politie gone mad at me......

Gestart door cas, 20-11-2007 17:47:51

Vorige topic - Volgende topic

cas

Citaat van: -D©©©L- op 20-11-2007 19:12:45
Dit gaat echt helemaal nergens meer over lipton. Pepperspray en messen op zak, en dan maar roepen dat de wereld corrupt is.

@cas
Natuurlijk is het, gezien je eigen schade, zuur dat je een bekeuring te pakken hebt.
Maar als ik jou verhaal lees vraag ik me af waarom je je wagen dwars op de andere rijbaan hebt laten rollen bij aankomend verkeer. Je zal het niet met opzet gedaan hebben, een erg handige manoeuvre is het niet geweest.

Vraag in ieder geval alle stukken op. Hoe dat moet ? Lees dit eerst maar eens helemaal door.

tja, er was echt niets wat voor rechtdoor ging en het afslaand verkeer was bijna voorbij, dus ik ging alvast, alleen die achterliggende speeding bmw3 wilde waarschijnlijk oranje halen.

een getuige verklaarde dat hij dacht, dat de bmw dacht dat hij door me heen kon rijden! dus tja...
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

de boekhouder

Citaat van: Gunnar op 20-11-2007 19:15:18
Hier in belgie is er een heel simpele truuk om te zorgen dat ze alles netjes registreren. Zeggen dat je enorme hoofdpijn en nekpijn hebt. Bij een ongeval met gewonden moeten ze altijd pv opmaken voor het geval er blijvend letsel is.
Dat kun je in NL. ook zo doen...........
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Garfield

Voorrang verlenen is een plicht.
De ander heeft hiermee echter niet automatisch een "recht op voorrang".
Bovendien heeft iedere verkeersdeelnemer de plicht om ongelukken te proberen te voorkomen, ook al doet een ander iets doms.
Ik was er niet bij en kan en ga dus ook geen mening geven.
Echter, voorrang verlenen wordt soms nog wel eens verward met "allemaal aan de kant want ik kom eraan en ik rijd op de voorrangsweg" - ofzoiets.
En verder, ook aan anderen in deze thread: het is altijd nuttig om het hoofd koel te houden, geweld lucht misschien even op maar lost uiteindelijk niets op.
Ik heb ook wel eens een paar incidenten meegemaakt met idioten (ben een keer na een achtervolging van 30 kilometer klemgereden op de snelweg) en toen de politie erbij kwam en ik een keurig, rustig en beleefd verhaal vertelde en de tegenpartij stond te schuimbekken en te tieren had ik weinig moeite om m'n gelijk te halen. (Ook al had ik in mezelf heel wat minder edele gedachten).

Ik wens je veel succes.
Overdenk alles even goed & lees alles goed door voor je iets doet.
Groet, Arvid
Zakelijk: Audi A4 Avant 2.0 TDI Aut. (2006)
Privé: Volvo V70 2.5 TDI Aut. (1998)

WYD

Beleefd blijven werkt inderdaad meestal het beste.
Agenten de les lezen of tegenwerken werkt alleen maar averechts en dan trek je helemaal aan het kortste eind.

Zo heeft de politie m'n broertje ooit wijs gemaakt dat hij z'n mistlampen aan had op z'n Honda Prelude met klapkloplampen. Die mistlampen waren natuurlijk de stadslichten, maar probeer dat een agent die bijna met pensioen is maar eens wijs te maken  >:(
Zelfs als je weet te vertellen dat er een codering op het glas staat etc.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

cas

beleeft blijf ik altijd, met gillen of iets toon je alleen maar zwakte...(mams heeft me dat ooit verteld;-))

alleen zo vervelend dat dit maanden moet wachten, eerst maar eens mijn eigen onderzoek afronden, midden op het kruispunt de remsporen gaan opmeten. heb toen verfstrepen gezet, die zijn er vast nog wel. grote rolmaat mee en zondag vroeg even meten.

maar ik blijf het vreemd vinden dat ze me achteraf nog een schop na geven....

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Freakybaby

1) Voor wat betreft pepper spray.. Heeft mijn vriendin ook regelmatig bij zich. Kans op een goede boete, maar als dat voorkomt dat ze voor de 3e keer verkracht wordt? Ze moet op donderdag tot 23 naar school en dan op de scooter terug naar huis. Do the math.

2) Het is uitermate lomp dat het zo is dat agenten eigenlijk per definitie een boete geven als ze bij een aanrijding komen. Dacht dat die 130 euro was, maar dat was al 2 jaar geleden.. Kreeg een meissie wat tegen mij opgeknald was terwijl ik met de bus reed. (ik zag een fietser laat, en remde dus in de bocht naar rechts. Foutje, kan gebeuren, zij klapte bij mij achterop. Dat ze haar ma moest bellen dat de auto in puin lag was al straf genoeg.)

3) Diegene die tegen een stilstaand voertuig aan rijdt is schuldig. Althans volgens de uitspraak over de schade van een collega van me 5 jaar terug. Die had zijn neus in de file gedrukt, en terwijl ie stilstond en geen voorrang had werd de bumper eraf gereden. Stond je echt stil of reed je nog wat op het moment van de klap?

Heel veel sterkte met de gevolgen en de afwikkeling!
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

pooh

Citaat van: cas op 20-11-2007 22:56:35
beleeft blijf ik altijd, met gillen of iets toon je alleen maar zwakte...(mams heeft me dat ooit verteld;-))

alleen zo vervelend dat dit maanden moet wachten, eerst maar eens mijn eigen onderzoek afronden, midden op het kruispunt de remsporen gaan opmeten. heb toen verfstrepen gezet, die zijn er vast nog wel. grote rolmaat mee en zondag vroeg even meten.

maar ik blijf het vreemd vinden dat ze me achteraf nog een schop na geven....

