carterplug muurvast en is nu rond geworden :(

Gestart door DaMenaCe, 26-11-2007 21:17:12

Vorige topic - Volgende topic

DaMenaCe

Ik heb altijd zelf olie ververst bij de auto's (honda's) die ik heb gehad.
Nu heb ik 20.000km gereden met mijn Volvo S70 (2.0i) en was het hard nodig om de olie eens te verversen.
Ik had wel verwacht dat ik de carterplug er zo zou afdraaien, maar deze zat (en zit nog steeds) muurvast.
Ik heb een dopsleutel gebruikt en deze uiteindelijk verlengt met een 1 meter stalen buis.. Nog steeds geen beweging.

Nu is mijn carterplug dus rond (stom van mij om door te gaan), ik krijg hem nu er dus nooit meer uit.
Morgen ga ik naar een garage om te vragen of zij wat kunnen doen, maar ik heb er een hard hoofd in.
Wat zou ik kunnen doen? zou ik het kunnen vijlen om er weer 6 kantjes op te maken?
En wat moet er gebeuren in het ergste geval als hij er helemaal niet meer afkan?
Graag wat tips...

thuur

Met een griptang lukt ook niet?
Anders iets op lassen waar je wel veel kracht op kunt zetten.

Bizar overigens dat ie zo vast zit. De pan is van alu, dus dat kan normaal gesproken niet zoveel hebben :-[

Gr :-\

Jeroentjuh

Citaat van: thuur op 26-11-2007 21:33:53
Bizar overigens dat ie zo vast zit. De pan is van alu

Soms zie je nog wel eens mensen die een koperen carterstopring gerbruiken ipv een alu, daar kan die ook aardig op vast gaan zitten......

elianmars

Je hebt toch wel de goede kant op gedraaid?  :eusa_shhh: :eusa_shifty:

Griptang, of pijpentang zou je eens kunnen proberen.

pwassink

Je zou ook eens kunnen proberen of je hem volledig koud wel kan lossen ..

Was iets met verschillende uitzettings waardes van de materialen toch ?

baat t niet t schaadt vast ook niet.
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

T o m

Moer oplassen en daar weer een goed ZESKANT dop opzetten.

Succes!

DaMenaCe

Citaat van: pwassink op 26-11-2007 22:13:06
Je zou ook eens kunnen proberen of je hem volledig koud wel kan lossen ..

Was iets met verschillende uitzettings waardes van de materialen toch ?

baat t niet t schaadt vast ook niet.

De auto was koud.. Ik heb hem 1 minuut laten lopen om de olie iets op te warmen.. En een uur later was ik nog steeds bezig met die carterplug. Dus auto was helemaal koud.. Ik kan het jammer genoeg nu niet meer proberen met een warme motor.
Morgen dus naar de garage, en anders idd kijken of iemand er een moer erop kan lassen.

Snellebaksteen

En anders een keertje alleen de moer heetstoken met een gasbrander en dan met de griptang aan de gang. Maar een moer oplassen is een betere optie, dan heb je , en goed grip, en hij is lokaal heel heet geweest.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

reneetje

Zaagsnede in zagen  en dan met een grote platte schroevendraaier lossen.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

DaMenaCe

Citaat van: reneetje op 26-11-2007 23:02:25

Is ook een idee, maar ik (en niemand niet) krijg hem niet open met een schroevedraaier.. Zo vast zit ie.. Lassen lijkt beste oplossing, maar misschien dat een gasbrander icm met een goede tang ook werkt.
Als er maar een garage is die dat wil doen, ze zijn hier best wel stug :(

Eugene

Citaat van: reneetje op 26-11-2007 23:02:25

Opzich een goed idee, maar als die al niet los wil met een stang van een meter denk ik dat het met een schroevendraaier ook niet zal lukken.

Eerst een bout erop lassen en voordat je deze los draait een keer goed heet stoken lijkt mij de beste methode. Maar of het werkt....

Mocht het geheel écht niet los willen, dan moet er een andere carterpan onder.

If it's not blown, it sucks...

-D©©©L-

waarom niet gewoon eerst proberen met een goed warm blok ?

Snellebaksteen

Nou, voordat je de carterpan vervangt zou ik eerst de pan onder de auto vandaan halen en hem op het gemakje gaan uitboren. Mislukt dat dan kun je altijd nog een andere pan er onder kiepen. Kapot is het toch al dus meer kapot kun je het niet maken.

Eugene

Citaat van: Snellebaksteen op 26-11-2007 23:40:50
Nou, voordat je de carterpan vervangt zou ik eerst de pan onder de auto vandaan halen en hem op het gemakje gaan uitboren. Mislukt dat dan kun je altijd nog een andere pan er onder kiepen. Kapot is het toch al dus meer kapot kun je het niet maken.

Ligt eraan hoe je het leest. "Als het echt niet los wil" ;)

If it's not blown, it sucks...

Snellebaksteen