Veerpootbrug wat een verschil!!!!

Gestart door JorritV70, 07-11-2007 19:13:22

Vorige topic - Volgende topic

Laserblue

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 27-11-2007 12:19:46
Het is een gevaarlijk iets, en een aantal autootjes zijn er zeer gevoelig voor: 205 GTI, 106 Rally, AX GTI, CRX, Clio etc etc. Heb het zelf een keer opgewekt in een splinternieuwe Clio (2006). Niet hard een bocht insturen, het was wat nat, gas los, floppa, daar ga je dan. Was wel grappig, verwachtte alleen niet dat het zo'n heftige reactie was, bij een dergelijk lage snelheid (60 km/u)...Omaatje van 76 in de regen houdt hem niet en hangt genadeloos in de vangrail.

Blijf trouwens vinden dat je in Oktober je veerpootbrug(gen) eraf moet halen en demping zachter moet zetten tot Maart/April.

Ik heb het ooit in een Fiesta uit 94 gehad (no problem) en met een Fiesta uit 97 daarmee ging ik achteruit tussen 2 bomen door ;D

Ik heb m'n dempers inderdaad een paar klikjes losser staan 'swinters :)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Racingbrick

je vraagt je af waarom Volvo die veerpootbrug niet standaard heeft gemonteerd af fabriek..
en wij altijd maar denken dat die Volvo's een stijve carrosserie hadden... :eusa_think:

HaRdCoRe-WeZ

Racingbrick

WOW, helemaal overtuigd, nu als de donder mn magazijn vrind bij Hooftman bellen...
Er moet er gewoon een op komen, ik ben moe van die stuurreacties van de T5, zeker met die winterbanden kan hij het vermogen niet kwijt, hebben we het nog steeds over een droge weg..

Thys

Mooie uitleg! En wat een raar volk, die aziaten:)

Racingbrick

Citaat van: thyzerrr op 27-11-2007 14:27:58
Mooie uitleg! En wat een raar volk, die aziaten:)

Dit zijn Japanners hoor, die zijn anders, dat wel ja...

HaRdCoRe-WeZ

Mja, maar die gekke Jappen zijn wel heel innovatief, en zoeken dingen echt tot op de bodem uit.

lipton

hey, wez, prachtige site !
en nu zien we het eens goed hoe het echt is.

japanezen zijn 'raar' volk maar zijn niet voor niets het slimste volk op aard.

mvg
(wat hebben japanezen al niet uitgevonden :D )

Thys

Citaat van: lipton op 28-11-2007 11:26:21

(wat hebben japanezen al niet uitgevonden gekopieerd:D )

inderdaad...

jero

Bedankt voor de link naar de "VPB-site" goed verhaal.

Wat mij betreft is een veerpootbrug een (kleine) investering waar je veel plezier van hebt.

Vooral in het snellere bochtenwerk is het stuurgedrag merkbaar beter met VPB.

BenC70ES

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 27-11-2007 12:19:46
Blijf trouwens vinden dat je in Oktober je veerpootbrug(gen) eraf moet halen ...

Volledig overbodig om dat te doen op onze Volvo's...  die gaat ook helemaal niet weg achteraan, met dezelfde balans als standaard...  als je zelf met de afstelling gaat spelen gaat dit natuurlijk wel veranderen.

480 kreeg je wel om met Lift-off, maar was heel goed controleerbaar en heel plezierig.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

HaRdCoRe-WeZ

Gaat niet om de achterkant Ben, maar om de voorkant. Het enige wat je wilt als je op natte ondergrond rijdt, is veel body roll, daarom VPB eruit. Hangt er ook wel van af wat voor soort VPB je gemonteerd hebt, want een habbibabbi VPB doet niet zo veel.

lipton

Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 28-11-2007 23:46:33
Gaat niet om de achterkant Ben, maar om de voorkant. Het enige wat je wilt als je op natte ondergrond rijdt, is veel body roll, daarom VPB eruit. Hangt er ook wel van af wat voor soort VPB je gemonteerd hebt, want een habbibabbi VPB doet niet zo veel.
wat ik wel voel is dat als het nat ligt en ik pak een korte bocht (met opzet gedaan om te testen) dan gaat hij achteraan wel wat schuiven. maar kan hem snel recht trekken

japanezen vinden uit
chinezen kopieren !

Volvo Felipe

Citaat van: lipton op 29-11-2007 09:35:25
Citaat van: HaRdCoRe-WeZ op 28-11-2007 23:46:33
wat ik wel voel is dat als het nat ligt en ik pak een korte bocht (met opzet gedaan om te testen) dan gaat hij achteraan wel wat schuiven. maar kan hem snel recht trekken

japanezen vinden uit
chinezen kopieren !

PAS MAAR OP VOOR DE DECOR

thuur

Citaat van: lipton op 29-11-2007 09:35:25

japanezen vinden uit
chinezen kopieren !

Eerst waren de japanners. Die kopieerden alles. Je wilt echt geen Toyota uit de vroege jaren hoor, dat was gewoon troep :-X Daarna zijn ze toch aan productontwikkeling gaan doen en nu verzinnen ze ook zelf dingen.

China zit langzaam in het stadium dat ze zelf dingen gaan verzinnen.

Korea kopieert nog veel.

Gr ;)