Bijna afslaan bij stationair NU MET FILMPJE!

Gestart door J a a p, 18-11-2007 18:48:03

Vorige topic - Volgende topic

LeonW

Volvo S70 2.5T

thuur

Citaat van: Jeroentjuh op 18-11-2007 19:18:32
Denk dat het probleem in de bovenstaande dingen zit ;) slechte kabels/rotor/verdelerkap merk je vooral bij vochtig weer. En het bijna afslaan/terugvallen in toeren is meestal een smerige gasklep/stappenmotor......

Het is tot nu toe vooral bij droog weer voorgekomen, dus de ontsteking kan ik uitsluiten?

Gasklep en stat.reg. zijn brandschoon. Bovendien zou het dan altijd moeten zijn lijkt me?

Als ie staat te dansen zie ik geen noemenswaardige rook uit de uitlaat. OBDII geeft geen fouten. Ik heb een K&N inlegfilter en geen EGR klep. Bougies zien er prima uit.

Stekkers Lambda (want 1x per jaar 2x los/vast) en LMM zijn schoon en keurig ingevet. Tie-wrap zit om de LMM stekker, ook geen verandering als ik deze heen en weer beweeg.

TPS dus eens meten, massakabels nazien en EVAP klepje (hoe?).. :eusa_think:

En heeft nog iemand een LMM liggen die ik voor een paar weken kan lenen?

Gr :-\

Ludo

Citaat van: thuur op 16-09-2008 22:55:14

Gr :-\

ja hoor, komt wel goed.

Reitse

Ik had iets vergelijkbaars... in de file vanuit stationair ineens enorm wegvallende toeren, met gaspedaal net kunnen redden, soms net te laat..

Bij dealer gezet (toen bleef het natuurlijk goed). Uiteindelijk is bij mij de SIS-klep gereinigd en de gasklep. Sindsdien is het beter, maar zeker niet goed! De stationairloop blijft net niet lekker en soms dreunt het blok wat alsof die af wil slaan maar niet kan ;)

J a a p

Ik zeg LMM! Dat was althans bij mij het geval. Ik heb nu een aantal maanden met een andere rondgereden, probleem heeft zich nooit meer voorgedaan.

EVAP-klep is ook verdacht, kan dezelfde klachten geven, aldus Haynes. Verder is een flesje injectorreiniger ook nog een idee. Alle vacuumslangen zijn heel?
Ludo grossiert in LMM volgens mij ;-)
Wannabe C70 rijder.

thuur

Citaat van: VolvoJaap op 17-09-2008 21:33:33
Ik zeg LMM! Dat was althans bij mij het geval. Ik heb nu een aantal maanden met een andere rondgereden, probleem heeft zich nooit meer voorgedaan.

EVAP-klep is ook verdacht, kan dezelfde klachten geven, aldus Haynes. Verder is een flesje injectorreiniger ook nog een idee. Alle vacuumslangen zijn heel?
Ludo grossiert in LMM volgens mij ;-)

Injectorreiniger lijkt me niets uit te halen. De huidige zijn bijna nieuw en het gedrag was exact hetzelfde met de oude injectors. Vacuumbende is nieuw.

Voorlopig concentreer ik me op de LMM. Vanochtend starten: liep wat onwennig maar wel zo goed als stabiel. Met warme motor niets aan het handje (zoals verwacht..).

Weet iemand hoe die EVAP klep getest kan worden?

Gr ???

Ludo

Citaat van: thuur op 18-09-2008 00:50:51
Weet iemand hoe die EVAP klep getest kan worden?

Gr ???

uitschakelen?.
het slangetje afdoppen achter het klepje.

)()()sT

Ik heb iets wat er een beetje op lijkt....
Héél soms heb ik een lichte trilling in de toeren, hij valt even een seconde of 1,5 wat lager in de toeren en de naald gaat ook wat op en neer. Uiteraard heb ik dat als ie stationair loopt; onder het rijden geen hikjes ofzo.

Het lijkt ook een beetje op een moment dat na de motorwissel na een kwartiertje lopen ook een beetje begon te sputteren. Toen bleef ie zo lopen en ging het lambdalampje branden. Even de stekkertjes van de injectoren nalopen en het was weer goed.

