HELP !!!!!!!!! Zelfs de dealer weet niet wat er aan de hand is !!!!

Gestart door Diederick, 31-10-2007 20:28:27

Vorige topic - Volgende topic

Snellebaksteen

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Wout309t

Hoe hebben ze geconstateerd dat je turbo goed is??? Bleef hij het doen met de nieuwe ofzo?? De meeste autobedrijven hebben niet zoveel verstand van turbo's is mijn ervaring...
2011 V70 2.0T R-Design MT

Ludo

Citaat van: joebar op 02-11-2007 11:32:35
Olieverbruik:
rook is BLAUW
rijden op de snelweg, gas loslaten, en weer helemaal induwen....rookpluim = klepsteelrubbers
roken tijdens gas dicht >>>> olieschraapveren
roken tijdens stationaire kan duiden op klepsteelrubbers, carterventilatie of olieschraapveren...

je lijkt erg zeker van deze stelling.
maar zoals eerder aangegeven: als al deze symptomen er niet zijn, maar wél een hoog olieverbruik, wat is dan de oorzaak.  ???

Diederick

Het olie verbruik ligt op een half litertje per 2 a 2,5 duizend kilometer.
Dat lijkt mij geen schokkend getal
Ik denk dat ik toch moet gaan denken aan de zuigerveren,oftewel ik zit met een auto die afgeschreven is :'(
Klepsteelrubbers zou ook nog kunnen maar de symptonen zijn eerder bij stationair en dan wegrijden dan bij gas loslaten
de kleur van de rook is blauw en in de auto ruik je ook duidelijk de geur van verbrande olie
Koelvloeistof verbruikt hij helemaal niet, geen druppel

en op de vraag of de turbo danwel of niet stuk was ze hebben een nieuwe erop gezet en kwamen tot de conclusie dat het probleem niet verholpen was, zodat ze oude turbo er weer op hebben gezet en zagen toen dat het roken ietsjes erger werd, conclusie een turbo die nog voor 90% goed is met een ietsiepietsie speling op het lager maar niet noemenswaardig

ed

Vreemd verhaal. Alles wijst naar de turbo. Was het niet de olie in de inlaat die aan het verbranden was waardoor ze dachten dat dat het met de nieuwe turbo ook mis was.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

joebar

het vervelende met olieschraapveren is dat je dat niet kunt meten....
Compressie kan perfect zijn , maar dat zegt helemaal niets over de schraapveren.......
maar ik zeg ook bij zo'n verbruik de turbo.....
hoe lang hebben ze de nieuwe turbo erop gehad, lang genoeg om de uitlaat schoon te branden van rest-olie????

maar goed een gezegde zegt niet voor niets METEN is WETEN, dus wil je er echt van af openmaken dat blok

Garfield

Groet, Arvid
Zakelijk: Audi A4 Avant 2.0 TDI Aut. (2006)
Privé: Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998)

Diederick

Als ik zeg dat er grote kans bestaat dat de intercooler vol met olie zit????

wat zeggen jullie dan?
dat hij dan ook zo rookt of kan dat dan niet

ben erg benieuwd

diederick

-D©©©L-

Blijft de vraag hoe een dergelijke hoeveelheid olie in de intercooler terecht kan komen.

pwassink

Daar hoort een klein gaatje onderin te zitten zodat het eruit kan lopen, en met twee ton of meer op de teller is er zelfs bij een minieme lekkage toch al heel wat olie voorbijgekomen door dat ding ..

Je zou hem eens kunnen uitbouwen en intern schoon kunnen maken, ervaring is dat er een hoop zut in kan zitten
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Diederick

Heb net een buitengewoon prettig gesprek met tom gehad van ET,Volgens tom de beste en op dit moment enige oplossing,FLUSHEN die boel gewoon ff de motor cleanen en kijken wat er dan gebeurd

en zeker dat ik de intercooler ga schoonmaken
ik weet niet of dat er mee temaken heeft gehad marr heb een tijdje met een verstopte carter ontluchting rond gereden .
Ik hou jullie op de hoogte heb net de boel besteld bij ET en wachten tot het er is en dan horen julie zeker meer van mij
in tussen als jullie ideen hebben sta ik daar altijd voor open

bedankt alvast iedereen
Diederick

Ludo

ik ben benieuwd wat het bij jouw brengt.
ik heb het gisteren ook gedaan...  :D

thuur

Citaat van: -D©©©L- op 03-11-2007 09:41:30
Blijft de vraag hoe een dergelijke hoeveelheid olie in de intercooler terecht kan komen.

O daar kijk ik niet meer van op. Heb ooit een ICtje rechtop in de garage gezet. De volgende dag had ik toch wel wat werk :-[ Daarna schoongemaakt met remmenreiniger: onvoorstelbare hoeveelheid...

Altijd een goed idee dus m.i.

Gr ;)

Diederick

Ludo ben benieuwd wat het resultaat is van de flush bij jouw

en thuur thanx voor de feedback is dus iets wat ik zeker ga doen

jullie horen wat er verder gebeurd

ed

Citaat van: Ludo op 03-11-2007 11:08:46
ik ben benieuwd wat het bij jouw brengt.
ik heb het gisteren ook gedaan...  :D
Heb je dat met Forté gedaan, en hoeveel busjes heb je gebruikt?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!