0258986507 Lambda sonde

Gestart door Enno, 17-11-2007 00:02:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Enno

IN het kader van slechte start, zwarte rook bij starten & moeizaam lopen....ben ik eens gaan kijken naar nieuwe lambda sonde (voorste) voor mijn V70. Ik kom uit bij de universele Bosch Lambda sonde 0258986507 te koop voor een omgerekende prijs van om en na bij de 60 EUR.

Ik vermoed dat het nog mijn eerste sonde is. De Bobine is ook nog origineel (471.000) verder heb ik alles vervangen. Er zat maar een slangetje op het torentje, en die heb ik inmiddels vervangen door een Samco kleur blauw siliconen slangetje.

Gezien de berichten die je leest over versleten lambda sondes zou dit ook bij een roffel met bijna 5 ton wel eens aan de hand kunnen zijn. ....hij genereert nog geen foutcodes. Heb ooit ergens gelezen dat je die dingen on de 120.000 km zou moeten vervangen...(volgens mij bij Bosch)....vervangen bij een 4-voud aan KM's kan dus ook geen kwaad. Hoe moeilijk zijn die dingen los te krijgen?

Suggesties zijn welkom...

Turbo-Geek

Doorgaans valt doorgaans wel mee. Bij nieuwe zit er meestal standaard van dat grijze vet op het draad en dat scheelt maar ja als zo'n sensor ruim 4 ton verder is kan je er weinig van zeggen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

Enno

Moet ik alleen de voorste lambda sensor vervangen?......