carterplug muurvast en is nu rond geworden :(

Gestart door DaMenaCe, 26-11-2007 21:17:12

Vorige topic - Volgende topic

DaMenaCe

Citaat van: -D©©©L- op 26-11-2007 23:39:06
waarom niet gewoon eerst proberen met een goed warm blok ?

Ok.. Ga ik morgen een uurtje rijden en dan direct door naar een DHZ garage met een brug. Zou dan leuk zijn als ze een goede grijptang hebben. Lukt het niet dan ga ik door naar een echte garage en mogen zij het proberen.
Lukt het dan nog niet, dan is het uitzoeken wat het beste is.. Uitboren, andere carterpan.. Maar het liefst laat ik die cartpan zitten, geeft anders een dikke olie smurrie. Ik vind het wel fijn dat jullie meedenken!

monster900

Citaat van: T o m op 26-11-2007 22:31:49
Moer oplassen en daar weer een goed ZESKANT dop opzetten.

Succes!

Vooral dat ALTIJD doen, Die 12-kant doppen lijken mss handig maar als een bout of moer een beetje deftig vast zit, is die zo rond gedraaid!

-D©©©L-

Citaat van: monster900 op 27-11-2007 00:32:12

Succes!

Vooral dat ALTIJD doen, Die 12-kant doppen lijken mss handig maar als een bout of moer een beetje deftig vast zit, is die zo rond gedraaid!

35 Nm en sleutel 24 krijg je echt wel onbeschadigd los met een 12 kant.

monster900

Citaat van: -D©©©L- op 27-11-2007 00:40:40
35 Nm en sleutel 24 krijg je echt wel onbeschadigd los met een 12 kant.

Normaal idd wel, maar in dit geval zou de bout niet zo makkelijk zijn afgerond denk ik...

AntonioMontana

Succes!

Zo heb ik het ook gedaan toen mijn plug niet meer los te krijgen was, werkt perfect!

jberg

je hebt van die speciale doppen met vertanding aan de binnenkant, die vreten zich vast in het materiaal van de plug, daar krijg je hem wel mee los

razorx

Je zou ook met een dremel aan de gang kunnen gaan, heel precies de bout een maatje kleiner maken.

mehn

Citaat van: DaMenaCe op 26-11-2007 23:48:02
Ok.. Ga ik morgen een uurtje rijden en dan direct door naar een DHZ garage met een brug.

Zorg dan eerst voor een nieuwe plug, anders heb je m eraf en sta je bij de DHZ garage ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

gjg

Er is al eens zoiets voorbijgekomen.
De makkelijkste oplossing is een dop kopen van METRINCH. Die grijpt aan op de platte kanten en niet op de hoeken. Ik heb er toen een link bij gegeven.
Ik meen dat `t ging om een bougie die rond was. Ik denk 2 mnd. geleden.

GJ

Turbo-Geek

Hier hebben we de link !

http://www.metrinch-tools.com/website/introductie.php?language=nl

Heb hem in Utrecht bij Metrinch gekocht, 10 euro zoveel .....
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

gjg

Citaat van: Turbo-Geek op 27-11-2007 08:44:00
Hier hebben we de link !

Was jij dat met die bougie ??
Hoe is het afgelopen ?

GJ

pwassink

Citaat van: gjg op 27-11-2007 09:39:59
Citaat van: Turbo-Geek op 27-11-2007 08:44:00
Hier hebben we de link !

Was jij dat met die bougie ??
Hoe is het afgelopen ?

GJ

Dat was turbo-geek, bleek een achtergebleven rubberring uit een bougiedop te zijn..  ;)

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

DaMenaCe

Update:

Het is gelukt! Ben vanmiddag naar een DHZ garage gereden, en met een grijptang lukte het niet.
Dus hij pakte 1 of andere dopsleutel wat je er opmoest draaien zodat ie uiteindelijk vast zat, en luchtcompressor ding gebruikt.. Na 2x 5secondes ging ie (gelukkig) los.
Alleen nadeel dat die dopsleutel er niet 1/2/3 afging.. Dus olie leeg laten lopen en ding er weer opgedraait met luchtcompressor en zo kon ie weer los. Volgende keer nieuwe bout mee, en dan eens kijken hoe we het dan doen.

Wel weer een narigheid gevonden (vind ik). 1 stofhoes van homokineet is helemaal stuk  >:(
Wat kan ik het beste doen als ik deze ga vervangen, alleen een hoes of meteen ook de homokineet zelf?
Ik heb namelijk geen idee hoe lang die hoes stuk is. Maar als ik de stuur omgooi dan hoor ik geen homokineet gebonk.. Dus wat zouden jullie doen?

Bedankt trouwens voor alle tips!

Racingbrick

Ik zou er een snee in slijpen met een tol ( of een Dremel) en dan een dop schroevendraaier en op zetten.
Tenzij je een lasapparaat hebt is dat geen slecht alternatief denk ik.
Je moet wel recht slijpen uiteraard.

Racingbrick

Ah, de postings waren gelijk.
Niet zo handig, ik zou wel een nieuwe aftap plug klaar hebben gelegd, dit is het tarten van het noodlot lijkt me.