Eindelijk de 850

Gestart door marc-850, 18-11-2007 14:39:07

Vorige topic - Volgende topic

marc-850

Bij deze wil ik me graag even voorstellen aan jullie.

Ik ben Marc, 42, woonachtig in het Brabantse Schaijk,

Na 7 jaar in Portugal gewoont te hebben, hebben we eind 2006 besloten om weer terug te keren naar ons vertr(k)oude kikkerlandje. Omdat ik daar mijn auto verkocht heb (laatste model Nissan Navarra, turbodiesel met ruim 170 pk) moest er hier in Nederland natuurlijk zo snel mogelijk weer een auto komen. Eigenlijk per ongeluk ben ik toen in het bezit gekomen van een Volvo 740 GLT-16V automaat. Een oud beestje uit 1989, maar gaan als de brandweer. Maar nou niet het model waarvan je zegt; dit is het...

Dus op zoek naar iets anders. Mocht elk merk zijn, als er maar Volvo op stond. Het stond al snel vast dat het een 850 GLT-2.5i-20V moest worden. Na lang zoeken, eindelijk 1 gevonden uit 1994, Petrol Green, handgeschakeld, 260.000 km gelopen. Op het moment van aankoop was de APK keuring verlopen. De verkoper heeft mij gewezen op een paar gebreken (waaronder de achterbrugrubbers), en ik kon de auto voor € 1200,00 meenemen.
De auto weggebracht voor de keuring en de verkoper had niks teveel (of te weinig) gezegd; afgekeurd op de achterbrugrubbers en 1 stuurkogelhoes. Op dit moment staat de 850 in de werkplaats, later deze week zal hij klaar zijn. Deze reparatie zou ongeveer € 600 gaan kosten. Dus voor totaal € 1800,00 een nette 850 uit 1994 voor de deur. Volgens mij een net prijsje, of zijn we het daar niet mee eens?

Het interieur ziet er nog strak uit. Niks kapot, alles werkt zoals het hoort. Aan de buitenkant vergt hij nog wel wat aandacht. Zo laten er op een paar plekjes op de motorkap de blanke lak los. Waarschijnlijk het gevolg van slecht hersteld schadeherstel. Toevallig heb ik een vriend met een schadeherstelbedrijf, dus voor een kleine € 100 wordt dit goed gemaakt. Verder wat lichte schaafwonden aan de bumperhoek achter, misschien met wat polijsten bijna onzichtbaar te maken? Ook komt de lak van de daklijsten eraf, maar heb op dit forum al oplossingen gevonden om dit weer te herstellen.

Verder wil ik in de loop van de tijd de auto buitenom wat verfraaien. Andere velgen (weet nog niet welke), beetje verlagen, spiegelkappen met knipperlichten, achterklepspoiler, dat soort dingen.

Omdat ik internationaal chauffeur ben (op een Volvo uiteraard) zal de 850, zolang hij in mijn bezit is, niet veel kilometers maken, dus hij krijgt een rustige oude dag. Er zullen dalijk ongetwijfeld technische (of andere) vragen komen, maar daar zal ik jullie in een andere topic dan mee lastig vallen. Heb vandaag ook een aanmeldingsformulier gepost voor de Volvo 850 club. Ik hoop jullie dan ook te mogen begroeten op een van de komende meetings.

Groeten
Marc

P.S.
Ik weet dat jullie nu gaan roepen om foto's, maar omdat ik weinig thuis ben, en de 850 in de werkplaats, heb ik deze nog niet kunnen maken. Deze volgen volgende week.
Ennuh... de 740 staat te koop...

Marc O.

Nee he, nóg een Marc erbij :eusa_wall:

Geintje. Welkom!!  ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

llinssen

Kijk, zoals het "hoort": eerste bericth om je voor te stellen.
Welkom hier !

Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

The Saint

Een mooi verhaal. Welkom op het forum Marc, en geluk met je Volvo!

(Waarom kwam je terug uit Portugal?)
No shirt no shoes, no pinball

Chris

Hey Marc! Welkom terug in Nederland en natuurlijk op het forum. Leuk verhaaltje om te lezen trouwens :)

why-not

Citaat van: The Saint op 18-11-2007 15:20:03
Een mooi verhaal. Welkom op het forum Marc, en geluk met je Volvo!

(Waarom kwam je terug uit Portugal?)

dat vraag ik me nu ook af. (vooral bij deze temperaturen)

welkom hier en veel plezier in hollanda met de 850

FGG

Citaat van: Claudia op 18-11-2007 15:01:33
Enneh...een GLT moet natuurlijk Cetus-velgen. :P

mee eens

Welkom op 't Forum, Marc.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

ewing

Citaat van: Marc O. op 18-11-2007 14:56:49
Nee he, nóg een Marc erbij :eusa_wall:

Welkom, Marc de 450ste ;-)
Zonder gekheid, we hebben al een flink aantal Marc-en op het forum (de bekendste is uiteraard Marc van ET).

jero

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

mark1976

Welkom buurtgenoot!

Enne Mark hoort natuurlijk gewoon met een K he.  ;D

Gr MarK

Gevonden op: http://www.carrieretijger.nl/carriere/zelfmarketing/personal-branding

Je ziet een man uit zijn Volvo stappen en denkt: "degelijk, veilig, maar oersaai"

reMARKable

als we t over marke hebben kan ik niet ontbreken natuurlijk :eusa_whistle:

markey

En hier nog een Marc die je welkom heet op dit forum.... ;D

Boeijke

Mmmmm...wel geen mark. Maar toch welkom Marc.
Weer een streekgenoot hier.

Je rijdt internationaal met een volvo? Welke firma als ik vragen mag.
Heb zelf nl ook nog tijdje intgernationaal gereden.

Gr,
Willem