achterbank verwarming

Gestart door Junggg, 21-11-2007 20:53:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Junggg

Hallo allemaal!

Al zit ik er zelf nooit toch frustreert het me heel erg erg, mijn achterbankverwarming van mijn s70 doet het niet! en dat is vervelend zou ik zeggen...

Ik heb al eea uitgezocht.

12 volt op de kabels die onder de bank binnen komen. Daar splits dit in een kabel naar de andere kant. daar gaat de kabel eerst naar de bank en dan naar de rugleuning. Dus in serie. Als ik de kabels loskoppel en de vier matten separaat meet dan heb ik op alle matten weerstand, denk dus niet defect neem ik aan. Toch doen de matten het niet..

Wie oh wie heeft nog een magische suggestie...


Alvast erg bedankt

groeten joost
---  S70 T5   ---

thuur

Heb je de thermostaatjes al gemeten?


Gr ;)

Junggg

dan moet je denk ik de matten eruithalen of klaopt dat niet? Maw nee ik heb ze nog niet gemeten....

dank voor je reactie!
---  S70 T5   ---

thuur

Citaat van: Junggg op 21-11-2007 22:19:20
dan moet je denk ik de matten eruithalen of klaopt dat niet? Maw nee ik heb ze nog niet gemeten....

dank voor je reactie!

Dat durf ik niet te zeggen. Bij de voorstoelen zitten de stekkers de op de thermostaat, maar ik zie in Vadis dat de achterbanken idd enkel stekkers hebben.

Misschien weet iemand anders dat?


Gr ;)

Ronbroek

#4
Waar wordt de 12 Volt geschakeld ? Zit er een schakelaar op het dashboard of kunnen de passagiers het geheel in of uitschakelen ?

Je zou eens kunnen proberen met 2 puntige meetpennen het Voltage te meten als de elementen zijn aangesloten, dus in belaste toestand, misschien stort de 12 V wel in op de een of andere manier ( defecte schakelaar )

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Emiel

Achterbankverwarming werkt naar mijn weten met een soort van timer. Na een x aantal tijd schakelt ie uit.

Enno

In mijn V70 zit naast de handrem een timer....voor de achterbank verwarming.

Of die ook aanwezig is in de 850 betwijfel ik....ik weet niet of de timer standaard aanwezig is in auto's die standaard niet voorzien van stoelverwarming.

Marc O.

Een timer voor de achterbank verwarming? En dat is een ding waar je zelf de tijd op kunt instellen? Bij mij zit die er iig niet op (wel achterbank verwarming dus).
...The Nile isn't just a river in Africa...

thuur

Citaat van: Enno op 22-11-2007 19:56:43
In mijn V70 zit naast de handrem een timer....voor de achterbank verwarming.



:eusa_eh:

Zou je daar eens een foto van willen plaatsen?

Ik heb gewoon een schakelaar achterop de middenconsole zitten voor de achterbankverwarming.


Gr :eusa_think:

Emiel

Als je de schakelaar indrukt, gaat ie na een x aantal minuten vanzelf uit, dat bedoel ik met timer.... ;)

Niet dat je het ZELF in kan stellen.

Thys

Net als je achterruitverwarming, die na een bepaalde tijd ook vanzelf weer uitgaat

Junggg

klopt ja er zit een timerrelais in de middenconsole en die is precies hetzelfde als het relais van de achterruitverwarming (oranje 208a als ik het goed heb onthouden) Uitwisselen van die twee maakt geen verschil. De matten op de beide stoelen staan in serie geschakeld dus ik denk dat er per zitplek maar een thermostaat hoeft te zitten. Weet iemand of die matten werken op 12 volt of omdat ze in serie staan dit niet mogen hebben, en dus kapot gaan bij het testen van de individuele matten?

Weer dank!
---  S70 T5   ---

Enno

#12
Citaat van: Junggg op 23-11-2007 13:58:48
klopt ja er zit een timerrelais in de middenconsole en die is precies hetzelfde als het relais van de achterruitverwarming (oranje 208a als ik het goed heb onthouden) Uitwisselen van die twee maakt geen verschil. De matten op de beide stoelen staan in serie geschakeld dus ik denk dat er per zitplek maar een thermostaat hoeft te zitten. Weet iemand of die matten werken op 12 volt of omdat ze in serie staan dit niet mogen hebben, en dus kapot gaan bij het testen van de individuele matten?

Weer dank!

Helemaal goed....groot oranje Relais...wil wel proberen morgen een foto te schieten............ben sowieso wel benieuwd of die ook op mijn 850 aanwezig is....ik verwacht het niet overigens....

razorx

Citaat van: Junggg op 23-11-2007 13:58:48
klopt ja er zit een timerrelais in de middenconsole en die is precies hetzelfde als het relais van de achterruitverwarming (oranje 208a als ik het goed heb onthouden) Uitwisselen van die twee maakt geen verschil. De matten op de beide stoelen staan in serie geschakeld dus ik denk dat er per zitplek maar een thermostaat hoeft te zitten. Weet iemand of die matten werken op 12 volt of omdat ze in serie staan dit niet mogen hebben, en dus kapot gaan bij het testen van de individuele matten?

Weer dank!

Als ze in serie staan zijn ze voor 6 Volt bedoeld, ik zou ze dan zeker niet op 12 testen.

Dubbel voltage toedienen, betekend viervoudig vermogen.

Emiel

Laat iemand waar de achterbankverwarming wel van werkt de weerstand eens doormeten, daarna vergelijken met de weerstand van de achterbankverwarming van Joost.