Zou het met een "lossig contact" in de bekabeling te maken kunnen hebben? Ik heb het echt maar heel af en toe.
Ontsteking + alle kabels zijn sinds dit weekend niet en origineel.

thuur

Citaat van: Ludo op 16-09-2008 23:06:36

ja hoor, komt wel goed.

Inmiddels dik 3 weken verder op de reserve LMM van Ludo. De auto loopt boterzacht en het verbruik lijkt ook iets gedaald (maar dat kan ook zijn omdat ik nu wel de benzineretourleiding vast heb zitten).

Geen schommelingen meer gehad, maar ik wil het toch nog een paar weken afwachten.

Gr 8)

)()()sT

Ik stond zaterdag in de rij voor het tanken en toen schoot bij mij ook weer heel eventjes 2x het toerental omlaag. Verder heb ik er nooit last van.

Citaat van: )()()sT op 23-09-2008 21:00:05
Ontsteking + alle kabels zijn sinds dit weekend niet nieuw dus ;) en origineel.

JoostG

Nou dan sluit ik me ook aan;

Ook ik heb dit op vakantie gehad, en hierna nog afentoe wel eens gehad. Voornamelijk na een lang stuk met dezelfde snelheid rijden, en dan ineens terug naar stationair. Hij gaat op toeren dan even schommelen zoals bij Thuur. Echter heb ik tijdens het rijden dit ook wel eens een kleine verstoring. een soort hikup maar heel klein...
Echter heb ik er nog niets aan vernieuwd. Zal deze week de kabels en rotor en verdelerkap eens doen.
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

Walvo

Citaat van: thuur op 13-10-2008 12:18:50
Citaat van: Ludo op 16-09-2008 23:06:36

ja hoor, komt wel goed.

Inmiddels dik 3 weken verder op de reserve LMM van Ludo. De auto loopt boterzacht en het verbruik lijkt ook iets gedaald (maar dat kan ook zijn omdat ik nu wel de benzineretourleiding vast heb zitten).

Geen schommelingen meer gehad, maar ik wil het toch nog een paar weken afwachten.

Gr 8)

Hallo Thuur,

Ik heb het besproken probleem al geruime tijd en alles zo'n beetje vernieuwd. ook de LMM (met tie-wrap).
Nog steeds erg veel last van, dus een beetje radeloos geworden na het uitgeven van zoveel geld.

Hoe staat het er bij jou voor? Geen klachten meer gehad na al die tijd?
Zo niet, wijd jij het aan jouw nieuwe LMM dat de motor weer stabiel is?

Grt.
Walvo
2.3 T5 estate '94 (kleur 412)

thuur

Citaat van: Walvo op 21-12-2008 23:30:56
Ik heb het besproken probleem al geruime tijd en alles zo'n beetje vernieuwd. ook de LMM (met tie-wrap).
Nog steeds erg veel last van, dus een beetje radeloos geworden na het uitgeven van zoveel geld.

Hoe staat het er bij jou voor? Geen klachten meer gehad na al die tijd?
Zo niet, wijd jij het aan jouw nieuwe LMM dat de motor weer stabiel is?

Ik ben aan de beurt voor een nieuwe LMM. De doorslag gaf mijn LMM in een andere x70: exact hetzelfde gedrag (extreem schommelen).

Als iemand een goed verkooppunt weet hoor ik dat graag ;D

Heb je een originele LMM geplaatst? Ik meen dat Jaap (TS) ook de LMM 2x heeft vervangen. De details staan in dit topic.

Gr ;)

J a a p

Ik heb idd eerst de LMM vervangen door een aftermarket exemplaar, maar wel overeenkomend met het onderdeelnummer (heel belangrijk, ze hebben veel verschillende types, je moet absoluut de goede heben, "een LMM voor een 850 T-5" voldoet niet.)
Deze bleek het probleem erger te maken. Toen maanden gezocht naar de oorzaak, en toen toch op aanraden van meerdere mensen een ORIGINELE LMM van Ludo geprobeerd: probleem over, nooit meer teruggekomen.
Wannabe C70 rijder.