opgesloten door slot achterklep

Gestart door T5turbo, 07-11-2007 15:05:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

T5turbo

Het slot van mij staat altijd in de horizontale positie en ik krijg hem never niet in de verticale zodat de sleutel eruit kan....... ???
Dit stukje zegt dat als het slot in horizontaal staat het niet mee werkt. Bij werkt hij wel mee. Ook het oude slot stond in die stand.
Dit net zo bij die van mij collega.

Schijnbaar zijn er dus toch verschillende sloten.  ;)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

T5turbo

Vandaag nogmaals de bekabeling doorgemeten en ik had gewoon een vaste 12V. Maar zodra de klep dicht zat was ik die kwijt.  :-X Me dochter (nee niet die van 1.5 jaar  :D) heeft toen geholpen door in de auto te gaan zitten en met de bekabeling te spelen. Het moest wel de bekabeling zijn van overgang van auto naar achterklep. MAAR ik wil hier wel even wat over kwijt.

Mijn linker kant en achterklep zijn 3mnd geleden door de dealer hier in Finland over gespoten.(verzekerings werk) Dit nadat iemand het leuk vond met een sleutel een kras op mijn auto te zetten.  >:(
Dit hebben ze echter 2 keer moeten overdoen,omdat ik het niet eens was met de kwaliteit. Druipers, achterlichten en bumper zaten onder de verf enz. Ook ondekte ik dat er een diepe kras op mijn dak zat. Precies onder de achterklep. Maar nee dat was niet door hun gekomen,want de klep kan niet zo ver open (ondertussen gelezen op dit forum dat het dus wel kan)
Ook was ''opeens'' het linker schanier afgebroken en hing de klep op half 7. Ook niet hun schuld.
Mijn eerste reactie was er om en paar eens goed door mekaar te schudden, maar heb dat kunnen voorkomen door even tot 10 te tellen. :eusa_angel:
Gelukkig had ik overal foto's van gemaakt voordat ik de auto er heen bracht dus ze hadden geen poot om op te staan en hebben alles met tegenzin opgelost. Doordat het schanier gebroken was hebben ze ook dat stukje kabel moeten vervangen, want bijna alles was afgebroken.


Vandaar dat ik dat gedeelte van de bekabeling niet eerder doorgemeten had.
Nu bleek daar dus het probleem te zitten. (zie foto)
Ik kan en moet eigenlijk hiermee terug,maar ik wil die lui niet meer zien en maar goed voor ze ook  >:(

Na alles goed gesoldeerd te hebben met krimp kous enz heb ik eerst een dun rubber slangetje om de kabels gedaan en daarna met tape. Hoop dat het nu goed blijft zitten.

Na dit hele verhaal kan ik jullie melden dat: het slot op de klep nu ook weer op de c.v. werkt en dat de ruitenwisser het ook weer goed doet. 1 afgebroken kabel was de vaste 12V van de wisser en de andere afgebroken kabel was van het slot op de klep. (de aansturing van de c.v.)

Overigens kan ik niet kiezen om het slot van de achterklep wel of niet mee te laten werken met de c.v. Waarschijnlijk is dit toch alleen bedoeld voor een sedan  ???

Bedankt voor jullie hulp in dit avontuur  :eusa_clap:


Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

elianmars

Tjonge, wat een stelletje eikels daar........

Gelukkig is het probleem nu opgelost!

Emiel

Citaat van: Emiel op 07-11-2007 20:08:36

Of een ralle draad bij het scharnier van de achterklep (linkerkant).

Succes...

:eusa_whistle:

T5turbo

#49
Ja Emiel je had gelijk  :)
Was er van uitgegaan: net vervangen dus goed........... :-X
Zal de volgende keer naar je luisteren.......  :eusa_wall:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!