blinkende kn.lichten bij (af-)sluiten...

Gestart door Florian_Areiter, 01-11-2007 21:00:23

Vorige topic - Volgende topic

Florian_Areiter

Heb ong. een maand geleden een 97'er V70 gekocht met o.a. centrale deurvergrendeling. De vorige auto had ook cv, maar dan op afstand bedienbaar. Afstand: ca. 20 meter van de auto.

Bij de koop van de V70, bij een Volvo-dealer, heb ik ook een originele afstandbediening gekocht.  Die werkt wel, maar naar mijn mening niet goed genoeg. Afstand : ca. 1 meter, en soms helemaal niet, terwijl ik bijv. direkt achter de auto sta. Of naast de achterzijruit met m'n handen vol boodschappen....
Ik moet dan ècht naast de auto gaan staan om te zorgen dat ie werkt. Afgezien daarvan moet ik ook lang op de knopjes drukken vóór dat ie reageert, 4-5 sec.  4-5 sec, lang?? ja, waar hebben we het eigenlijk over??  ;)

De dealer heeft het ook geprobeerd, en die vindt dat ie goed werkt: 't is normaal, zegt hij. 

Wat is jullie ervaring??

Verder wil ik graag dat de knipperlichten even blinken bij het afsluiten en het openen van de auto. ( Hoeft in vredesnaam NIET te piepen oid, gewoon ff blinken).
Kan niet zegt de dealer, heeft ie onderzocht, zegt ie, en kan niet zo gemaakt worden dat de auto dat aangeeft. Heeft te maken met de software, verklaarde hij.
Komt er een V70 2.4 aangereden, stapt man uit, loopt 10 m en sluit de auto af met de ab. Jullie snappen het al; lampjes kinipperen even!! 
Okay, zegt de dealer, zoek ik uit.

Heeft ie gelijk en dat het niet zomaar kan, of kraamt hij onzin uit?

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik mijn gewenste knipperende knipperlichten krijg?

thuur

Citaat van: Florian_Areiter op 01-11-2007 21:00:23

Een alarm kopen.

Gr ;)

elianmars

Citaat van: thuur op 01-11-2007 21:45:22
Citaat van: Florian_Areiter op 01-11-2007 21:00:23

Een alarm kopen.

Gr ;)

;D ;D

Kijk eens op www.conrad.nl , daar kun je een gevalletje kopen wat je aansluit op de bedrading van de centrale vergrendeling. Daardoor krijg je mooie knipperende lampjes als je de boel op slot of open doet  ;)

Edit: hierbij de link voor het apparaatje: KLIK

wepster

voor nog geen 100 eurie heb je een alarm met alles er op en er aan dan knipperen niet alleen je lichten maar daar kun je zefs je roffel op afstand mee starten of het koffer openen dus laat je niet door de dealer vertellen dat het nietmogelijk is .
ik heb het al op meerdere auto's werkend gezien en dus ook op een roffel ,ik geloof die van scuba had het er zelfs ook op . ???

en thuur spreekt de waar heid want zelfs op die 92 er van mij werkt het  ;D

Misha

Ik heb een 98'er S70, zonder alarm maar met onderbreker, en daar knipperen de lampen ook.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Oh ja, wat betreft de werking van de AB: die van mij werkt perfekt (ook origineel Volvo), vanaf grotere afstand. Moet dus wel beter kunnen, lijkt me.

Tieske

voor grotere afstand moet je even kijken of de buren je in de gaten hebben, is dit niet zo, hou dan de AB tegen je slaap en kijk richting auto, je zal zien afstanden van 30 meter zijn ineens geen probleem, hebben ze bij topgear een keertje "ontdekt", zelf ook gestest uiteraard en hoe het werkt, of het heel goed voor je is weet ik niet maar wel erg grappig

Hengeveld

Citaat van: Misha op 01-11-2007 21:51:13
Ik heb een 98'er S70, zonder alarm maar met onderbreker, en daar knipperen de lampen ook.

Mijn S70 knippert niet bij ont- of vergrendelen. Is dat een instelling? Weet iemand waar je dat kunt activeren?

Turbo-Geek

Gewoon tegen de kin houden, werkt net zo goed en staat wat minder suicidaal ....
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

AntonioMontana

Ik heb een aftermarket universele set erin gebouwd en dat werkt perfect, 30meter bereik, knipperlichten knipperen.
Kostte me 35euro geloof ik, op ebay (duitsland) besteld.

Hengeveld

Die truc ken ik van Top Gear ja. Maar afstand bij mij is prima, alleen knipperen doet ie niet...

Ludo

Citaat van: Hengeveld op 04-12-2007 10:43:54
afstand bij mij is prima, alleen knipperen doet ie niet...

verwacht je nu écht een correct antwoord. ???

Hengeveld

Citaat van: Ludo op 04-12-2007 12:14:19
Citaat van: Hengeveld op 04-12-2007 10:43:54
afstand bij mij is prima, alleen knipperen doet ie niet...

verwacht je nu écht een correct antwoord. ???

Aangezien Misha exact dezelfde uitrusting heeft als mijn auto, maar bij mij knipperen de RAW niet en bij hem wél, leek mij dit geen idiote vraag in dit topic...

Ludo

Citaat van: Hengeveld op 04-12-2007 12:19:20
Aangezien Misha exact dezelfde uitrusting heeft als mijn auto,

dat bedoel ik dus.
we hebben geen glazen bol waar dat in af te lezen is.

Florian_Areiter

Wat bedoelen jullie met die truuk van Topgear? Had het al eerder gelezen, maar 'was bang' dat het om een verlaatte 1-april-grap ging...