toerental verhogen tot ca. 3500 tpm (véél rook). Hierna alles aftappen en motor en katalysator laten afkoelen. Motor absoluut niet belasten! Dus niet mee rijden of veel gasgeven! Daarna nieuwe olie en oliefilter erop, in het begin kan ie nog wel wat roken, maar dat is meestal de 'troep' die nog in de uitlaat zit. Let wel:  als je keerringen in het blok al niet zo 'lekker' meer zijn kan het wel gaan lekken...
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Diederick

Marc het spul is binnen,
helemaal top ik ga het maandag meteen proberen en zoals tom al weet(en jij inmiddels ook) zijn jullie nog in de race voor de slagroomtaart

onder tussen heeft het volgende probleem zich (natuurlijk) weer voor gedaan.
Hij lekt !!!!! de turbo lekt koel vloeistof onder de auto bij de turbo komt koelwater vrij
geen grote hoeveelheden maar hij lekt wel.
Ik word helemaal gek van die K@#@@@#T auto
ga maandag eerst zelf ff polshoogte nemen en dan terug naar de dealer aangezien zij degene zijn die de turbo losgehaald hebben en weer gemonteerd hebben

ik heb trouwens al een goed idee voor de kerst meeting
laten we mijn auto in de brand steken kijken of ie lekker wil fikken
lol

marc je hoort z.s.m van me of het gewerkt heeft
Thanx for  de snelle levering

diederick :eusa_dance: :eusa_dance:

jeffreyd

nou nou ........

ik denk dat het roken veroorzaakt wordt door de klepsteelrubbers.
je gaf zelf al aan dat er haast geen olie verbruik was, maar dat i wel rookte bij warme motor. als je auto koud is is de olie wat dikker en wordt daardoor niet door de rubbers heen gezogen, blijft dan dus netjes boven in je kop. maar zoals ieder weet, warme olie is dun....... dus sijpelt dat wel via de kleppen de verbrandingskamer in, met als gevolg veel blauwe rook. er is helaas geen goede manier om dat te testen maar andere oorzaken kan je afschrijven. olieschraapveren/ zuigerveren........veel olie verbruik en een hoog brandstof verbruik en de auto loopt dan slecht.

kijk trouwens wel uit met het toevoegen van extra dopes in de olie, auto's met zeg maar een tonnetje of 2 op de teller zijn goed ingelopen, dat houd in dat ze niet nieuw meer zijn. ga je nou je motor eens goed reinigen mbv de dopes loop je het risico dat je keerringen gaan lekken en dat je hydrostooters gaan ratelen etc, sommige onderdelen hebben gewoon een beetje vettigheid nodig om goed te functioneren. spreek helaas uit
ervaring :(

ik zou zeggen leg het opnieuw voor aan de dealer, en vraag anders bij een andere dealer om een second opinion. maar ga niet teveel zelf rommelen bij dit soort problemen tenzij je de tijd en ruimte ervoor hebt

joebar

versleten klepsteelrubbers is heel goed te controleren........
hooge toeren rijden op de snelweg, gas loslaten, motor af laten remmen , en in een keer weer vol gas, komt er dan een rookpluim uit, gegarandeerd je klepsteelrubber, of eigenlijk je klepgeleiders......
nieuwe rubbers zullen slechts 40-50 k helpen, daarna gaan ze toch weer doorlaten....
motor zonder rubbers zullen bij goede staat ook geen olie verbruiken

thuur

Citaat van: joebar op 20-11-2007 18:23:13
versleten klepsteelrubbers is heel goed te controleren........
hooge toeren rijden op de snelweg, gas loslaten, motor af laten remmen , en in een keer weer vol gas, komt er dan een rookpluim uit, gegarandeerd je klepsteelrubber, of eigenlijk je klepgeleiders......
nieuwe rubbers zullen slechts 40-50 k helpen, daarna gaan ze toch weer doorlaten....
motor zonder rubbers zullen bij goede staat ook geen olie verbruiken

Aangezien ik met een vergelijkbaar probleem te maken heb wil ik hier graag even op inhaken:

Deze test resulteert in 0,0 rook, al meerdere malen uitgevoerd zowel met hoge als normale toeren op de snelweg. En toch roken na stationair draaien... :eusa_think:

Gr :-\

Ludo

Citaat van: Diederick op 03-11-2007 21:55:32
Ludo ben benieuwd wat het resultaat is van de flush bij jouw

tot nu toe is het resultaat zeer goed.  :D
de eerste 4 dagen heb ik rustig gereden, het oliepeil bleef zelfs op max staan.
na wat planken zakte dat wel vrijwel meteen tot ongeveer de helft van min/max, waar het ook bleef staan.
na 2 weken, +-1600km heb ik afgelopen zaterdag de olie en filter weer gewisseld.

ed

Ik zal ook nog even laten weten wat de resultaten zijn van de flush. Heb het dit weekend gedaan, maar nog niet voldoende km's om te kunnen beoordelen. De nieuwe olie is na 500 km in elk geval nog wel brandschoon.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

thuur

Citaat van: ed op 21-11-2007 12:20:39
Ik zal ook nog even laten weten wat de resultaten zijn van de flush. Heb het dit weekend gedaan, maar nog niet voldoende km's om te kunnen beoordelen. De nieuwe olie is na 500 km in elk geval nog wel brandschoon.

Ah, lotgenoot ;D

Vanmiddag ook geflushed. Nu goedkope halfsyntheet erin. Nog niet gereden :-[

Gr 8)

ed

Overigens wel een aanrader als je niet te dure olie wilt gebruiken: halfsyntheet 10W40 bij de Action. Ik had niet gedacht dat ik daar ooit nog iets vandaan zou halen aat staan olie. De olie is van het "merk" Techno, en dat is een hele grote inkooporganisatie. De olie voldoet aan de beste specificaties. Kosten: 1,99 euro per liter! Verkrijgbaar in 4 liter cans.

thuur

Citaat van: ed op 22-11-2007 11:42:27
Overigens wel een aanrader als je niet te dure olie wilt gebruiken: halfsyntheet 10W40 bij de Action. Ik had niet gedacht dat ik daar ooit nog iets vandaan zou halen aat staan olie. De olie is van het "merk" Techno, en dat is een hele grote inkooporganisatie. De olie voldoet aan de beste specificaties. Kosten: 1,99 euro per liter! Verkrijgbaar in 4 liter cans.

3x raden wat ik er in heb zitten ;D

Gr ;)

killerbee

Mag je nog een keer raden  ;D

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 22-11-2007 11:58:53
3x raden wat ik er in heb zitten ;D

Wat is eigenlijk de specificatie van die olie ?

ed

API SL/CF
VW 500.00/505.00
ACEA A3/B3
Daimler/Benz 229.1