Niet voor het een of ander maar volgens mij is je eigen onderzoek niet onafhankelijk en daarmee niet per definitie te gebruiken voor een rechtbank.

Ik zou een officiele klacht indienen tegen de heren/dames in blauw die er op die dag bij waren. Als je de namen hebt, gebruik ze en dien een klacht in. Het is absurd om een tramschema te gebruiken als reden om geen onderzoek uit te voeren.

Dit naast het bezwaar tegen de boete uiteraard.

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

pooh

Citaat van: lipton op 20-11-2007 19:00:45
.

poltie had mij ooit eens tegen gehouden en had een zakmes gevonden in mijn zak (verboden wapen in belgie) en dit naar aanleideing van dat gevecht in 2005( allochtonen)
-mijn eerste puntje op strafblad

even later omdat me dit was afgenomen had ik na een bijna carjacking van mijn volvo gle (voor de R) uit duitsland pepperspray gekocht, weer controle en meneer zag dit liggen, opnieuw zwaar opgepakt !!! met handboeien !!!!!!! en weer uitgemaakt van rotte vis, tot zelfs harde en pijnlijke opzettelijke stoten.
Commite P gecontacteerd (verantwoordelijke van de politie die controles uitvoeren op hen) maar hun antwoord: sorry jongeman, zoals jij zijn er velen die zich willen ' wreken' op agenten die hun werk doen !

Ow wat een briljante idee, laten we allemaal met wapens op zak gaan lopen en dat mag dan vervolgens niet bestraft worden. ::)

En wat voegt het woordje allochtonen toe in je verhaal?

FGG

Citaat van: lipton op 20-11-2007 19:00:45
...mijn kleren gescheurd (merkkleren)...

And that makes it all perfectly acceptable... :eusa_doh:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

Citaat van: Freakybaby op 21-11-2007 00:20:26
1) Voor wat betreft pepper spray.. Heeft mijn vriendin ook regelmatig bij zich. Kans op een goede boete, maar als dat voorkomt dat ze voor de 3e keer verkracht wordt? Ze moet op donderdag tot 23 naar school en dan op de scooter terug naar huis. Do the math.

Rust er bij jou dan niet de schone taak om haar die avonden op te halen?

Citaat van: pooh op 21-11-2007 01:15:45
Als je de namen hebt, gebruik ze en dien een klacht in.

Volgens mij behoren die op het rapport te staan (agentcode of zo).

Overigens staat achter op de brief van het CJIB precies hoe je bezwaar moet maken.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

WYD

Dienstnummer van de agent die de beschikking uitschrijft staat inderdaad op de bon.
Je beklag doen bij de politie zou ik zelf niet aandurven, want ze zijn nogal sadistisch en gaan je gewoon volgen als ze je weer zien rijden, net zolang tot je iets fout doet.
Zoiets kun je beter via de nationale ombudsman doen.

Wapens op zak is inderdaad niet echt een optie, als je ze ook daadwerkelijk moet gebruiken, dan wordt de dader-slachtofferrol ineens een heel ander verhaal en ben jij de dader en is de verkrachter of wat dan ook ineens het slachtoffer.
Als je de dader z'n arm of vingers breekt dan kan dat gebeurt zijn tijdens je zelfverdediging. Geweld is dan toegestaan zolang het maar in evenwicht is met het feit wat op dat moment gepleegd wordt.
Er staat zelfs een artikel in de wet waarin je vrijgesproken wordt van geweld als redelijkerwijs aangenomen mag worden dat ieder ander ook in een dergelijke situatie z'n "verstand" zou verliezen, bijv. wanneer een naaste van je in elkaar geslagen wordt of iemand zojuist je hond doodgetrapt heeft.

M'n vriendin gaat 's avonds ook alleen met de hond op stap of met de auto, anders komt ze de deur niet uit.

Eigenlijk is het van de zotte dat het tegenwoordig niet allemaal nog gewoon normaal kan en je altijd maar het ergste moet verwachten, vanwege corruptie en criminaliteit. >:(

pooh

Citaat van: WYD op 21-11-2007 19:53:16
Dienstnummer van de agent die de beschikking uitschrijft staat inderdaad op de bon.
Je beklag doen bij de politie zou ik zelf niet aandurven, want ze zijn nogal sadistisch en gaan je gewoon volgen als ze je weer zien rijden, net zolang tot je iets fout doet.

jeetje beetje paranoide wel dit hoor.....Bovendien is het nogal een beschuldiging richting een hele groep, daar zou je dan ook voorzichtig mee moeten zijn

Freakybaby

Citaat van: FGG op 21-11-2007 08:58:31
Citaat van: Freakybaby op 21-11-2007 00:20:26

Rust er bij jou dan niet de schone taak om haar die avonden op te halen?

Eigenlijk wel, ware het niet dat ik in Sittard woon, en zij bij Amsterdam... Dus of dat een haalbare oplossing is?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

WYD

Citaat van: pooh op 21-11-2007 20:02:25
Citaat van: WYD op 21-11-2007 19:53:16

jeetje beetje paranoide wel dit hoor.....Bovendien is het nogal een beschuldiging richting een hele groep, daar zou je dan ook voorzichtig mee moeten zijn

Ik heb zelf ook een soort stage gelopen bij die groep en heb mede daarom besloten dat ik toch maar niet bij de politie wil ;)

-D©©©L-

Citaat van: FGG op 21-11-2007 08:58:31
Overigens staat achter op de brief van het CJIB precies hoe je bezwaar moet maken.

Dat wordt geheel geautomatiseerd afgewezen. Ze lezen je brief niet eens.