Veerpootbrug wat een verschil!!!!

Gestart door JorritV70, 07-11-2007 19:13:22

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: Racingbrick op 05-12-2007 16:20:35
Mehn. heb jij een oig Volvo veerpoten brug?

Yep, alleen niet via de dealer ;)

Citaat van: Racingbrick op 05-12-2007 16:27:43
Oh, ik zie dat Mehn ook met blote kabels rondrijdt, ik wel trouwens...

Klopt. Bij mij vooral omdat ik erg vaak bougies moet wisselen ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Ludo

Citaat van: mehn op 05-12-2007 12:47:32
Citaat van: Misha op 05-12-2007 12:45:12
http://home.planet.nl/~hofke079/Volvo/gasklep/gk4.jpg

Grappig wel.
Ik dacht dat er voorschriften waren voor het inbouwen: bij mijn installatie zit dat blok dus op een heel andere plek..

Misschien is de plek bij jou beter, maar bij mij kan ie daar niet. Dan smelt ie ;D

welnee, bij mij hangt ie daar ook.
heb em zelfs nog ietsje meer naar onder moeten zetten voor de veerpootbrug.  ;D

Racingbrick

Citaat van: mehn op 05-12-2007 17:25:01

waarom vaak bougies wisselen?
Mijn IK22''s zitten er al 30k in, bijna..

thuur

Citaat van: Racingbrick op 05-12-2007 20:36:28
Citaat van: mehn op 05-12-2007 17:25:01

waarom vaak bougies wisselen?
Mijn IK22''s zitten er al 30k in, bijna..

http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=14497.0

Gr ;)

BenC70ES

Citaat van: Enno op 02-12-2007 20:22:13
Citaat van: BenC70ES op 01-12-2007 00:21:54
Veerpootbrug behoudt beter de geometrie van de ophanging.

Volgens mij betekent dit ook dat de auto beter op de weg blijft......en niet over de buitenzijde v/h voorwiel weg gaat glijden....of op de wang van het voorwiel gaat hangen....als je een negatief camber hebt...wil je dit ook zo houden...

Daar ben ik het mee eens...

Citaat van: Enno op 02-12-2007 20:22:13
als de geometrie van de ophanging beter wordt behouden lijkt me dat hij uiteindelijk ook vlakkker door de bocht gaat....

Waarom zou hij dan vlakker door de bocht gaan, integendeel zelfs, hoe meer grip, hoe meer hij zal rollen (kantelen) dan indien hij door een wisselende geometrie en dus minder grip een beetje zou schuiven...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Racingbrick

Nou ik heb heb er inmiddels ook in hoor.
Montage is een fluitje, echter wel een beetje druk met die multistekkker die aan een bracket zit aan de linkerkant, dit in tegenstelling tot de LPI verdeler die aan de andere kant ook weer een beugel heeft.
Er is te weinig ruimte, om de stekker aan de originele bracket te laten zitten.
Aangezien die randen van de beugels van de brug vlijmscherp zijn, en die stekker niet voor niets met schroefjes vastzit...
Het laatste wat ik mee wil maken is een doorgesleten kabel...

Daarom heb ik de kabel met stekkers omgelegd, en op de raakpunten met de beugel een dikke tie-wrap om de kabelboom vastgemaakt ( tegen het doorslijten) en dat hele spul weer met tie-wraps vastgezet aan de beugel van de veerpoot brug.
Roffel meteen maar nieuwe olie en filter gegeven, en de service re-set gedaan..
Dit weekend maar eens testen wat de brug zal bijdragen aan het rijplezier..

Gisteren toch maar even geprobeerd, Alphen- Den haag v.v. en daarna even mn vrouw halen op Schiphol.
Wat een verschil, de wagen stuurt stukken strakker, met kleine stuuruitslagen bijna geen tordering meer van de carrosserie.
Echt een enorm verschil, heel blij met deze mod....., kan ik een ieder aanraden.
Ook de niet scheurders onder ons..

KMvrtr

Zeg Brick, ik ben wel nieuwsgierig hoe je dat precies gedaan hebt met die stekker.
Fotootje zou leuk zijn!!

KMvrtr

Grrrr...

Bij mij lukt het weer eens net niet.
De brug past niet over de beugel voor de LPI installatie heen.

Nu zit ik even te kijken hier op het forum. En ik kom deze foto van Mehn tegen:

Die beugel (zie cirkeltje) lijkt wel gewoon langer te zijn dan de mijne. Mijn LPI beugel zit veel dichter tegen de veertoren aan.
Ben ik nu de enige die dit probleem heeft?

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

KMvrtr

Mwah, creatief wordt lomp geweld vrees ik.
Ik kan de LPI installatie vast wel los gepeuterd krijgen van die beugel, als ik dat ook geen leuk klusje. Bij een boutje kan ik nauwelijks komen. Maarrrrrrrrrrrrrrrr, ik heb geen bankschroef.

Ben er dus nog niet uit hoe ik die beugel netjes kan verbuigen. Als ik de beugel vergelijk met die op jouw foto, dan lijkt die van mij ook echt korter.

Racingbrick

Citaat van: KMvrtr op 09-12-2007 22:21:08
Zeg Brick, ik ben wel nieuwsgierig hoe je dat precies gedaan hebt met die stekker.
Fotootje zou leuk zijn!!

Kan wel, maar...
Dat zal van't weekend moeten, ik ga met donker weg en kom met donker thuis..

VolvoDeMio

Enthousiast geworden door de verschillende draadjes over dit onderwerp ook een veerpootbrug gekocht. Ik had ergens zien staan dat ie ook op een tdi paste en nut had.

Helaas, misschien wel op een V70 tdi, maar niet op een 850 tdi. De beugel met dieselfilter en nog een slang/connector zitten enorm in de weg. Verplaatsen levert me teveel werk op (nieuw bracket onder andere).
Navraag bij Volvo Goes levert op dat de veerpootbrug inderdaad niet voor de 850 tdi wordt geleverd..... :'(

why-not

Citaat van: VolvoDeMio op 28-12-2007 18:47:32
Enthousiast geworden door de verschillende draadjes over dit onderwerp ook een veerpootbrug gekocht. Ik had ergens zien staan dat ie ook op een tdi paste en nut had.

Helaas, misschien wel op een V70 tdi, maar niet op een 850 tdi. De beugel met dieselfilter en nog een slang/connector zitten enorm in de weg. Verplaatsen levert me teveel werk op (nieuw bracket onder andere).
Navraag bij Volvo Goes levert op dat de veerpootbrug inderdaad niet voor de 850 tdi wordt geleverd..... :'(

dus, binnekort een vpb te koop??

Esveldt

Wee
Citaat van: VolvoDeMio op 28-12-2007 18:47:32

Weet je dat wel heeeeeeeel zeker? Ik zou Denkweb ff vragen.

Enno

Op mijn 850 vanmiddag even een veerpootbrug gemonteerd.....ik had er ook al eentje op de V70. Wat een wereld van verschil. Op de V70 heb ik eerst dempers & veren aangepast. Bij de 850 had ik tot nu toe alleen de dempers aangepast aan de achterzijde, en dit is nu de 2e aanpassing.

Het feit dat de dempers na 335.000 KM zijn versleten los je er niet mee op. Wel gaat de auto een stuk vlakker door de bochten & lijkt de stijfheid van het chassis enorm te zijn verbeterd. Er zijn nog voldoende puntjes die gezet moeten worden voordat de 850 goed in elkaar steekt.....maar dit is een stapje in de goede richting.