all weather banden

Gestart door Enno, 14-11-2007 01:58:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Enno

Hoeveel mensen rijden er hier op all weather banden????

Hankook CENTUM H 720 lees ik goede test berichten over. Kosten 75 EUR per stuk in Duitsland....als er ook nog M+S op staat ben ik helemaal te vreden....

Is dit een alternatief voor ons kikkerlandje als je af en toe naar duitsland moet?


-D©©©L-


KMvrtr

Geen idee. Maar toevallig vroeg ik me dit vandaag ook af.
Winterbanden vind ik persoonlijk een beetje onzin. All weather daarentegen vind ik wel een interressant alternatief als 2e bandenset voor de donkere maanden.

JoopS

Ik hou het in de winter ook gewoon bij mijn Michelin primacy's.
Erg goed op droge weg, ruim voldoende op natte wegen en die twee dagen dat het sneeuwt zit Nederland toch vast.
Winterbanden doen het onder winterse omstandigheden ook goed, maar..........
Als de temperatuur weer in de richting van de 5 graden komt leggen ze het ernstig af tegen gewone banden. Komt door de grotere hoeveelheid silicium in de rubbercompount. De Mu (hechtings coefficient) is lager en die heb je net nodig op droge dagen als iedereen, dus jij ook, gewoon weer met 120+ over de snelwegen raast  ;D
Ik vind winterbanden in NL een commerciele aangelegenheid
Tja........

Enno

Ganzjahresreifen 205/55 R16 91H GOODYEAR EAGLE VECTOR EV-2

Iemand hier ervaring mee?.......

wat mij betreft wel interessant kost dacht ik iets van 85 EUR per stuk.....


VolvoT5man

Ik rij al een heel jaar op Vredestein Quattrac 2 banden, de z.g. 4 seizoenenband. Ik ben er zeer tevreden over. Zeker in die gevallen dat je in een zware regenbui terecht komt of dat er wat sneeuw of ijs op de weg ligt reageert de auto (850-T5) heel plezierig. Voor "hollandse" winters en zomers is het best wel een goede band en een redelijk alternatief .

Jack850

Sinds een paar weken op de Goodyear vector +2. Ik wilde de Quartac 2 hebben maar waren even niet leverbaar ( had ik al eens goede ervaringen mee in de winter met sneeuw). De Goodyear zou er iets beter uitkomen dan de vredestein.
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben, voldoende grip en weinig rolgeluiden. ( ben wel een rustige rijder)
Maar de winter moet nog komen.
Trouwens, Vredestein heeft een nieuwe Quatrac op de markt gebracht, de Quatrac 3. De binnenkant is geheel winter profiel en de buitenkant het zomerprofiel. Wordt nu nog in beperkte maten uitgegeven.
De Goodyear Vector 2+ heeft dit ook, midden zit het winterprofiel en de buitenkanten het zomer profiel.
Gr.,  Jack

Misha

Citaat van: Jack850 op 19-11-2007 23:12:17
Trouwens, Vredestein heeft een nieuwe Quatrac op de markt gebracht, de Quatrac 3. De binnenkant is geheel winter profiel en de buitenkant het zomerprofiel. Wordt nu nog in beperkte maten uitgegeven.

Ah, welk een bijzondere band zou dit zijn, die men met de wisseling der seizoenen binnenstebuiten moet draaien teneinde te komen tot een grip die past bij het betreffende jaargetijde...

Ik ben echter bang dat een dergelijke band in winter- en zomer matig tot redelijk zal presteren..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Jack850

Voor de niet zo slimmerikken: het buitenste deel van het loopvlak heeft een zomer profiel, het binneste deel van het loopvlak heeft het winterprofiel (quatrac 3). En nee, je hoeft ze ook niet om te draaien want het profiel is richting gebonden.
Verder was dit een gewoon antwoord op een gestelde vraag.

