Tales of the RatFink's 855 R

Gestart door RATFINK, 31-10-2007 22:48:31

Vorige topic - Volgende topic

RATFINK

De 855 GLT 20v is inmiddels in andere en goede handen dus vanaf nu gaat alle aandacht naar de 855 R.

De handgeschakelde R is in september 1996 op de weg gekomen en sindsdien nog niet van eigenaar verwisseld.
Kilometerstand is inmiddels 159.000.

Wat fotos van afgelopen juni

Geen extreme veranderingen in de planning, optisch weer in nieuwstaat brengen en daar waar nodig technisch een beetje upgraden  ;D

Afgelopen week vierkant uitlaatsierstuk en Powerflex motorsteun besteld bij ET die zijn vandaag binnen gekomen  :eusa_dance:

Auto staat nu gelukkig in mijn garage waar hij allereerst de nodige poetsbeurten zal ondergaan, vooral het dak kan wel wat aandacht gebruiken  :-\

to be continued..... 

FGG

Toch is die zwarte GLT ook een plaatje om te zien.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

KMvrtr

Zo, die ziet er nu al netjes uit.
Leuke velgen ook!

Weer een blog om te volgen.

)()()sT

simmz

ziet er heeeeeel goed uit!

Blijft toch nog een grote wens van mij. 855R... maargoed. Je moet iets te wensen over hebben he... ;)

die volans blijven in mijn ogen toch de beste velgen onder een estate... of de titans...  of toch de volans... :eusa_think:

een aantal poetsbeurten? heb je wat details? pro-tech behandelingetje of zo??

every man dies, not every man really lives

)()()sT

Hou me op..

De ene dag denk ik: "lekker ff doorrijden met mn GLT"
De andere dag: "toch niet kieke naar een T?"

Luxe-probleem  :eusa_shifty:

(Of toch project GLT+)

RATFINK

Citaat van: simmz op 01-11-2007 11:25:49
ziet er heeeeeel goed uit!

Blijft toch nog een grote wens van mij. 855R... maargoed. Je moet iets te wensen over hebben he... ;)

die volans blijven in mijn ogen toch de beste velgen onder een estate... of de titans...  of toch de volans... :eusa_think:

een aantal poetsbeurten? heb je wat details? pro-tech behandelingetje of zo??

Thanx, ben ook blij dat de wens is uitgekomen.

Ik heb gelukkig de keus uit beide, Volans voor de zomer en Titans voor de winter  :)

Aantal poetsbeurten, oh op mijn gemakkie eerst de buitenkant en dan alle deurranden, onder de kap enz.
Maar het dak heeft nogal te verduren gehad, veel hars resten en vogelpoepvlekken  :(

KMvrtr

Details, if you please!

Hoe / waarmee heb je de auto gepoetst?

RATFINK

Citaat van: KMvrtr op 01-11-2007 15:38:13
Details, if you please!

Hoe / waarmee heb je de auto gepoetst?

Nog niet gepoetst  maar ik gebruik poets van Cartec.

Eerst mijn motorsteunrubber monteren  :)

RATFINK

Citaat van: FGG op 01-11-2007 08:02:56

Deed ook wel een beetje pijn toen hij weg ging, heb er maar een half jaar in gereden.
Maar hij is in goede handen ( Summit zijn vrouw rijdt erin ) en staat niet zover van hier  ;D

Taranis

Citaat van: )()()sT op 01-11-2007 11:33:11

Heb exact hetzelfde... vanmiddag een collega die de 850 zo goed vond rijden. Dan denk je weer 'waarom zou ik 'm eigenlijk weg doen?'. Tot ik me weer een keer irriteer dat het ding niet genoeg power heeft ;D

On-topic: mooie R! Vergeleken met de R lijkt de GLT wel kruiwagenwieltjes te hebben :D

Eugene

Citaat van: )()()sT op 01-11-2007 11:33:11
Hou me op..

(Of toch project GLT+)

verstand vs gevoel.....

gevoel volgen is altijd duurder, maar wel leuker :evil:

If it's not blown, it sucks...

summit

Citaat van: RATFINK op 01-11-2007 19:15:41
Citaat van: FGG op 01-11-2007 08:02:56

Deed ook wel een beetje pijn toen hij weg ging, heb er maar een half jaar in gereden.
Maar hij is in goede handen ( Summit zijn vrouw rijdt erin ) en staat niet zover van hier  ;D

En ze is er dolgelukkig mee... (ook met die 'kruiwagenwieltjes'  :eusa_think:) nu zelf aan het rondkijken naar een mooi exemplaar
er is meer dan n volvo; www.versesneeuw.nl www.summitfreeride.nl

simmz

is dit overigens de wagen van je baas? Die zou je toch overnemen alstie wegging?

hars had ik ook op m'n wagen zitten bij aankoop. Maar ze hebben hem voor dat ik het kreeg laten reinigen. Geen idee waar ze dat mee gedaan hebben trouwens. Als iemand het weet magtie het me vertellen. Zitten nog wat restjes op het dak... ;)

Zit de steun inmiddels goed eronder?

yo!
every man dies, not every man really lives

RATFINK

Is inderdaad zijn auto, ik moest de GLT van hem verkopen zodat ik de R kon overnemen  ;D

Dak gaat goed komen, begint al weer een glansend geheel te worden en de Powerflex zit inmiddels op zijn plek.

Viel niet mee, vooral het rubber aan de linkerkant ( zie foto ) gaat er moeilijk in  :-\ maar op de zaak even een hulpstukje gemaakt zodat het rubber er vrij eenvoudig ingeperst kon worden.
Zag een paar fotos met lijmklemmen en dat zag ik niet zo zitten  ;)

Uitlaatsierstuk moet nog even wachten, nieuwe staat licht onder een hoek en die moet recht onder de auto komen plus dat het oude er toch alweer een tijdje onder zit en alleen met een ringsleutel niet loskomt.

Pakketje van ET  :eusa_dance:

Hulpstukje voor het monteren van het motorsteunrubber

Oude rubber, was nog gescheurd ook.

Onder de kap

Binnenkort de brug op om het sierstuk te monteren........