Accu bevestiging

Gestart door Maxtor, 03-12-2007 20:24:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maxtor

Simpele vraag,

Hoe zit de accu van een 850 2.5 20 klepper bevestigd? Hij staat er nu los in, maar de klem die ik heb ontvangen via de dealer lijkt volgens mij niet te kloppen... Zit het geheel geschroefd, klik-systeem?

Iemand wellicht een foto van het geheel? Het beest moet weer door de APK, en tja dan is een vaste accu wel een benodigdheid  ::)

ed

Zit met een plastic ding aan de zijkant geklikt. Zeer simpel en effectief systeem.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

mehn

Als je de accu in de auto zet, schuift de accu aan de achterkant onder een rand in de accuplaat. Vervolgens moet je de accu naar rechts schuiven, zodat de accu ook aan de reachterkant onder zo'n zelfde rand schuift.
Tenslotte moet die rare klem op de accuplaat. Die zit voor de accu, aan de uiterst linkse kant. Het uitstekend deel van de klem past dan precies links naast de accu en voorkomt dat de accu naar links kan schuiven.

Accu uit de auto halen? Eerst de klem verwijderen, accu naar links schuiven en de accu aan de voorkant optillen en naar je toe trekken zodat de achterkant loskomt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Maxtor

Plaat achter en de zijkant duidelijk. Maar ik vat alleen nog niet echt hoe die klem nou klemt? Hij heeft 1 grote geul, een klein uitstekels, wat hoort waar te komen te zitten??

mehn

#4
De plaat is voorgevormd. Als de accu goed naar rechts staat kan de klem op de plaat.




850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

wepster

vergeet niet te vermelden dat er 2 uitsparingen in de plaat van dat accu zitten , voor een standaard accu moet je de rechter uitsparing hebben wil je er een zwaardere acce(lees diezel accu) in zetten moet je de linker uitsparing in de voetplaat van de accu hebben
verder zeggen de foto's van mehn meer dan woorden (wat is hij toch weer attent die maikel het met de juiste foto's)

greets wepster

Maxtor

Klik! En hij zit weer keurig solide op zijn plek. Mijn dank is groot!