Misha

He, wel tegen een geintje kunnen he ?  :)
Dat ze niet binnenstebuiten gedraaid hoeven te worden, da's duidelijk ;)

Het verbaast me dat een band op dergelijke wijze wordt opgebouwd: ik had meer een soort 'altijd wel goed' profiel verwacht over het hele loopvlak, met een compound die een groot temperatuurbereik heeft.
En verwacht dus daarbij altijd redelijke prestaties, niet specifiek goed of slecht.

Da's alles.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

SjamaaN

ik rijd nog steeds op conti's die dingen gaan gewoon goed. swinters zorgen voor goed profiel en zelfs naar de wintersport heb ik nergens last van
SjamaaN

Jack850

Misha,

Je hebt gelijk, een geintje moet kunnen.
De info die ik gekregen heb is dat de compount zo samengesteld is dat de banden onder de 7 gr niet hard gaan worden. Het winterprofiel zorgt  extra tractie  op besneeuwde wegen. Het deel zomerband zorgt juist voor meer grip bij droog weer. Door de langsgroeven voer je veel water af.
En je hebt gelijk, het blijft een compromie. Voor de gemiddelde rijder zal dit goed voldoen, voor de veeleisende hard rijden lijkt mij dit niet.

gr., Jack

llinssen

Citaat van: Misha op 19-11-2007 23:16:23
Citaat van: Jack850 op 19-11-2007 23:12:17
Trouwens, Vredestein heeft een nieuwe Quatrac op de markt gebracht, de Quatrac 3. De binnenkant is geheel winter profiel en de buitenkant het zomerprofiel. Wordt nu nog in beperkte maten uitgegeven.

Ah, welk een bijzondere band zou dit zijn, die men met de wisseling der seizoenen binnenstebuiten moet draaien teneinde te komen tot een grip die past bij het betreffende jaargetijde...



Deze hoort thuis in de afdeling Humor! Tranen over mijn wangen.  :laugh:
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Vertigo

een paar jaar geleden in een file in Oostenrijk een paar Amerikanen gesproken die in een gehuurde MB E-klasse met "ganz jahres reifen" reed.
Die waren zwaar ontevreden over de prestaties van die banden. Niet alleen op sneeuw, maar ook op natte weg met her en der een hobbeltje sneeuw hadden die dingen geen grip.
Hetgeen ik ook heb kunnen zien terwijl ze weer verder probeerden te rijden op wat smeltende sneeuw (was pulp en je kon het wegdek er doorheen zien).
Wij hadden geen enkel probleem met de grip dankzij winterbanden.
Die Amerikaan omschreef het als volgt: die all-season banden zijn ontworpen voor elk seizoen en leveren daardoor in geen van alle seizoenen topprestaties (want compromissen)

Heb zelf geen ervaring met all-seasons, maar ik vond de redernatie van die Amerikaan heel plausibel (ondanks het feit dat een Amerikaan het zei)

FGG

Citaat van: Vertigo op 07-12-2007 18:52:57
een paar jaar geleden in een file in Oostenrijk een paar Amerikanen gesproken die in een gehuurde MB E-klasse met "ganz jahres reifen" reed.
Die waren zwaar ontevreden over de prestaties van die banden. Niet alleen op sneeuw, maar ook op natte weg met her en der een hobbeltje sneeuw hadden die dingen geen grip.
Hetgeen ik ook heb kunnen zien terwijl ze weer verder probeerden te rijden op wat smeltende sneeuw (was pulp en je kon het wegdek er doorheen zien).
Wij hadden geen enkel probleem met de grip dankzij winterbanden.
Die Amerikaan omschreef het als volgt: die all-season banden zijn ontworpen voor elk seizoen en leveren daardoor in geen van alle seizoenen topprestaties (want compromissen)

Heb zelf geen ervaring met all-seasons, maar ik vond de redernatie van die Amerikaan heel plausibel (ondanks het feit dat een Amerikaan het zei)

Wat weten Amerikanen nu van auto's?

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: